Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: RS6 V8 biturbo motor såld
2 besök senaste veckan (1010 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Audi RS6 C5 2003-2005 V8 Biturbo motor, BCY, Denna motor togs fram med hjälp utav Cosworth,
hel aluminium 4.2L 40ventiler, Kamrem och vanliga spridare så lätt servad och inga problem med koks som nyare motorer har, sitter även bra skvalp skydd i tråget.
std. 450-480hk, turbos hänger med till 600hk+,motorn klarar 1000hk/1200Nm med original delarna,
sitter smidda kolvar med grov konisk kolvbult, smidd vev och 12.9bultar i vevstakarna på dessa motorer, men bättre vevstakar är rekommenderat om du siktar på 1000hk+
Helt enkelt en mycket bra motor som tål mycket stryk och hård körning utan att strula eller att du behöver bygga om en massa.
Jag kör banracing med en själv som piskats i 8 år utan problem så denna motorer jag köpte i reserv tänkte jag nu sälja, så passa på att få en grym motor till ditt bygge.


En lös RS6 motor på pall som saknar turbo's, automatlåda, startmotor, luftburk samt datorbox annars komplett med det ni ser på bilderna.
Mycket fint skick och stått på pall i varmgarage i många år, mil tal ca 8.000mil
SÅLD

Finns lösa turbo's som kan säljas med.





Finns i Stockholm på Värmdö

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Dessa delar finns kvar till salu:





ALLT ovan samt antingen org downpipes eller race nedan för endast 20k

3 tums med v-band mot 100 cells race kattar eller v-band mot raka rör sen flex rör, passar bra med 01E låda.

eller org RS6 downpipes med org kattar:

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
SÄLJES
SÄLJES: RS6 V8 biturbo motor såld
2 besök senaste veckan (1010 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande