Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2022-07-28 LM Society Open pitlane Ljungbyhed
528 besök totalt
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876


Trådstartare
Ja då har vi genomfört ett till "Open pitlane koncept" körning framgångsrikt.

Visserligen så ska vi börja med det faktum att vi hade svenskt sommarväder, när det är som allra bäst. Otroligt fint!
Sedan hade vi få bilar anmälda i början på veckan. Men igår var det 15 bilar som körde 9-12 och ungefär lika mycket på körningen 13-16.
Detta koncept är baserat på att när du kommer dit, så vet du att det kommer finnas helt gröna nybörjare och en del riktigt snabba vagnar.
Precis så blev det! Tre bilar med "gröngölingar" fanns på plats.
Sedan var det en Radical V8, En historisk Brabham F3, McLaren, Porsche turbo, GT3 osv.
Plus några bilar med välkända seniorer som förare. KUL!
Dessa snabba bilar hade väldigt rutinerade förare och några bilar kördes av flera förare.
MEN, det fungerande eftersom alla visade grundläggande respekt för de regler vi lagt ut.

Vi såg många leenden, adrenalin, inspiration och på kvällen många som var trötta och nöjda.
Att Ulf med sitt eminenta team, står där mitt i depån och bjuder på frukost samt grillar burgare, blir en knutpunkt för sociala interaktioner.
En höjdare!
Dynamiskt är ett ord som passar.
Det som hördes mest var:
- Vill du att jag åker med dig och visar?
- Får jag åka med dig? Kan du?
- Vad hände?
Alltid med trevlig inställning.
Att vi hade ett gäng tonåringar som är en tydlig och konkret återväxt, både bakom rattarna och i passagerastolarna, var en härlig bonus.

Bilderna har jag bara en kommentar till, just nu. Den silvriga BMWn, gick raskt runt varv efter varv och jag såg ett stort leende varje gång på passageren.
Tänkte då att jag skulle prova att ta en bild. Det var enkelt! Kolla och njut av det leendet ni med.

Fyll på med din kommentarer och om du har några bilder!

Klicka för större bilder!

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Alexus
Skåne
Här sen Mar 2015
Inlägg: 418



Riktigt trevlig dag med gott käk, bra väder, massor med körtid, och härligt folk. Blev många varv för min del ja! Det var premiär för min del med Ljungbyhed. Riktigt rolig bana jag blev förtjust!

Tog dock inga bilder då jag mestadels satt i bilen

//Alexander

_________________
Alexander Johansson
330ti e46 projekt
@: alexus330ti
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876


Trådstartare
Alexus, hur gjorde du för att varv efter varv ha en passagerare som skrattade i 200 km/t plus?
Det var helt enkelt underbart kul och vi gillade det allihopa som såg det.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Eftersnack
2022-07-28 LM Society Open pitlane Ljungbyhed
528 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande