Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 13 besök senaste veckan (9294 totalt) |
Är det i 242:an motorn sitter?? Såg att denna tråd var ett tag sen
![]() ![]() Jag är defenitivt ingen expert, och våra kurvor kan ju inte jämföras på ett rättvist sätt med tanke på volym skillnaden. Men det känns som att du skulle kunna få bra mkt tidigare ladd och skenladd beror ju ofta på lite felkonstruerat grenrör. Men din effekt å vrid är rätt imponerande ![]() förstår att över 800 är meningslöst, över 500 hos mig är typ helt kass det med ![]() ![]() _________________ Johan Axelsson |
Nope, i 242an var det tänkt sitta min M10 turbo m torrsump o grejor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
men både Volvo och motor såldes åt olika håll ![]() 16v sitter i en oskyldig gubbsierra tillsammans med bmwlåda o lite annat smått o gott. Den motorn var från början en arg DR motor som gått 8.06-275 i en Ascona faktiskt;). Men då med lenco o riktigt DR chassie så det går inte att jämföra riktigt. Sierran får nog ingen egen tråd tror jag, den dyker upp i epilogen av min Starlettråd bara https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Den skenladdar inte utan det är bara effekten som skenar på ett hopplöst sätt i sierra då den har bakvagn direkt kopierad från en rappalawobblers uppförande ![]() Grubblar på bakvagn från E39 eller MK3 supra som alternativ lösning. Men i sommar vill jag bara okynnesköra lite lagom. Den här karossen är rätt fin och jag har en till sierra som är ännu finare som reservbil. Planen är väl att sortera ut i den nuvarande sedan bygga rätt på en gång i den andra _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 13 besök senaste veckan (9294 totalt) |