Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skruvat eller Autodoc
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
78 besök senaste veckan (18065 totalt)

Rösta!
Skruvat
17%
 17%  [ 24 ]
Autodoc
82%
 82%  [ 110 ]
Totalt antal röster : 134

Fejlep
Malmö
Här sen Mar 2012
Inlägg: 400



Jag handlar från Trodo.se så fort jag kan för Skruvat och Autodoc är båda kass av olika anledningar.

Skruvat: kass lagersaldo/status. Beställer man något som ser ut att finnas i lager men sedan visar sig inte finnas så får man ingen uppdatering om det. Skiten bara dröjer. Ingen kommunikation. Ringer man sen och undrar säger dom "öööh naaae dom där finns inte." Dåligt skött.

Autodoc: Undvik. Dom listar så sjukt många grejer som inte har med ens bil (reg.nr/chassinnr) att göra överhuvudtaget. Det är lätt att ta fel även om man är noggrann och jämför med korsreferenser och OEM-kataloger. Deras egen "dubbelkoll-tjänst" har dessutom gjort fel flera gånger. Kan dom inte skilja på nyckelvidd och gängmått så är dom inget att ha. Vill man sedan returnera något har man max 14 dagar på sig, får krångla med blanketter och fanskap till förbannelse, och sen betala frakten. Det har synts på flertalet delar jag beställt (som inte passade pga ovanstående) att dom redan returnerats flera gånger. Vilken unken affärsmodell och vilket miljösvineri att skicka prylar kors och tvärs över Europa.

_________________
Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens

Fejlep skrev:
Jag handlar från Trodo.se så fort jag kan för Skruvat och Autodoc är båda kass av olika anledningar.

Skruvat: kass lagersaldo/status. Beställer man något som ser ut att finnas i lager men sedan visar sig inte finnas så får man ingen uppdatering om det. Skiten bara dröjer. Ingen kommunikation. Ringer man sen och undrar säger dom "öööh naaae dom där finns inte." Dåligt skött.

Autodoc: Undvik. Dom listar så sjukt många grejer som inte har med ens bil (reg.nr/chassinnr) att göra överhuvudtaget. Det är lätt att ta fel även om man är noggrann och jämför med korsreferenser och OEM-kataloger. Deras egen "dubbelkoll-tjänst" har dessutom gjort fel flera gånger. Kan dom inte skilja på nyckelvidd och gängmått så är dom inget att ha. Vill man sedan returnera något har man max 14 dagar på sig, får krångla med blanketter och fanskap till förbannelse, och sen betala frakten. Det har synts på flertalet delar jag beställt (som inte passade pga ovanstående) att dom redan returnerats flera gånger. Vilken unken affärsmodell och vilket miljösvineri att skicka prylar kors och tvärs över Europa.


Du får gärna handla på trodo. Men att beskylla företag för miljösvineri för att de skickar prylar kors och tvärs när man själv ägnar sig åt racing med fosilbilar är väl knappast seriöst...
Har ofta handlat via tyska autodoc och har man hyfsad koll själv på vad man skall ha så brukar det bli rätt, i alla fall för mig. Men tror man att man skall få samma precision i sin beställning som hos dyrare konkurrenter så har man sannolikt missuppfattat vissa nätföretags affärsidé.

_________________
Johan B
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1132



det bra du har koll, men den dag det skiter sej då skiter autodoc högaktnings fullt i dej. o du har all världens problem att få rätt.
så kvitter det om du har dubbel o tribel kollad det du köper, kundservice är inget ord dom känner till.
har haft stora problem 2 gånger. så varför gynna såna som skiter i sina kunder

_________________
henrik nielsen
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Nu har jag handlat från Spareto (https://spareto.se/) två gånger (en spolarpump för snart två år sedan och ett Bosch bilbatteri nu i veckan) och det har fungerat klockrent båda gångerna. De verkar vara baserade i Estland. 10 EUR frakt till dörren med PostNord även för ett 20 kg bilbatteri är också bra.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Har nyss öppnat ett paket från Autodoc, två oljefilter och fyra tändstift var bytta till STARK, jag blir fanimej tokig! Jag har ju betalt för NGK!!
Jag tänkte oxå beställa en framskärm till en BMW E46, 950:- kändes okay men när jag hade gått igenom hela köpprocessen och skall knappa in kortnummer så har de lagt till 1000:- för skrymmande frakt, det har man väl kunnat informera om tidigare i köpet.
Nä, nästa beställning blir Trodo, Autodoc tycks ha nått botten....
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Skruvat...
Beställde i förra veckan och det skulle vara framme på 2-4 arbetsdagar på lokala Schenkerutlämnaren som är en ICA-butik, trodde jag iaf.
Istället fick jag ett SMS idag med att jag skulle välja leveranssätt, jag kunde välja på hemleverans eller att hämta på deras nya depå i Södertälje. Eftersom jag är på jobbet i veckan så är det en jäkla tur att jag jobbar i Södertälje.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Sedan jag helt slutat med alla ovan nämda Autodoc , trodo mm mm så blir det aldrig fel längre.
Man får lägga några minuter på eget kollande och se så det är rätt delar men sedan går allt 100% bättre.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



claes t skrev:
Har nyss öppnat ett paket från Autodoc, två oljefilter och fyra tändstift var bytta till STARK, jag blir fanimej tokig! Jag har ju betalt för NGK!!
Jag tänkte oxå beställa en framskärm till en BMW E46, 950:- kändes okay men när jag hade gått igenom hela köpprocessen och skall knappa in kortnummer så har de lagt till 1000:- för skrymmande frakt, det har man väl kunnat informera om tidigare i köpet.
Nä, nästa beställning blir Trodo, Autodoc tycks ha nått botten....
/Claes



man får hålla koll i orderstatusen tyvärr,då kan man upptäcka "starkbytet" i tid å läsa lusen av dom innan det skickas, det har jag fått göra ett par ggr.


men som många andra säger,de e bara att lägga ner grejen med att försöka bli nöjd hos autodoc.
nufärtiden beställer jag från "riktiga" reservdelshandlare i tyskland

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Mange K skrev:
claes t skrev:
Har nyss öppnat ett paket från Autodoc, två oljefilter och fyra tändstift var bytta till STARK, jag blir fanimej tokig! Jag har ju betalt för NGK!!
Jag tänkte oxå beställa en framskärm till en BMW E46, 950:- kändes okay men när jag hade gått igenom hela köpprocessen och skall knappa in kortnummer så har de lagt till 1000:- för skrymmande frakt, det har man väl kunnat informera om tidigare i köpet.
Nä, nästa beställning blir Trodo, Autodoc tycks ha nått botten....
/Claes



man får hålla koll i orderstatusen tyvärr,då kan man upptäcka "starkbytet" i tid å läsa lusen av dom innan det skickas, det har jag fått göra ett par ggr.


men som många andra säger,de e bara att lägga ner grejen med att försöka bli nöjd hos autodoc.
nufärtiden beställer jag från "riktiga" reservdelshandlare i tyskland



Exempel på dessa?

_________________
Daniel Steiner
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Daniel Steiner skrev:
Exempel på dessa?


Jag brukar handla på https://www.atp-autoteile.de/de

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



mackinley skrev:
Daniel Steiner skrev:
Exempel på dessa?


Jag brukar handla på https://www.atp-autoteile.de/de



det är den vanligaste jag handlar ifrån, funkar klockrent, saknas nåt i shopen drar man ett mail bara

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

mackinley skrev:
Daniel Steiner skrev:
Exempel på dessa?


Jag brukar handla på https://www.atp-autoteile.de/de


Cheers

_________________
Daniel Steiner
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Marcus Gustafsson skrev:
Skruvat...
Beställde i förra veckan och det skulle vara framme på 2-4 arbetsdagar på lokala Schenkerutlämnaren som är en ICA-butik, trodde jag iaf.
Istället fick jag ett SMS idag med att jag skulle välja leveranssätt, jag kunde välja på hemleverans eller att hämta på deras nya depå i Södertälje. Eftersom jag är på jobbet i veckan så är det en jäkla tur att jag jobbar i Södertälje.


Det här får ju en fortsättning såklart...
Glad i hågen åkte jag till Schenkers nya depå i Södertälje... eller det ligger ju inte i Södertälje upptäckte jag utan en bit utanför Södertälje.

Skit samma, jag skall ju få mina grejer! Vad gör väl lite extra stress då?
Så jag åkte dit, uppgav numret från SMS'et och visade leg och blev tillsagd att grejerna skall lämna ut på lastkaj H. Så jag kör bort bilen bit, står och väntar ett tag i solen (thumbs up) innan det dyker upp en tjej med ett litet paket.
Frågande så undrar jag om det är rätt, 340mm bromsskivor kan omöjligt rymmas i ett paket som är 10*10*15cm, det inser till och med jag. Men jo, det är rätt...

Skruvat har delat upp belägg och skivor på två olika paket, bromsbeläggen fick jag men för bromsskivorna (antar jag att det andra paketet är) som fanns i Skruvats lager så har Schenker bara fått en transportbeställning än så länge. thumbs down

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
9:59
Tumba del Sol
Här sen Jul 2012
Inlägg: 140



Vill åter rekommendera Trodo. använder dem varje vecka för tyska bildelar och de har hittills inte gjort mig förbannad eller besviken.
Idag fick jag bag in box motorolja på 20 liter från Mobil från dem.
Har jag beställt Bosch, får jag Bosch.
Frakterna är prisvärda och de skickar till mitt Ica i närheten.

_________________
Hazze Lindholm
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Marcus Gustafsson skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Skruvat...
Beställde i förra veckan och det skulle vara framme på 2-4 arbetsdagar på lokala Schenkerutlämnaren som är en ICA-butik, trodde jag iaf.
Istället fick jag ett SMS idag med att jag skulle välja leveranssätt, jag kunde välja på hemleverans eller att hämta på deras nya depå i Södertälje. Eftersom jag är på jobbet i veckan så är det en jäkla tur att jag jobbar i Södertälje.


Det här får ju en fortsättning såklart...
Glad i hågen åkte jag till Schenkers nya depå i Södertälje... eller det ligger ju inte i Södertälje upptäckte jag utan en bit utanför Södertälje.

Skit samma, jag skall ju få mina grejer! Vad gör väl lite extra stress då?
Så jag åkte dit, uppgav numret från SMS'et och visade leg och blev tillsagd att grejerna skall lämna ut på lastkaj H. Så jag kör bort bilen bit, står och väntar ett tag i solen (thumbs up) innan det dyker upp en tjej med ett litet paket.
Frågande så undrar jag om det är rätt, 340mm bromsskivor kan omöjligt rymmas i ett paket som är 10*10*15cm, det inser till och med jag. Men jo, det är rätt...

Skruvat har delat upp belägg och skivor på två olika paket, bromsbeläggen fick jag men för bromsskivorna (antar jag att det andra paketet är) som fanns i Skruvats lager så har Schenker bara fått en transportbeställning än så länge. thumbs down


Det här får ju en fortsättning såklart...
Hittade ett mail som skickats 6 timmar efter jag beställde delarna från Skruvat som fanns i lager. "Tyvärr kan leverantören inte leverera delarna, så vi tar bort delarna från din order och krediterar dig för dem.". Varför har jag inte sett det tidigare?

Here I come Trodo!!!

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Någon som köpt på Skruvat och sedan använt deras Prisgaranti?

I andra butiker som har prisgaranti så är det ju bara att visa vart den finns billigare så får man tillbaka mellanskillnaden.. men här räknar dom även med frakt kostnaden


Jag skickade fråga om en vara som dom är dyrare på än flera andra svenska nät butiker och undrade om dom kunde sänka priset före köp men det går tydligen inte?


Håller nu på och försöker få svar på mejl hur dom räknar på priset på en vara om dom även ska räkna med frakten!?

som exempel: köper jag massor av saker och får fraktfritt från Skruvat = över 1899kr, men där 1 vara är kanske 50kr/st dyrare än konkurrent så är ju frågan om jag då får tillbaka dessa 50kr +5% extra som dom skriver,
eller om dom då säger att frakten från konkurrenten kostar 69kr vilket betyder att skruvat totalt är billigare då jag nu fick fraktfritt och därmed får jag inget tillbaka??

Grejen är ju att man köper ju inte bara 1 vara och betalar dyr frakt utan man köper ju många varor om dom har en fast fraktkostnad, så hur kan dom då kräva att frakt kostnaden ska räknas med i prisskillnaden? dom vet ju inte hur mycket jag skulle köpt från konkurrenten..

Så är det någon som använt deras prisgaranti ?
https://www.skruvat.se/Price_guarantee.aspx

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 838



Mange K skrev:
claes t skrev:
Har nyss öppnat ett paket från Autodoc, två oljefilter och fyra tändstift var bytta till STARK, jag blir fanimej tokig! Jag har ju betalt för NGK!!
Jag tänkte oxå beställa en framskärm till en BMW E46, 950:- kändes okay men när jag hade gått igenom hela köpprocessen och skall knappa in kortnummer så har de lagt till 1000:- för skrymmande frakt, det har man väl kunnat informera om tidigare i köpet.
Nä, nästa beställning blir Trodo, Autodoc tycks ha nått botten....
/Claes



man får hålla koll i orderstatusen tyvärr,då kan man upptäcka "starkbytet" i tid å läsa lusen av dom innan det skickas, det har jag fått göra ett par ggr.


men som många andra säger,de e bara att lägga ner grejen med att försöka bli nöjd hos autodoc.
nufärtiden beställer jag från "riktiga" reservdelshandlare i tyskland


Jag skrev till dem att de får aldig byta varor utan mitt godkännande och de har de hållit. Sen att de är tråkiga på andra sätt får man leva med eller köpa någon annan stans.

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Jag måste börja med att hylla Skruvat.
Jag handlar aldrig därifrån men testade nu för dom var faktiskt billigast på nätet på det jag behövde.

Köpte tex 8st 1 Liters olja och 5L Adblue dunkar m.m.

Varje oljeflaska var inlindad för sig i plast så dom inte kunde läcka.

Sedan var varje Adblue också inlindad men i grov plast påse där ändan var försluten med typ buntband och sedan även tejpad, men förutom det så ser ni det svarta i bilden, det är uppsugnings duk för att suga vätska om det ändå skulle läcka.
Nu läckte ingenting men riktigt seriöst packat thumbs up




Men förutom det, när jag beställde så stod det 2-4 dagar förutom oljan som dom inte ens hade på lager så där stod det typ 8 dagar.
Jag beställde allt onsdag 29 mars på em, men redan på fredag fm 31 mars fick jag mejl att allt var packat?
Och idag tisdag kom leveransen med allt.
Så mycket snabbare frakt än vad dom angav och vad jag trodde thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5251



Jag föredrar Trodo!

De säkerhetställer leveransen innan att allt passar samt bra retrupolicy.

Typ samma priser som autodoc.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Beställde häromdagen ett par olika transmissonsoljor och bromsvätska från Skruvat.
Finns att hämta hos mitt ombud redan idag. Snabba ryck.
Ska bli intressant att se om det är lika välpackat...

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

jag själv skrev:
...Ska bli intressant att se om det är lika välpackat...

Snabb leverans och föredömligt emballerat - inget att klaga på denna gången.

_________________

Rice and shine
Citera
Allmänt banåkaforum
Skruvat eller Autodoc
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
78 besök senaste veckan (18065 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande