Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30, 330iK | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 23, 24, 25 >> 382 besök senaste veckan (58354 totalt) |
Ett ryck idag!
Reservhjulsbaljan igensvetsad, två ordentliga plattjärn med gängade hål ditsatta som fäste för tanken samt fäste för batterihållaren ditsatta. Blev bra! Äntligen kom tanklock och gummitätning från England så jag kunde påbörja tanklösning. Mäta...för att undvika förstärkningarna i bakluckan. Tillverkade hållare till tanklock och svetsade dit det. Lite meck att få allt i rätt höjd, centrerat och linjerat. Blev som jag tänkt tillslut. Skall svarva ett pressverktyg så jag kan fasa plåtkanten något för snyggare avslut. Gummit sluter tätt mot bakluckan när den är stängd. _________________ Patrik Skoog |
||
https://www.proalloy.co.uk/products/ https://shop.newton-equipment.com/pr _________________ Patrik Skoog |
||
Lackeraren ringde och hade tid om 3 veckor!
Dags att snabba på då helt enkelt...och bestämma vilken färg som skall vara i sprutan! Svängde in om Viktor på Schmiedmann i veckan och hämtade hem lite grejer, bland annat en front som passades in. Skysst passform får jag säga för att vara eftermarknadsprylar! _________________ Patrik Skoog |
||
Dags för jultvagning innan lack! Ordentlig avfettning och högtryck gör susen.
Fick dit fästen till orginalstolar och bälte inför besiktning, så nu går det att välja mellan det och 6p bälte med riktiga stolar. _________________ Patrik Skoog |
||
Du har helt rätt, lite tidspress skadar aldrig! En enkel väg ur färgvalet är Alpinvit III - Färgkod: 300 överallt förutom under bilen där den redan är lackad svart. Jag har inte bestämt mig än... förslag? _________________ Patrik Skoog |
||
Det stod en grön M3:a hos Johns Garage för några månader sedan, ungefär som den här:
Kanhända är jag lite partisk med grön bil _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Jag är väldigt svag för Peugeots China Blue, som jag tror funnits i flera blandningar. Den jag tänker på är den från tidigt/mitten nittiotal, när den var riktigt mörk men lyser i solljus. Jag tror att den skulle göra sig bra på den lite kantiga/svulstiga karossen en E30 M3 har?
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
Egentligen kan väl en race-E30 bara ha en färgsättning...
alpinvit/violettblå/ljusblå/röd. Annars +1 på Jannes förslag. Oak Green Metallic - väldigt mörk grön. Ihop med guld-lackade fälgar är den bilen jädrigt fin faktiskt och skiljer ut sig på ett sobert sätt från övriga E30. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||
När du säger blått så måste jag ändå slå ett slag för min gamla färg Montegoblå, har själv haft två BMW i den färgen och skulle gärna ha flera. Rätt ovanlig färg också som inte producerades på jättemånga bilar. Men annars tycker jag att en rejsig E30 passar väldigt bra i vitt med lite cool M-stripning _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
Om det ska vara blått är Mauritiusblå riktigt snygg på E30! På rejsbil är annars Alpinvit svårslaget. (Om du inte ska gå all in på Jägermeister...) _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
Malachite grön (stavning?) eller macao blue är två färger som gör sig riktigt bra på äldre BMW!
https://motikon.se/bmw-m3-cab/ _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||
Orange och andra typer av starka färger är riktigt coolt men frågan är om man inte tröttnar på det efter ett tag Denna E30 från 1984 med sina massiva 75kW i original effekt blir nog min egna tolkning på den E30 M3 CSL som aldrig byggdes. Det är inte en riktig M3:a, ingen renodlad gatbil, men skall inte heller göra bort sig helt på banan och klara SFRO kraven. Gammalt möter nytt på något sätt utan att förstöra orginal utseendet och heller inte sticka ut för mycket med vingar likt en jumbojet eller valfri time attack bil. Jag gillar BMW:s 50 Jahre edition stuk och 3.0 CSL är ett coolt koncept även om utseendet kan diskuteras. De har i alla fall försökt få till konceptet "gammal möter nytt" BMW M2 MotoGP Safety Car från 2016 är rätt cool, vad sägs om Alpinvit 300 och en sådan stripning? (minus ljusrampen och texten då alltså ) _________________ Patrik Skoog |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30, 330iK | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 23, 24, 25 >> 382 besök senaste veckan (58354 totalt) |