Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Nissan s14a projekt
2145 besök totalt
j.alvin
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 120


Trådstartare
Ett drömprojekt som jag inser inte kommer att slutföras av mig pga familjeliv. Bygget påbörjades 2005 och bilen hade då rullat cirka 10 000 mil och var 100% rostfri. Revs ned till tomt skal så allt är bokstavligt uppbyggt från grunden. Har mängder av bilder från byggnationen. Bilen står idag lackerad, blank svart med 2 lager klarlack, fabriksnya rutor monterades efter lackering. Fullbur "racing" från finess, mycket tajt byggd och tigsvetsad samt monterad enligt sbf reglemente. Allt under och i bilen har samma finish som utsidan, samtliga komponenter ytbehandlade och pulverlackerade. Alla skruvar/bultar ytbehandlade eller utbyta mot nya OEM. Mycket originaldelar medföljer så som det mesta till interiör (ej stolar/baksäte), chassi m.m.
Finish på bygget vill jag påstå håller världsklass!
Naturligtvis finns papper på bilen, den är ju tänkt att bli en gatbil registrerad som ombyggt fordon.
Ett utdrag av eftermarknadsdelar:

- Äkta Vertex body kit med charge speed overfeders, bakre integrerad med karossen.
- Äkta 18" Volk Racing GT-N splittfälgar på begagnade R-däck
- Bagagerumsgolv i äkta kolfiber
- Driftworks bärarmar och stag med uniballs runt om.
- TEIN tie rods
- Förstärkt bakvagnsbrygga med aluminiumbussningar mot kaross.
- Oljekyld R32 GTR lamelldiff och drivaxlar, Z32 hubbar
- Coilovers Apex
- Whiteline krängningshämmare fram och bak
- K-sport 8-pot/356mm fram 6-pot/330mm bak
- Hydraulisk handbroms, fördelningsventil, wilwood alu ok.
- Tilton 600-series golvmonterat pedalställ med bromsvåg
- Progressiv elstyrservo med rally design heavy duty quick steering rack
- Deutchwerks intank bränslepump, catchtank i rosfritt, an-slang och kopplingar
- Griffin 3" alukylare med dubbla elfläktar
- Laminova olja/vatten värmeväxlare
- GTR 4" tjock high flow Intercooler med 3" anslutningar + 3" alu tryckrör
- An slangar, kopplingar, bränslesystemskomponenter, kolfiberdörrsidor, eftermarknads elsystem, sparo ratt/stol m.m. m.m. m.m.

Bara listade delarna motsvarar ett inköpsvärde av dryga 200 000 sek, utöver det tillkommer kostnad för bilinköp, lackering och diverse arbetskostnader. Med andra ord över 350 000 sek.
Förväntar mig inte att få tillbaka dessa pengar men önskar ärligt bud av en seriös spekulant.
Inga delar säljes löst.

Orginal sr20 motor finns ej längre men drivlina i form av 2JZ-GTE non VVTi med mängder av eftermarknadsgodis samt BMW ZF S6-53BZ från E92 335i finns att köpa till.

Pris: seriöst bud.
Vid intresse önskas kontakt via jockealvin@hotmail.com då jag inte dagligen tittar i denna tråd.
Mvh Joakim Allvin









_________________
Joakim Alvin
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 446



Den är precis lika fin som jag kommer ihåg den

Hoppas den kommer till en ny ägare som har möjlighet att färdigställa den

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
j.alvin
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 120


Trådstartare
Tack Pontus!

Det hoppas jag med.

_________________
Joakim Alvin
Citera
calle.l
Borås
Här sen Maj 2022
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Mailat!

_________________
Carl Liberg
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Nissan s14a projekt
2145 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande