Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20 >> 81 besök idag (83692 totalt) |
Har kommit så långt att bilen är inne i garaget hemma igen iaf
Ska jobba i helgen men ska se om jag hinner få ur motorn så jag vet omfattningen och kan beställa delar. I värsta fall får det bli kommande helg. Dök på en bra koppling iaf till ett riktigt bra pris så köpte den. 3-skivig med kolfiber lameller som ska funka riktigt fint, specad runt 2000hk men ändå lättrampad. McLeod jag har i nu är specad 1200 så den levde nog på lånad tid ändå. _________________ Patrik Lissjos |
||
Motor ur, jag hade iaf humor när jag satt ihop den
Blir troligtvis ny vev, tror inte den går att rädda tyvärr. Synd på en fin Callies vev. 8 nya stakar, några kolvar och foder plus lite svets på blocket. Har en liten skada på kammen men tror att den ska gå att rädda. _________________ Patrik Lissjos |
||
Bultarna på sexans överfall som gav upp precis när den var ner och vände tycker jag det ser ut som eller är jag ute och seglar , det är ju då det gäller på som mest ?
_________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Hej!
Nu är allt rivet och analyserat, det verkar som att det varit för trångt för vevlagren och till slut så gick staken av. Motorn är lämnad till PPF och de ska få göra den som ett komplett longblock till mig nu. Det blir en ny Dart vev, Oliver billet stakar och Diamond kolvar. Några foder måste bytas så vi byter nog alla för att gå ner lite i borr och få lite mer cylindervägg. För att bryta av lite så ska jag hålla på lite med min gamla Polaris Trippel en sväng nu _________________ Patrik Lissjos |
||
Fick lite uppdatering idag.
Alla foder är ur, satt duktigt bra även fast blocket värmdes ordentligt. 8 nya foder i org borr är beställda plus en fin Dart vev, Oliver billet stakar plus Diamond kolvar, så nu borde botten klara en bit över 2000hk. Kanske hänga på en till 82mm turbo _________________ Patrik Lissjos |
||
Äsch, i med en rejäl kam istället så slipper du all komplexitet med turbo
Roliga slagmärken där ja... slipar man av det där, eller lämnar man det som det är? Jag har aldrig haft sönder något block. än. Men den dagen jag lyckas, så har jag lovat bort det till Fyfabian-klingans verkstad som fikabord. |
||
Det är faktiskt rätt mycket kam i den redan nu, de flesta åsikterna verkar vara: oj, den var stöddig Blir väl bara att slipa ner de lite lätt så man inte skär fingrarna av sig vid montage. En intressant film om att laga trasiga motorblock finns på Youtube hos Steve Morris när han skickat 8 stakar ner i tråget på sin egenbyggda SMX. Eller alla hans filmer är lärorika och bra _________________ Patrik Lissjos |
||
Nä, det här är bara en ren pojkdröm som ska uppfyllas. En fin Ultra med trippelpipor _________________ Patrik Lissjos |
||
Fick en liten uppdatering från PPF av Ärtan idag.
Blocket är ju svetsat och alla fodren hade dykt upp i fredags så nu höll han på att fräsa av lite på block och överfall inför linehoning. Samt lite frigång vid mittre ramlageröverfallet för motvikten på nya veven också _________________ Patrik Lissjos |
||
Suck, fanns ju Darton foder på hyllan i Sverige som dock behövde anpassning men amerikanarna sa att de hade rätt hemma och kunde skicka direkt.
Tänkte att även om det blev lite dyrare så var det iaf rätt men tji fick jag, de var även de tvungna att kortas och göras om i toppen Det är tur att det går att jobba mycket övertid nu iaf _________________ Patrik Lissjos |
||
Kan tänka mig det Nu är det Ärtan som vevar för fullt, det är bra att han får göra nåt annat än knappa tangentbord dagarna i ända _________________ Patrik Lissjos |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20 >> 81 besök idag (83692 totalt) |