Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 60, 61, 62   >>
72 besök senaste veckan (323773 totalt)
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



Härligt kämpat!
Superkul rapport att läsa! thumbs up

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Episk rapport thumbs up

Okej, jag satt och undrade var du var i uppliningen i race 1 och blev lättad när jag såg att du faktiskt var med i starten. Sedan undrade jag hur det kom sig att du bröt i race 2.

Nu fick jag svar på mina frågor med en rik backstory . Jösses vad bra kämpat thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Liten snutt från första varven i race 1. Som synes ganska understyrt och överstyrt här i värmen och inbromsningen i ejes bakom blå thundercaren var mer tur än säkerhet...


Flyttade kameran från bakom axeln på mig till bredvid bakspegeln i bilen, men var det inte lite trevligare säg?
Aningen mer motorljud (men bakaxeln tjuter ändå )
Vet inte hur lösa det lite smidigt...



Hängde på Julia i blå Thundercaren hela vägen in i mål sedan, tog mig inte förbi med dem dåliga bromsarna..


(renoveringskit beställt till Bromsarna!)

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Fantastiskt bra kämpat i helgen! Byta låda själv ger manlighetspoäng, men kom och säg till om du vill ha ett handtag nästa gång!

Vi stod och hurrade och hejade på under racen! Såg kontrollerat och snyggt ut från läktaren. Jag tänker fortfarande att vi måste sätta dig i en lånad Miata så du får återuppleva hur det är mitt i getingboet. 😏👍 Pihls bil är så vitt jag vet redo för race, men outnyttjad......

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Torkel K skrev:
Fantastiskt bra kämpat i helgen! Byta låda själv ger manlighetspoäng, men kom och säg till om du vill ha ett handtag nästa gång!

Vi stod och hurrade och hejade på under racen! Såg kontrollerat och snyggt ut från läktaren. Jag tänker fortfarande att vi måste sätta dig i en lånad Miata så du får återuppleva hur det är mitt i getingboet. 😏👍 Pihls bil är så vitt jag vet redo för race, men outnyttjad......


Tack Torkel! Så här efteråt känner jag mig faktiskt nöjd att få ihop den och få rejsa. Gjorde inte särskilt mycket att det var om P9 positionen med jimmy i thundercaren!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Kollat lite efter racet sist och hittat lite..

Den lilla kontakten med Thundercaren, där splittern gick sönder lite, hade orsakat mer. Alla fästen till splittern har krökt sig och två har gått av. Ändå konstigt den satt nästan perfekt på plats.





Blir att rikta lite..

Sedan tror jag att jag upptäck varför motor gick varmt. Det hade troligen oxå med den lilla krocken att göra.. Kåpan som styr luften genom kylaren hade lossnat i överkant på kylaren, såg det inte på banan där efter racet. Men har hänt att den lossnar förut och då går nästan ingen luft genom kylaren. Eftersom hela alukåpan vilar strax ovanför splittern har det säkert slagits loss i krocken.



Locket är ihakat i ovankant kylare och spänt nedåt med excenterlås.

börjat riva lite bromsok oxå. Såg bättre ut än jag trodde men skitigt...



hoppas det räcker med nya packningar och polera upp kolvarna..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Fantastisk läsning. Kudos till teamet.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Så....... Falkenberg? Kanske?

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Torkel K skrev:
Falkenberg?


Asså..... jag har inte släppt det kortet helt..
Men sist sa jag att det får vänta några år, tänk att det nästan bara jävlats där. Och blev nästan synskadad sist!

Kör gärna mer iår, men tankarna går mot en/några trackdays istället...

Låter det vara oplanerat...
Men nu vill jag ha ihop bilen! Väntar bara på de jäkla renoveringssatserna till oken, så kan man säga om det funkar alls att köra mer..!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Är det brembo ok?? Jag behövde nya kolvar och tätningar till mina brembo.
Jag beställde VAG grejor från Tyskland till mina ,som dök upp väldigt snabbt, och sjukt billigt. Hittade en nätkatalog med alla varianter måttsatta sedan bara bläddrade tills jag hittade rätt satser.
Blev typ en Audi q7 sats och en Audi s4 sats som hade rätt dimensioner. Typ några hundralappar för damsker, tätningar och nya kolvar

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
knotan skrev:
Är det brembo ok??
Jag beställde VAG grejor från Tyskland ...


Nää, det är AP racing. Satt och sökte friskt på samma sätt men hittade inget med samma dimensioner tyckte jag. Men beställde original ap renoveringsatser tillslut. Inte skitdyra 400 kr st och 6 dagars levtid.... får väl se hur många dagar extra jag får vänta ..

Tack för tips iallafall! thumbs up

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Björn Davidsson skrev:
knotan skrev:
Är det brembo ok??
Jag beställde VAG grejor från Tyskland ...


Nää, det är AP racing. Satt och sökte friskt på samma sätt men hittade inget med samma dimensioner tyckte jag. Men beställde original ap renoveringsatser tillslut. Inte skitdyra 400 kr st och 6 dagars levtid.... får väl se hur många dagar extra jag får vänta ..

Tack för tips iallafall! thumbs up


Aha dåså. Jag fick känslan att du redan hade väntat veckor. (Vet ej varför)

Nej det är inte skitlätt att måttsöka saker alla ggr. Men jag tyckte det var värt den tiden för att prisskillnaden med kolvar var mer än bara några hundralappar (som det nog är i detta fallet. )

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Inga tätningar än...

Garagekväll igår så tog isär andra oket oxå. Klurade på hur jag skulle renovera upp kolvarna i oken. Tänkte först på att tillverka en expanderande axel att spänna kolvarna i så man kan polera i pelarborren eller fräsen..
Men slutade med att jag tog en 30mm pinnfräs och lindade några varv tape på och tryckte på kolvarna. Funkade verkligen skitbra!

Före



Efter med några minuters fin smärgelduk och polermedel..



Gjorde alla 8, bra dagsverke!

Hann få bort gummiresterna av jimmys thundercar oxå. Plasten och lacken hade överlevt därunder :
Såhär:



Från såhär



TBA med splittern...😂

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Garagekväll häromdan, hann klart med nästan allt. Dock inga tätningar än så kunde inte montera ihop oken. När jag skriver detta har iallafall ett meddalande kommit att de är på väg med frakt...

Tvättat rent oken iallafall, så det är klart att montera ihop.



Splittern lagad, inte supersnyggt men funktionellt. Satan vad dyrt det blivit med slitskyddsplyfa, dessutom beställningsvara överallt. Nåvål detta håller ett tag.




Falkenberg då? Nej, hoppar det. Får inte ihop logistiken med familjen , och sitter lite minnen kvar efter haveriet förra året.. dock aningen besviken jag bara hann köra ett race iår..
Satsar på att komma iväg på någon trackday istället innan säsongen är över. SSK mekhelg är oxå en kandidat!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Björn Davidsson skrev:
Falkenberg då? Nej, hoppar det. Får inte ihop logistiken med familjen , och sitter lite minnen kvar efter haveriet förra året.. dock aningen besviken jag bara hann köra ett race iår..!

Buuuhuhuuu! Björn älskar oss inte längre!

Trist, men jag förstår. Sånt är livet ibland.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag sitter och känner med dig
Det finns många som slutar med racing när de skaffat familj så i mina ögon är du en hjälte som fått ihop logistiken för att ens komma till start
Håller givetvis tummarna att du snart kommer till start igen thumbs up thumbs up och att bitarna kommer på plats.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Liten uppdate:

Oringarna, del1:

Beställde renoveringsatser till oken den 18 augusti från UK... tog några dagar, det var tydligen transportstrejk, sedan dog drottningen! De landade i sverige för två veckor sen. Tullades skitfort, kom till Stockholm.. sen borta...
6-8 mail senare till Schenker senare, fortfarande borta! Vafan! "Vi undersöker och återkommer" sa de för en vecka sen..


Del 2:
Skiter i schenker. Mailar Racehardware.nl i måndags och frågar om de har satser. "Nej" svarar de "Men vi har alla storlekar hemma och plockar ihop två satser till dig". Betalar offert samma dag och efterfrågar spårbart. På tisdag är det på väg. Leverans torsdag står det.. Eller hur. På torsdag kommer meddelande " leverans försenad" GAAAHHHH!!!
Men i förmiddags plingade det på dörren, frugan jobbar hemma och kunde ta emot grejerna! Skönt!




Åkte för garagekväll igår, var vid garaget vid 20.00 tiden. Möts av sönderslagen ruta i garageporten samt påbörjad insparkad/ bruten port. Suck!! Och siste man åkte vid 17.30 tiden från området...
De verkade inte kommit in. Ringde farsan och garagegrannen och istället för lite kvällsmek blev det städa och laga/förstärka portarna samt plåta in samtliga fönster i portarna. ( fönstren har galler på insidan sedan länge) De kanske såg in och märkte att det inte stod 2-3 nya crossar där, eller splitter svetsar/batterimaskiner/dyra grejer... man kan hoppas...

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Sabla SVIN!! Häng dem högt!

Men det var ju bra att de inte kom in. thumbs up

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
pillee
kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 133



Tragisk lider med dig,ni ska inte till Linköping den 9:onde?
Peter

_________________
Peter Infang
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1744



Ger mig fan på du skrämde iväg dem.

Grunna på om du mötte nån bil eller nåt..

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631


Trådstartare
Oken ihopsatta utan huvudvärk iallafall, och bilen ihopskruvad och provstartad i helgen .



Var en kort sväng till GTR motorpark igår, med betoning på kort...

Gick tidigare från jobbet för att möta farsan vid 14 snåret i garaget, tänkte snabbt lasta och åka mot gtr för måndagskörningen, som börjar vid 1600.

Vi hann dock tappa bort nycklarna till dragbilen, så 2 timmar försenade hade vi lyckats lasta om släpet till husbilen istället....
Vädret såg ju bra ut så kom iväg tillslut...
Fast väl på plats kom det ju såklart en skur. Hade bara garageslicksen på så var väldigt nära att skita i att lasta av!😩
Det slutade dock kvickt, men nu var klockan efter 18. Köpte en korv och spola ner med lite kaffe. Bestämde mig att lasta av och köra några varv ändå, vill ju testa och köra in bromsarna. Nya belägg på med annan compound nu! Lite aggresivare. Även bytt i bak

Kör ut några varv. Gammelslicksen kräver några varv att få liv i, får dubbeltrampa på bromsen oxå, nya belägg och begg skivor kräver ju några varv...
In och kolla lite, många nyfikna i depån. Kul!!😀 mycket frågor...
Ut igen, nu har slicksen vaknat och banan torkat upp. Bromsarna bettade bra, kunde låsa upp framhjulen ( dock gammla däck så..) tog några rejäla varv men något slog i bilen så körde in efter ett tag.
Nu började det mörkna oxå så fick räcka. Hittade det som slog. Det var min DZUZ skruvmejsel jag har som jag lagt i golvet på den lilla " passagerarsida" som finns. Den for ju såklart fram o tillbaka..

Enda bilden jag tog... och verkade inte fastna på nån annan bild heller...




Nu ett event kvar innan vintern...

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 60, 61, 62   >>
72 besök senaste veckan (323773 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande