Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911T -71 RSR-stuk | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (9108 totalt) |
Project Binky hade väl en genomgång av det kit de använder (de visade ett iaf, om de använder just det alltid vet man ju inte).
https://badobsessionmotorsport.co.uk Det finns nog säkert nån genväg som ser likadant ut, men det är ju inget magiskt. Renhet, koncentration, tid och spänning gör ju att det finns lite att pilla på även med exakt samma material. |
||||||||
Tänkte du på att den inte sitter när man du kör nya skruvar eller när man kört hela processen med zinkning först? När jag kört nya skruvar så verkar den sitta bra dagen efter, kan även polera upp glansen lite men jag ska testa lite mer. Nu har jag även kört en del gamla bultar mm till bakvagnen vilket gått igenom hela processen. Det kommer ta lite tid att få rutin på det men resultatet är lovande hittills. Jag är ju inte ute efter superfinish utan ett bra skydd och det ska se trevligt och "original" ut. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
Har i princip bara kört hela processen med förzinkning också, testade nu på morgonen att köra en ny skruv och när jag skulle avfetta den tog jag först fälgtvätt och då blev den alldeles matt men nu verkar gulkromateringen sitta mycket bättre, möjligt att mitt förzinkningsbad gör ytan för blank på nått vis. Körde ett par test med svavelsyra och saltsyra, den jag tvättat med biltemas fälgtvätt var den som blev bäst. Ska prova lite mer framöver. Det jag reagerat på är att när man ska aktivera zinken innan kromateringen så står det i min manual att det ska bubbla om biten när man syradoppar den, har jag aldrig lyckats med. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Denna gång har tempot varit lågt till dåligt Jag har samlat på mig en hel del delar men inte fått så mycket gjort. Jag åkte på att byta lagerbanan/yttre delen av torsionsrören (finns att köpa en mycket smart ersättningslösning som blir bättre än original) bak, jag har fått hem alla delar och rivit ner allt men inte kommit längre då jag haft problem med diskarna i ryggen och jobb under bilen varit svårt Jag har haft lite svårt att få tiden att räcka till för två bilar och hus. Enligt läkaren så måste jag tydligen sova också Nu kan det faktiskt vara så att jag säljer bilen får att fokusera på lite färre projekt åt gången men det tar emot då det tog många år att hitta rätt projekt. Men 997:an har det hänt lite med i varje fall _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
En ganska kass uppdatering som inte visat jobbet som lagts ned för att få den på hjul igen men här är i varje fall ett bevis på att pallbockarna är borta och bilen nu står på sina nya sulor och med lite uppdateringar exteriört.
Snart kommer dock någon annan att få ta över detta projekt (om jag får tummen ur för att skapa en annons) men till dess så ska jag njuta av de vackra formerna _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||||
Tråkigt att du du inte kan löpa linan ut
Men ful är den i alla fall inte. En 300+ retro motor i denna och ut på banorna och rejsa _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||
Fick se denna bil med den nya ägaren igår och den väcker ett stort "vill ha" begär.
Så cool. Nya ägaren har fortsatt att förfina bilen, både här och där. Men som jag skrev tidigare så förtjänar den en 300+hk motor _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911T -71 RSR-stuk | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (9108 totalt) |