Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Roadsport C - Miata och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 35, 36, 37 >> 48 besök idag (77594 totalt) |
Grattis bra kört!
Följt i smyg, men måste säga att dina rejsrapporter är väldigt roliga att läsa! 5/5 _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Tack allihop, för positiv respons. Jättekul att ni uppskattar tråden.
Just nu har jag såååå mycket jag vill göra: Svenne-Roden har hållits på sparlåga på tok för länge och det kliar enormt i svetshanden, Miatan ser fruktansvärt skabbig ut och behöver dessutom nya hjullager och så måste jag såklart försöka göra Kristensson Racing liiiiite snabbare till Falkenberg-racet, för att liksom sluta på topp. Tyvärr måste jag slösa bort en massa tid på att faktiskt jobba också..... Undrar om man kan injicera espresson rakt in i blodomloppet, istället för att gå omvägen genom tarmsystemet? _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Grymt som vanligt Torkel, Bärsen satt bra!
Kan du meddela när du provat? Jag behöver oxå alternativ.. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Jag vet inte hur du brukar inta espresso, men jag har haft hyfsad framgång att ta in den genom munnen.. Som vanligt en fantastiskt rolig och intressant racerapport, bara att köra upp dig 295 placeringar i ett såpass tätt fält är ju imponerande _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
|
||||||
Men BLÄÄ grabbar! Nu vet jag inte vad ni hade för betyg i grundläggande NO-ämnen som biologi/anatomi i plugget, men jag kan försäkra er att munnen leder till magen, som i sin tur leder till tarmsystemet, där alltså det livgivande koffeinet tas upp och skickas ut i blod/kaffe-omloppet. Om ni inte tror mig, så dubbelkolla med Dr Stomberg bara! Att ni genast tolkade texten som något annat..... jag spekulerar inte vidare där. Vi tackar Niklas för bidraget om kaffelavemang, men jag är tämligen säker på att ingen behöver få vidare info, förklaringar eller utläggningar i det ämnet. Om jag mot förmodan har fel på den punkten så kan ju de individerna kontakta Niklas i ett PM. Ska vi säga så? Snälla? _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Jo men såhär va.. Om man gör en dundertabbe i början på racet så finns det en överhängande risk att det blir bajskorv av resten på grund massivt psykbryt och att det tas i på tok för för mycket så det överkörs, med resultat därefter. Att få till en bra uppkörning är tillfredställande i sig (även om anledning till dess uppkomst kan vara brun). _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Är inte industristandard att brygga kaffet på Red Bull? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Ingen uppdatering på tre veckor, men det betyder inte att vi latat oss. En djup analys av läget har gjorts: hur blir vi snabbare? Vad gör David rätt som vi gör fel? En del långsökta teorier lades fram, som t ex att David är jäkligt bra på att köra räserbil och att han (med team!!) alltid är väl förberedda till varje race. Men, det kan såklart inte ha något med saken att göra.
Slutsatsen blev två möjliga områden: David är ju längre än jag (svårt att göra något åt) och han har bättre finish på bilen. Alltså.... Hur blev det då? Tja... bättre. Men inte bra. Jag visste att det fanns skumma gamla färgtyper på kofångaren och på vänster bak. Därför använde jag en "sealer" där och hoppades att det skulle räcka, men... det funkade bara på kofångaren. Tyvärr så bråkade den skumma, aggressiva färgen som Magnus smetade dit under hans tid som ägare ändå med det nya lagret, med rejäla rynkor som resultat. Tröttsamt! Ända sättet att komma till rätta med det är nog att ta ned bakskärmen till helt plåstren - vi får se om energi till det kan hittas i vinter. Resten av bilen blev ungefär så bra/dålig som man kan förvänta sig av ett alldeles för snabbt lack-jobb hemma i garaget, där man inte slipat och underarbetat ens i närheten nog. Godkänt för en räserbil, med andra ord. Eftersom vi behövde laga vår egen kofångare så passade vi på att göra detsamma på #45 också. Ett gammalt knep: att värma in/fast ett nät av stål eller alu i plasten på baksidan, användes. Så kunde vi forma den stackars trasan till en kofångare igen. Nu ska vi byta hjullager på min Miata och sedan är vi (nästan) klara för final på Falkenberg! Det ska bli så sabla kul! _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Det är ju trevligt med lite ny färg trist med bakskärmen men det blir säker fint i slutändan.
Lycka till på Falkenberg hoppas det blir livestream så man kan kika på er _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Hjullagerbyte: ett fram och båda bak.
Håller Miatorna hög kvalitet? Ja, de gör de. De lager vi nu bytt är bilens originallager. De har hållit 23år, 21kmil som bruksbil, en miljon trackdays och 7 racingsäsonger. _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Haha! Jag visste inte att jag hade fullt det inflytandet, men det är skönt att höra, Carl! _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
du skulle bara veta /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Tur att du dokumenterar så man ser att det är chefsmekanikern Anton som gör det mesta av jobben.
Annars kunde man ju få för sig att det bara är du som skruvar när du nu dessutom försöker hålla liv i bilarna för halva startfältet Roadsport C/ MX-5 cup. _________________ Kari Hautakangas |
||||||
Fast, nu trodde väl inte egentligen att #90 var HELT klar för race där?
Sådär. NU är vi klara för race! _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Och nu är #82 också klar! Byarum speedshop tackar för förtroendet.
_________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Roadsport C - Miata och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 35, 36, 37 >> 48 besök idag (77594 totalt) |