Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
6.35
3 besök senaste veckan (842 totalt)
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Tänker slå denna tid med Argentan nästa sommar då det är lite varmare. Jag verkar sakna Mercans marktryck vid Schwedenkreuz dock, kanske får montera en spoilerläpp från Kamei.



_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Eldh skrev:
Tänker slå denna tid med Argentan nästa sommar då det är lite varmare. Jag verkar sakna Mercans marktryck vid Schwedenkreuz dock, kanske får montera en spoilerläpp från Kamei.




Kanske ett par canards också så är du hemma!

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7703



Snabbt, men helt konstig bil.

Tung, och halvtråkig drivlina ändå, växellådan är ju som en slö manuell Agda 85 😅

Ge mig en Valkyrie AMR PRO istället 😁

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



erikjakan skrev:
Snabbt, men helt konstig bil.

Tung, och halvtråkig drivlina ändå, växellådan är ju som en slö manuell Agda 85 😅

Ge mig en Valkyrie AMR PRO istället 😁


Instämmer.

Också konstigt att det inte går ännu fortare? GT2 RS MR nafsar den i hälarna. En "F1:a för gatan" borde gå ännu vassare. Men, det kanske var kallt när detta kördes?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



Tycker acceleration och bromsar är imponerande men är inte lika imponerad av kurvhastigheten med tanke på att den har aktiv aero.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



BTG skrev:
erikjakan skrev:
Snabbt, men helt konstig bil.

Tung, och halvtråkig drivlina ändå, växellådan är ju som en slö manuell Agda 85 😅

Ge mig en Valkyrie AMR PRO istället 😁


Instämmer.

Också konstigt att det inte går ännu fortare? GT2 RS MR nafsar den i hälarna. En "F1:a för gatan" borde gå ännu vassare. Men, det kanske var kallt när detta kördes?


Banan är ju delvis blöt å kall kan man se i filmen, borde gå att kapa en drös sekunder på en torr bana. Håller med Erik, förvånansvärt långsamma växlingar, det kändes väldigt antikt på en så fräsig kärra.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7703



Jag tror nog Mercas ambition med den här bilen är typ 0 bana, det är en cool bil för gata, alltså riktigt komfortabel och bekväm. Men med den prestandan som inte fanns förr i superbilar.

Tomvikten skvallrar om inriktningen dem valt.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7703



Westersund skrev:
Tycker acceleration och bromsar är imponerande men är inte lika imponerad av kurvhastigheten med tanke på att den har aktiv aero.


Det var kallt o blött, och dem körde bara 4 varv totalt går nog lätt under 6.30 med rätt förutsättningar.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



erikjakan skrev:
Det var kallt o blött, och dem körde bara 4 varv totalt går nog lätt under 6.30 med rätt förutsättningar.


Utan problem! Men man blir lite fundersam varför dom kör sina varv så sent på året när det är kallt och fuktigt/blöt, likadant med GTR Black Series.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Westersund skrev:
erikjakan skrev:
Det var kallt o blött, och dem körde bara 4 varv totalt går nog lätt under 6.30 med rätt förutsättningar.


Utan problem! Men man blir lite fundersam varför dom kör sina varv så sent på året när det är kallt och fuktigt/blöt, likadant med GTR Black Series.


Killgissar att typgodkännandet kom in litet sent, strax före SOP.
Så MB kunde inte köra detta som ett produktionsbilvarv innan nu.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



Anledningen till de långsamma växlingar är tydligen för att bilen genererar så mycket el att dom måste göra av med den någonstans så då använder dom elmotorerna mellan växlarna. Vid 5:30 i klippet förklarar Chris Harris det hela.


_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7703



Det låter som en väldigt tysk lösning.. Och vadå genererar el? Inte under acceleration?

Aja får kolla filmen!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 475



erikjakan skrev:
Det låter som en väldigt tysk lösning.. Och vadå genererar el? Inte under acceleration?

Aja får kolla filmen!


De genererar el under bromsning som de använder under acceleration, och behöver inte vara snabba under växlingarna för då bränner de el och fortsätter accelerera ändå.

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Yo-1 skrev:
erikjakan skrev:
Det låter som en väldigt tysk lösning.. Och vadå genererar el? Inte under acceleration?

Aja får kolla filmen!


De genererar el under bromsning som de använder under acceleration, och behöver inte vara snabba under växlingarna för då bränner de el och fortsätter accelerera ändå.
De genererar även el från turbon eftersom den bromsas den vägen, inte via wastegate (som av namnet bevisligen är waste ).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nürburgring
6.35
3 besök senaste veckan (842 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande