Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 129, 130, 131   >>
52 besök idag (363160 totalt)
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



När jag bytte till TBI-motorn 2004 (ARTON år sen!!) så gick det att återanvända Cheva Van:ens orginalpump på "Monza-armaturen". Jag ville inte skära upp tanken så jag gjorde denna tokenkla lösning som ett test.

Och det funkar även 2022



_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 265



Nån sån här labyrint är inte dum att ha, kan du dessutom försänka det med tidigare nämnda pumpgrop blir det inte sämre.

Dra även ner returen dit ända mot botten, då fyller även den upp + att bränsle skummar en hel del om man bara har returen öppen i toppen av tanken






_________________
S Örnberg
Citera
tommyhjortasen
Ulricehamn
Här sen Aug 2006
Inlägg: 43



Har följt ditt projekt under åren, impad!

Vilka är reglerna när det gäller motor, tror mig veta att -65 mustangs motorkonfiguration som mest gav 335 hp vid tiden.

_________________
Tommy Mårtensson
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675





Hur går det med tanken - fått ihop något som vi kan få tjuvkika på...?

Nyfiken ju!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4087


Trådstartare
Tack för glada tillrop och bra ideer, era åsikter och erfarenheter är guld värt

Tommy: jag kör med sista årsmodellen av windsormotorn, i stort sett samma maskin som satt i bilen från början med undantag av rullkam och insprutning.


Christian Jansson skrev:


Hur går det med tanken - fått ihop något som vi kan få tjuvkika på...?

Nyfiken ju!


Okej då...

CAD på hög nivå: ( Cardboard Aided Design )



Mellanväggar under bearbetning, lägg märke till de noggrant placerade hålen för maximalt skvalpskydd ( tro inte på det jag just skrev, slumpmässighet ligger närmre verkligheten )



Satte ihop ett enkelt utsugssystem med grejor som jag fick av en snickare som höll på att riva, kompletterade med en enkel kanalfläkt och en stos mot en av mina ventiler i väggen, snabeln är enkelt löstagbar om den skulle vara i vägen.
Fungerar otroligt bra för att ventilera ut svetsgaser.



Mellanväggar på plats:


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2229



Janne J skrev:
CAD på hög nivå: ( Cardboard Aided Design )




Snyggt! Det där kommer göra susen! thumbs up

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



thumbs up thumbs up thumbs up
Det blir bra det där Janne!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4087


Trådstartare
Köpte en tidstypisk GPS till Mustangen:


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11238



Janne J skrev:
Köpte en tidstypisk GPS till Mustangen:




Håller man den i högerhanden när man kör eller sitter det en hållare på instrumentbrädan?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Janne J skrev:
Köpte en tidstypisk GPS till Mustangen:

[img]https://rejsa.nu/im/user/16796/2022-11-11-16-53-19_jordglob-1.jpg[/img ]
Jo, när den innehåller "Sovjetunionen" så har den lite ålder.
Dety finns ingen update over air för den där va?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4087


Trådstartare
Den är såpass gammal att jag misstänker att den uppdateras med RS232

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675





Den skulle sitta som en smäck i ett snöre i backspegeln!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Janne J skrev:
Den är såpass gammal att jag misstänker att den uppdateras med RS232
Mustangen är ju från hålkortstiden (annan form av QR-kod kan man kanske säga)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Sjukt modern GPS - man kan ju svajpa höger och vänster på den liksom
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 460



I sann Pro touring anda blir det alltså modern insida, på en retro utsida.

Här tänker jag en grön laser från insidan på jordgloben.
Monterad i en gps kontrollerad och stegmotor driven glimbal.

Så att gröna pricken förflyttar sig samtidigt som man kör på vägen ?

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4087


Trådstartare
Mest effekt och lättaste handhavandet blir det nog med Christians lösning: hängandes i backspegeln
Både g-kraftsindikator och navigation i samma enhet thumbs up

Daniel: behövs ingen gimbal, det räcker att pricken är tillräckligt stor, lite diffus och riktad mot norra Europa


Jobbet med tanken går framåt, gjorde ett lock av 1.2mm plåt med fästskruvar till bränslepumpen och svetsade fast det med tig'en.
Inne i tanken finns nu ytterligare ett skvalpskydd runt bränslepumpen och tankmätare/returledning är modifierade för att passa in i den nya layouten.

Det kommer ytterligare en plåtring ovanpå locket för att skapa en bra tätningsyta mot bränslepumpen.


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Missa inte att provtrycka den med vatten innan du monterar, lätt hänt att det finns nån liten por kvar som sedan läcker.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4087


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Missa inte att provtrycka den med vatten innan du monterar, lätt hänt att det finns nån liten por kvar som sedan läcker.


Japp, någon form av testning blir det

Gjorde en ring av 2mm plåt som ska bli tätningsyta mot locket till pumpen:






Nu är nog svetsningen färdig, kommer att göra lite småjusteringar innan det är klart för rengöring och lite färg.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675





Gott jobbat!

Den värmespridningen i plåten går inte av för hackor!! Eller ljuger bilden...?

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4087


Trådstartare
Ja, det är långt kvar innan jag kan påstå att jag kan svetsa Tig

Högre svetshastighet eller puls hade nog minskat värmepåverkan, men detta duger åt mig, några sekunder med stålborsten så ser det bra ut igen

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Janne J skrev:
Ja, det är långt kvar innan jag kan påstå att jag kan svetsa Tig

Högre svetshastighet eller puls hade nog minskat värmepåverkan, men detta duger åt mig, några sekunder med stålborsten så ser det bra ut igen


Jag har typ samma problem, tror det är att jag kör för lite ström och då får man värma längre och värmen sprider sig. Men det är lite enklare att ta det långsammare.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 129, 130, 131   >>
52 besök idag (363160 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande