Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Lambdavärde utläsa ur graf | 1 besök senaste veckan (311 totalt) |
Porsche Gt4 clubsport (981).
Lät min obd läsare spela in lambdavärde under en stint på Gotlandring för att se hur den går. Någon som är bra på att utläsa denna? Det sitter headers utan kattar med en lambda på varje sida. Då det är en tävlingsbil är allt med avgasrening bortplockat ur styrsystemet av porsche. Dock sitter det orginal 100cells direkt på grenrören orginal, nu race headers från cargraphic. _________________ jonas Blom |
Lite dålig upplösning på Y axeln, hade varit vettigare om den helt sig mellan 0.6 och 1.4.
Gissningsvis ligger den och pendlar runt 0.82 som det står och det är ju bra (förutsätter att det är fullgas här). _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
Ja du får alltid såna toppar med höga lambdavärden när du släpper gasen för alla system bryter bränslet då, i alla fall över typ 1500 varv.
Om det var topparna du funderade över. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
Tack Magnus! Ja precis, var dem jag var orolig för.
När jag kollar den per sekund, så ligger värdet mest runt 0.8. Bilen blir väldigt grå/svart i bak, men ville mest kolla för att den inte gick snålt efter att ha monterat headers. _________________ jonas Blom |
Allmänt banåkaforum Lambdavärde utläsa ur graf | 1 besök senaste veckan (311 totalt) |