Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata 1.8 NB 2000
<<   1, 2, 3, 4
160 besök senaste veckan (6658 totalt)
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Rensat fram skärmar så nu gick att köra lite utan skrap. Blir ju lite trångt i fram kant när max caster är målet.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Om man tycker det är intressant med hjulvinklar hur mycket nörd är man då?
Visar ju minuter och inte decimaler men tror det blir camber -2,8 bak och -3,3 fram. Nästan 7,5 grader i caster. Orginal toe både fram och bak.
Får se hur detta fungerar?



_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Hittade en film på Serwanski i en miata nc ca 135 som min hastighet över ngk på knutstorp. Är det normal Miata fart där?

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19437



Ulf Sanden skrev:
... Serwanski ... normal ... fart
Nej
Du kan ju leta efter Oskar för att få andra extrema mätpunkter (men då med NA).


ca 130 eller lite mer

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Niklas Falk skrev:
Ulf Sanden skrev:
... Serwanski ... normal ... fart
Nej
Du kan ju leta efter Oskar för att få andra extrema mätpunkter (men då med NA).


ca 130 eller lite mer


Han släpper inte mycket på gasen där över!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Ja ca 130 någonstans häftigt. Har sett några mittmotor bilar snurra där..
Är de oroligare där?

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Blev en vikt koll idag .

Full tank och 100 kg förare ca 1160kg , klass standard kräver 1150 kg vid målgång men jag ska byta bågen också gör nog en 15 kg.

Gjorde ingen större analys insats.

Körde en liten sväng känns mycket bättre än innan.




Efter lite turer hit och dit.


Båge monterad.



Door bars monterade.




"Litet"urtag i dörren




Grod armar på gång


_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Ja efter lite semester från Rejsa var det dags att uppdatera lite.
Har tänkt att det här med klass standard får vara ett tag. Monterat lite förstärkningar och även byter krängningshämmare både för de är lite kraftigare och justerbara.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Ulf Sanden skrev:
Har tänkt att det här med klass standard får vara ett tag.


Synd.
Jag kan (nästan) lova att upplevelsen av att köra race är något HEEELT annat än att köra trackday.... 👍😁

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Jag har ju tävlat lite i Bmw cup och sportvagnsmeting så jag fått testa, börjar lite försiktigt och ser hur det går på trackdays. Spännande och se om jag kan få lite fart.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Ulf Sanden skrev:
Jag har ju tävlat lite i Bmw cup och sportvagnsmeting så jag fått testa, börjar lite försiktigt och ser hur det går på trackdays. Spännande och se om jag kan få lite fart.


thumbs up

Och det går ju alltid att plocka bort förstärkningar mm om du vill köra Standard Cup.
Eller köra som det är tillsammans med Modifierat.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Krängare fram på plats. Blev även lite stöd extra uppåt iden stulet från nätet. Herregud vad orginal krängaren bak va klen.


_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Efter vinterns förstyvvningpaket (dörrsträvor, grodarmar, grövre krängningshämmare och ställt dämparna lite hårdare kunde jag inte låta bli en sväng på asfaltsplanen utanför, det var verkligen skillnad, nu börjar go-cart känslan infinna sig. Men kalla r däck på delvis fuktig asfalt är ju inte optimalt
Köpte även en adapter till Miatans special kontakt för odb2 men fick ingen respons från bilen utom att protokollet var kwp2000. Beställt en läsare för bla Mazda får se om det fungerar. Årsmodellen är väl innan det började blivit lite mer standard.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Som väntat gick det åt h.... med felkodsläsaren. Får hoppa det.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185


Trådstartare
Julafton !

Ska bli spännande och se om man är bildbar.


Även lite annat på gång.


_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata 1.8 NB 2000
<<   1, 2, 3, 4
160 besök senaste veckan (6658 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande