Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 129, 130, 131 >> 52 besök idag (363160 totalt) |
När jag bytte till TBI-motorn 2004 (ARTON år sen!!) så gick det att återanvända Cheva Van:ens orginalpump på "Monza-armaturen". Jag ville inte skära upp tanken så jag gjorde denna tokenkla lösning som ett test.
Och det funkar även 2022 _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||
Nån sån här labyrint är inte dum att ha, kan du dessutom försänka det med tidigare nämnda pumpgrop blir det inte sämre.
Dra även ner returen dit ända mot botten, då fyller även den upp + att bränsle skummar en hel del om man bara har returen öppen i toppen av tanken _________________ S Örnberg |
||
Tack för glada tillrop och bra ideer, era åsikter och erfarenheter är guld värt
Tommy: jag kör med sista årsmodellen av windsormotorn, i stort sett samma maskin som satt i bilen från början med undantag av rullkam och insprutning.
Okej då... CAD på hög nivå: ( Cardboard Aided Design ) Mellanväggar under bearbetning, lägg märke till de noggrant placerade hålen för maximalt skvalpskydd ( tro inte på det jag just skrev, slumpmässighet ligger närmre verkligheten ) Satte ihop ett enkelt utsugssystem med grejor som jag fick av en snickare som höll på att riva, kompletterade med en enkel kanalfläkt och en stos mot en av mina ventiler i väggen, snabeln är enkelt löstagbar om den skulle vara i vägen. Fungerar otroligt bra för att ventilera ut svetsgaser. Mellanväggar på plats: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Dety finns ingen update over air för den där va? |
||
|
||
|
||
I sann Pro touring anda blir det alltså modern insida, på en retro utsida.
Här tänker jag en grön laser från insidan på jordgloben. Monterad i en gps kontrollerad och stegmotor driven glimbal. Så att gröna pricken förflyttar sig samtidigt som man kör på vägen ? _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Mest effekt och lättaste handhavandet blir det nog med Christians lösning: hängandes i backspegeln
Både g-kraftsindikator och navigation i samma enhet Daniel: behövs ingen gimbal, det räcker att pricken är tillräckligt stor, lite diffus och riktad mot norra Europa Jobbet med tanken går framåt, gjorde ett lock av 1.2mm plåt med fästskruvar till bränslepumpen och svetsade fast det med tig'en. Inne i tanken finns nu ytterligare ett skvalpskydd runt bränslepumpen och tankmätare/returledning är modifierade för att passa in i den nya layouten. Det kommer ytterligare en plåtring ovanpå locket för att skapa en bra tätningsyta mot bränslepumpen. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Missa inte att provtrycka den med vatten innan du monterar, lätt hänt att det finns nån liten por kvar som sedan läcker.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Japp, någon form av testning blir det Gjorde en ring av 2mm plåt som ska bli tätningsyta mot locket till pumpen: Nu är nog svetsningen färdig, kommer att göra lite småjusteringar innan det är klart för rengöring och lite färg. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Ja, det är långt kvar innan jag kan påstå att jag kan svetsa Tig
Högre svetshastighet eller puls hade nog minskat värmepåverkan, men detta duger åt mig, några sekunder med stålborsten så ser det bra ut igen _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Jag har typ samma problem, tror det är att jag kör för lite ström och då får man värma längre och värmen sprider sig. Men det är lite enklare att ta det långsammare. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 129, 130, 131 >> 52 besök idag (363160 totalt) |