Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Reynard Inverter/Nova R2 gatregad med Hayabusa Turbo
2 besök senaste veckan (5676 totalt)
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare














Jag vill göra en intressekoll på mitt unika bilbygge för att kunna ha tid att slutföra mitt Rodbygge istället, (min -33 3W Coupe - byggtråden finns här:https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119604)

Alla som följt Reynardbygget här på Rejsa vet att den är - frånsett delar av karossen - byggd helt av mig själv från scratch hemma i villagaraget - från första kapningen av 30x30x2 RHS profilen, till TIG-svetsningen av hela chassiet, Hayabusa motorbygget med BorgWarner Turbon etc etc fram till en av SFRO med beröm besiktigad och gatlegal sportbil med regskyltar på - bara att hoppa i och köra!

Årsmodell 2020 som har rullat (bortsett från mappningarna) ytterst få mil efter att den blev bygg samt körklar.

Har Ni missat byggtråden?
Följ byggtråden här på Rejsa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91621&highlight=&sid=b5 . . . .
eller gå in på min hemsida: www.grandicki.se
Jag har endast lagt upp en liten del av alla bilder som är tagna under byggets gång på hemsidan.

Och svar - JA - bilen är som Ni redan ser och vet - seriöst byggd, men som alla bilbyggen av detta slag så är det inte en färdigbyggd/fabriksbyggd utställningsbil - potential att vidareutveckla samt förfina finns ju alltid där.
Ingen risk att Ni möter en likadan bil - såvitt jag vet finns det endast 2st till som är gatlegala - i hela världen! Dock skall tilläggas att INGEN av dessa är byggd och dessutom gatregad såsom min - med Turbo - vilket gör denna "ganska" mycket vassare!
Nog om det.
Byggspec finns på min hemsida om man vill grotta ner sig i alla detaljer som den här bilen är byggd av - har såklart inte tagit med allt men det mest är där.
https://grandicki.se/wordpress/nova-r2-reynard-inverter/byggspec/
Ex:
Hayabusa 1300cc gen1 som är helt genomgången till fabriksspec, förstärkt med dom bästa bitarna såsom Wössner kolvar, Wössner stakar, HD utgående axel, HD växelgafflar, ARP till både block samt topp, Cometic packningar i hela motorn, 3-lagers Cometic till toppen, justerbara kamdrev, undercyttade växellådsdrev, högvolyms oljepump, torrsump smörjsystem, Mann vevhusvent system, Laminova intercooler för upp till 600hp, BorgWarner EFR Turbo, Turbosmart twinport wastegate, grenrör samt kollektor byggd i 321L rör, Audi tändspolar, MaxxECU sprut med tractioncontrol, byggd för E85, Laminova oljekylare, Spal-fläktar, Tillet carbon-stolar, mm mm

Som sagt - allt är byggt av mig själv (förutom mappningen) så jag vet vad som är gjort och inte gjort.
Lämnar 430hp/1.7Bar med 98 Okt på en snäll mappning, men allt är byggt för att köra/mappa den på Etanol.

Rena byggfrågor av folk som bara vill veta hur jag gjort där osv hänvisar jag till forumet på Rejsa/min hemsida.
Övriga som verkligen är seriöst intresserade av att köpa bilen skickar PM med samtliga sina uppgifter så kontaktar jag Er.
Dubbelplansvingen i kolfiber samt frontvingen i kolfiber - följer givetvis med - har tagit bort dessa då den är gatregad och "sticker" ut redan som den gör...

Priset: bilen är byggd av DELAR - som i rena inköpspriset har kostat mig - specificerat med kvitton - ca 595.000:- och då är INTE smådelar inräknade och INTE en enda minuts byggtid av dessa 9 åren det tagit att bygga bilen inräknat - försäkringsvärde 495kkr.
Priset diskuteras fram med en seriös köpare.
Jag har absolut inte någon panik med att sälja - är inte i behov av att göra det av någon anledning alls, men då jag är snart 60år så vill jag gärna tidsmässigt ha möjlighet att slutföra mitt Rodbygge också, så behövs platsen i villagarget så att säga.

Inga som helst byten mot what-so-ever är intressant. Söker Ni liknande prestanda då skall Ni snegla på vad en fabriksbyggd Radical med V8 kostar så har Ni en bil med liknande potential, men då får Ni lätta på över miljonen av det som finns i börsen, men tänk då på en sak: Ni får ändå inte köra med den Radicalen på gatan....

Lite artiklar som skrivits genom åren ang den här av Adrian Reynard - designade bilen vars kaross tagits fram med vindtunneltester:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/reynards-440kg-road-car

https://www.topspeed.com/cars/car-news/reynard-inverter-a-440kg-road-c . . . .

https://www.autoblog.com/2010/08/09/reynard-inverter-gets-road-legal-i . . . .

https://fastestlaps.com/models/reynard-inverter

https://www.youtube.com/watch?v=w6KkRFczHt0
Killen i som har en banvariant av den i Nya Zeeland

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Upp - passa på om Ni vill ha en unik bil som Ni även kan ta en tur med på landsvägen också - med reg.skyltar givetvis.

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Uppar igen.

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Upp.
Passa på om Ni vill kunna köra på gatan med en bil som uppmärksammas vart du än kör och som inte skäms på bana heller om så önskas!

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Upp

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Då testar jag en "uppning" nu här till våren igen då en oeseriös köpare inte blev den nye ägaren till Reynarden..

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
SÅLD!!

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Reynard Inverter/Nova R2 gatregad med Hayabusa Turbo
2 besök senaste veckan (5676 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande