Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Avstannat projekt, Opel Astra GSi med BMW-chassi
2 besök senaste veckan (1010 totalt)
vhasi
Järfälla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Bilen är såld! Eventuellt kommer motor, diffklump, och lite andra delar upp i ny, separat annons.

Avstannat projekt att bygga om en Opel Astra GSi -92 till bakhjulsdrift med BMW-motor säljes för att frigöra plats i garaget. Planen var att bygga någonting som dels skulle kunna köras på track days, dels eventuellt kanske möjligtvis kunde SFRO-besiktas för sansat gatåka.

Karossen är utvändigt avskalad men dörrar, rutor, bagagelucka, motorhuv, stötfångare, bakrutespoiler, etc i bra skick (med några små blessyrer) finns, och invändigt helt rensad och delvis ombyggt men viss originalinredning finns. Chassit är ombyggt med delar från BMW E39 och fjäderbenen är provisoriskt stummonterade, och alltihop rullar på en uppsättning gamla BMW (5/120) 15" fälgar med sopslut däck. Bilen är så gott som omöjlig att återställa till original.



Säljes snorbilligt som rullande, halvfärdig kaross inklusive förklaring vad som är gjort och vad ytterligare jag hade planerat att göra innan jag tröttnade. Alla lösa kaross- och inredningsdelar som finns kvar kan ingå, likaså diverse BMW chassidelar. Isärplockad men komplett (så när som på invändiga lager) M62B44 och halvkomplett bakvagn från E39 540 Touring inklusive 2.81 slutväxel finns att köpa till (dessa säljes ej löst innan karossen är avyttrad). Växellåda finns ej. Vill man komma över karossdelar till en Astra GSi eller motor och slutväxel från en E39 540, och har plats för en extra bil på gården (eller god kontakt med en bildemontering) är det alltså ett lysande tillfälle även om man inte är intresserad av själva projektet.

Några blandade bilder och korta texter om olika genomförda byggmoment kan hittas här: https://www.facebook.com/astrarwd/

Finns i kranskommun söder om Stockholm. Pris från 500kr för enbart rullande kaross utan extra delar, och ju mer pengar jag får desto fler delar släpper jag ifrån mig.

Trådsvar, PM, eller mail för första kontakt.

_________________
M a r t i n L i n d q u i s t
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Avstannat projekt, Opel Astra GSi med BMW-chassi
2 besök senaste veckan (1010 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande