Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring UPDATE: Hur snabbt kan jag åka? E92 borta, Nu M4 | << 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (3043 totalt) |
Hej, min optimala tid ligger inte alls långt ifrån. Dock har Racenavigator bara 4 sektorer och man inte inte lägga in egna än på PC analyzern. Så blir nog lite annorlunda när man kan dela upp det mer. |
||||||
Bilarna går tyvärr inte att jämföra, den bilen är närmare 200kg lättare och har 100hk mer, samt att varvet är satt på nya Slicks. tror utan tvekan att de går att åka sub 7 med R-däck med en bil som den, men att komma till den nivån är ungefär ytligare 400k i kostnader. |
||||||
Då är en ny säsong igång, det blev som nämndes här i tråden att jag sålde E92 och byggde iordning ett liknande koncept på en F82 M4.
Tanken var ju en lika snabb bil när de svänger fast minst 100 ponnys till på rakorna. Så i mitten på Maj var de dags. Bilen var tyvärr som vanligt klar i precis sista stund. Så han åka några varv på Kinnekulle på helgen för att se att allt lirade och sen skeppades den till Tyskland på måndagen. Om det var som jag hade förväntat mej? NEJ. Denna resan hade jag hellre haft E92 M3an kvar. Motorn som skulle ge 100 + hästar till gick sämre än E92an gjorde, Varför? Hög insugstemp. ingen som pratar om här. Men så fort du stressar de små orginalturbona så sticker temperaturen iväg och effekten sjunker. inte ens en originalbil klarar ett snabbt varv där nere utan att tappa effekt. Därför det sitter vattensprut på M4 GTS. Det är den enda lösningen som får dessa bilar att kunna åka ett varv med Gt3 effekt utan att bygga om väldigt mycket annat. Så man lär sig alltid något. Men att man just bytte till M4 för att få 100 extra "billiga" hästar, blev inte riktigt som tänkt. Lyckades få till ett 7,21 BTG som den gick, men finns mycket att hämta om man skulle få motorn att hålla effekt mer än några sekunder på fullgas. Så vi får se om vi hittar en bra lösning på detta under sommaren Ska lägga upp varvet på Youtube snart så då delas det här också. några bilder från dagarna där nere! |
||||||
Nejnej. Kolla vänster bak 🤷 |
||||||
|
||||||
Tackar. här kommer varvet om nån vill se och jämföra emot E92 |
||||||
Snyggt kört som vanligt, men satan vad trött den ser ut.
Du har ju högra vmax på dem flesta ställen med e92an, även i början på varvet. Vad har du för plan framåt? Känns som att ett set större turbos och mer IC inte hade varit fel? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Haha den ser inte bara trött ut. Den är lika trött. IC är redan uppdaterad, så blir klart större turbos. Tanken sen är att försöka köra med lågt laddtryck och hög tändning för att nå runt 500 riktiga ponnys. Så kanske man kan få en klart kallare luft ut ur snurrorna. IC systemet ska visst vara effektivt, men de extremt små turbona ihop med ett varm motorn generellt blir inte bra. |
||||||
Hehe ja, det brukar gå hand i hand Låter bra, hur höga insugstempar bygger den nu? Vatteninsprut tror jag vore värt att satsa på också. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Loggade aldrig under varvet, men hade 66 grader när jag kom in i depån. Så vill knappt veta. haha. Jo jag vill helst slippa krångla och släpa med vatten, men helt klart blir de lösningen om jag inte får till de den "naturliga" vägen. Apex tankar ju GT2RSen friskt med vatten så kanske går att köpa ett par liter av dem |
||||||
OJ hehe, då lär den legat på över 80 grader.
Ja men frågan är hur mycket det går ut, 1 25 liters dunk lr 2 borde man kunna få med sig rätt enkelt Jag hade kört på det, kommer göra större skillnad än större turbos, och i kombination så blir det nog kanon! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Snackade lite med några tyskar som hade bra koll. Ska man optimera med små turbos runt 500whp och kyla massor så räkna med 1 liter i minuten under fullt truck. Åker man då en 10 liters tank så blir de nog ganska passande vid varje tankning av bensin. Men beroende hur effektiv kylningen i övrigt var har de kunnat gå ned på bilar till runt 3dl i minuten. Då räcker ju en 10 liters tank bra länge. |
||||||
Nürburgring UPDATE: Hur snabbt kan jag åka? E92 borta, Nu M4 | << 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (3043 totalt) |