Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
4 besök senaste veckan (14336 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
[dubbelpost]

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
I lördags körde jag runt lite publik på Ring Knutstorp (Svenskt Sportvagnsmeeting 2022) - både för att stötta klubben (MSCC) och förstås för att det är kul! :-)
Men, min ambition att köra lugnt och sansat höll väl inte riktigt... lyckades snurra in i backen upp mot idioten - och möta Christian Merheims Exige not mot nos.
Nåja, efter det blev det ingen mer dramatik förutom att kopplingen hittade på nytt bus (förutom att den inte hinner koppla vid lite snabbare växlingar på höga varv).
Vid frikoppling för nedväxling i samband med hård inbromsning i slutet av rakan stannade kopplingspedalen kvar på golvet en sekund eller så, för att sedan fungera helt normalt resten av varvet - hyfsat förbryllande...
Om jag byter allt fr o m huvudcylinder t o m slavcylinder bör väl problemet försvinna men jag vill ju hellre förstå vad problemet är och lösa det.
Kopplingen känns i övrigt helt normal; lite lagom spel innan den tar; lätttrampad med ganska distinkt dragläge, m m.












_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kul att se dig med denna bil Tänker att jag har redan träffat dig så många gånger med tävlingsbil så detta bjöd på lite omväxling thumbs up . Frän bil

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 475



Min grabb fick åka med dig på lördagen, han är mycket tacksam! Bästa bilen enligt honom, dels pga att det var som att åka den värsta bergodalbanan och dels för att det var den ända bilen han såg bra ut ur. Tack för hjälpen med att få mina barn mer och mer intresserade av racing!

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dennis Kullman skrev:

Nåja, efter det blev det ingen mer dramatik förutom att kopplingen hittade på nytt bus (förutom att den inte hinner koppla vid lite snabbare växlingar på höga varv).
Vid frikoppling för nedväxling i samband med hård inbromsning i slutet av rakan stannade kopplingspedalen kvar på golvet en sekund eller så, för att sedan fungera helt normalt resten av varvet - hyfsat förbryllande...
Om jag byter allt fr o m huvudcylinder t o m slavcylinder bör väl problemet försvinna men jag vill ju hellre förstå vad problemet är och lösa det.
Kopplingen känns i övrigt helt normal; lite lagom spel innan den tar; lätt-trampad med ganska distinkt dragläge, m m.



Lamellen som kärvar/hugger på splinsen

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Kul att se dig med denna bil Tänker att jag har redan träffat dig så många gånger med tävlingsbil så detta bjöd på lite omväxling thumbs up . Frän bil


Tack Edvin! Vi har väl båda nästan vuxit ihop med våra bilar.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Yo-1 skrev:
Min grabb fick åka med dig på lördagen, han är mycket tacksam! Bästa bilen enligt honom, dels pga att det var som att åka den värsta bergodalbanan och dels för att det var den ända bilen han såg bra ut ur. Tack för hjälpen med att få mina barn mer och mer intresserade av racing!


Vad kul!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
steffe skrev:
Dennis Kullman skrev:

Nåja, efter det blev det ingen mer dramatik förutom att kopplingen hittade på nytt bus (förutom att den inte hinner koppla vid lite snabbare växlingar på höga varv).
Vid frikoppling för nedväxling i samband med hård inbromsning i slutet av rakan stannade kopplingspedalen kvar på golvet en sekund eller så, för att sedan fungera helt normalt resten av varvet - hyfsat förbryllande...
Om jag byter allt fr o m huvudcylinder t o m slavcylinder bör väl problemet försvinna men jag vill ju hellre förstå vad problemet är och lösa det.
Kopplingen känns i övrigt helt normal; lite lagom spel innan den tar; lätt-trampad med ganska distinkt dragläge, m m.



Lamellen som kärvar/hugger på splinsen


Jag kan inte utesluta det... det är bara att inse att jag inte kan tänka bort problemet utan måste börja skruva.
Synd att lyften är upptagen ..

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
4 besök senaste veckan (14336 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande