Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mittmotorbygge (donatorbil Saab 9000 2,0T) | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 10 besök senaste veckan (182525 totalt) |
Tackar för alla fina kommentarer, det värmer.
Skönt att ha det klart så att man kan bygga om vissa saker till våren. Ska bygga om avgassystemet och montera magnetventilen. Har redan steg 2 inprogrammerat så det blir ca 235hk. Det blir en bra början för att se hur bilen fungerar. Tänker att jag sedan vill ha mera hk och undrar hur stora spridare som behövs för att kunna ha 300+hk? Vilken storlek på turbon? vilken programvara? Kan vara bra att köpa på sig. Ska också kolla på växellådan för att ev montera en diff. _________________ Ronald Ejderkrans |
||
Det vanligaste alternativet "förr" var Bosch 0280155968 ihop med TD04-15T#6 för motsvarande 300 hk på en 2.0 och om jag kollar på Maptuns hemsida verkar detta fortfarande vara ganska rätt.
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Ett enkelt och bra koncept är Simens 630 spridare Turbo TD0419T 3-bar MAP sensor Om du kör t5 trionic styrsystem så finns "enkel" programvara att hämta och modifera ECU själv. _________________ christian liljekvist |
||
_________________ h e n n i n g b ä c k n e r t Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246 Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400 |
||
En fantastisk bedrift från slöjdlärare till bilbyggare!!
Vilket kunskapslyft. Har sträckläst tråden och har imponerats av dom fina linjerna på bilen. Var lite försiktig med stora turbos på lätta bilar det kan vara lite svårt att få en bra körbarhet utan ketchupefekt,något som bruka kunna bli spännande på en mittmotor bil. Orginalagregatet och spridarna klarar straxt under 300hk, med rätt bränsle kan du nästan dubbla vridet. _________________ karl johansson |
||
Våra race- och banåkarbilar Mittmotorbygge (donatorbil Saab 9000 2,0T) | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 10 besök senaste veckan (182525 totalt) |