Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Kjetronic modifiering | 502 besök totalt |
Har du kollat med trendab? Låg ett kjetbränslehuvud i bitar där sist jag var inne för nån vecka sen I UK vet jag att kmi fixar det, men det har ju blivit mer komplicerat med Brexit. https://www.kmipetrolinjection.co.uk _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Är du säker att du behöver mer soppa? Det är sällan K-Jet i 911:an flödar "för lite". De brukar gå ordentligt fett runt 4000 varv. Det är snarare klaffen som stryper effekten.
Annars kan man relativt enkelt "mappa" bränslet genom att minska styrtrycket mha. en pulsbreddsmodulerad spridare. Lägre styrtryck = mer soppa. Det fanns färdiga produkten men man skulle kunna "bygga" egen mha. Megaquirt och en enda spridare. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Jag använder redan den typen av styrning "frankencis"
Och sänkt styrtrycket tills jag inte kan få mer bränsle så ja jag är väldigt säker på de. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Jag läste din tråd. Du sa att din AFR var 12.5:1 och du tyckte det var snålt?
Hur ser AFR kurvan ut? Annars kan man också höja systemtrycket något, det sitter dubbla pumpar i serie och skulle palla minst 2 bar till. Tyvärr är K-Jet ganska kört över 400hk....hur än mycket bränsle man dumpar i motorn sitter klaffen i vägen. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Uppgifter från en fabriksmekaniker på ett annat märke som också körde K-jetronic. Var att schimsa upp systemtrycket till ca 7.5 - 8 Bar. Schimsade man för mycket blev trycket tokhögt.
Dom körde pumparna i Serie. Men som det skrivits om tidigare, svårt att få till bränslekurvan. Ville du köra fett på varvtal och tryck gick den fett på mellanregister. Då får du säkert använda lösa egen svaravade koner i lufthuvudet. _________________ Niklas Rosenberg |
||
Skruva banåkabil Kjetronic modifiering | 502 besök totalt |