Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
12 besök senaste veckan (23933 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Kadett4wd skrev:
Glömde skriva, att OM du väljer hydraulkam, så finns det lyftare som har mindre mängd olja och är då 'stummare', minns inte namnet på dem bara.
Eller så kan man välja gamla vältestade.
https://www.gmperformancemotor.com/parts/88958689.html
Jag har inga data om de håller lång tid på gata, men gissningsvis mer än 24h i racetempo.

Men man kan ju tänka annorlunda om man vill ha större dynamiskt område (även om en kan som flyttar upp maxeffekten till original varvstopp eller kanke lite mer känns rimligt när det inte ska busas på gata)
https://www.motortrend.com/how-to/1811-build-de-stroked-ls7-for-high-r . . . .

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1744



En Le-mans motor vill du inte varva högt, så att ha dem som blueprint här blir lite fel.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
En Le-mans motor vill du inte varva högt, så att ha dem som blueprint här blir lite fel.


Dem där lyftarna är specade 8krpm konstant 😊

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



En LS-motor som jag fått upp ögonen för är Texas Speeds variant som sitter i den här drift-bilen:

https://www.youtube.com/watch?v=c1ok_zFpL2E

_________________
Anders Hansson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



erikjakan skrev:
Med Trumps https://rejsa.nu/im/user/3423/2022-11-25-18-53-00_11938004_87951467543 . . . . annonserande att han ställer upp i nästa presidentval och min kärlek till serien Yellowstone så kunde jag inte motstå när denna dök upp på rejsa. Nu gällde det att gå all in.



_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
Ersatte lite stripes som höll fast splitter och undertray till lite vettiga skruvar.







Börjat lägga upp en plan för lite allmän uppfräschning i övrigt också


Två stolar kommer troligen att vara tillsalu snart, Sparco Pro ADV

Slumpas för 5k paret!
https://www.scstyling.com/universaldelar/racing/stolar-racing/sparco-p . . . .

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419



Ska bli kul att följa! thumbs up

Min maskin är baserad på en LS7 men det är eftermarknads allting plus att jag kör våtsump.
Jag har mekan kam och Isky bussningslyftare med Crower vippor.
Bussningslyftarna är fina så man slipper få nålar i hela motorn om en rulle skulle paja.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



erikjakan skrev:
Ersatte lite stripes som höll fast splitter och undertray till lite vettiga skruvar.







Börjat lägga upp en plan för lite allmän uppfräschning i övrigt också


Två stolar kommer troligen att vara tillsalu snart, Sparco Pro ADV

Slumpas för 5k paret!
https://www.scstyling.com/universaldelar/racing/stolar-racing/sparco-p . . . .


Gäller att ha riktigt stabilt vid splittern , höga farter så trycks hela nedre delen ner som ett V med en klen Ebay splitter många C6 ägare som gör den tabben , den där ser riktigt stabil ut.
Tänkte sätta på en ACS på min.
https://acscomposite.com/products/c6-non-z06-gs-front-bumper-splitter? . . . .

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
Ja denna är rätt bra tilltagen, men jag förstår vad du menar.

Original front är lika stabil som ett paket bregott ungefär 😅

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Riktigt cool!
Denna kommer du säkert få bra fart på!


_________________
Patrik Skoog
Citera
RobtheFiend
Kil (Värmland)
Här sen Mar 2022
Inlägg: 15



Är det inte transaxel låda i dessa? Då är ju kardan varv samma som motor varv.

_________________
Robert Norgren
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
Det stämmer bra! Det hade jag inte ens tänkt på 😊

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Grym bil! Väckte verkligen habegär!
C6orna tycker jag dessutom verkligen ha åldrats med stil, med sina korta överhäng (för att vara en amerikanare ) och rena linjer. thumbs up

Hur många månader ska du behålla den här då?
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Grym bil! Väckte verkligen habegär!
C6orna tycker jag dessutom verkligen ha åldrats med stil, med sina korta överhäng (för att vara en amerikanare ) och rena linjer. thumbs up

Hur många månader ska du behålla den här då?


Ja det var så jag hamnade i den här röran

Minst 12 haha

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
Folierade av taket, b-stolpen och streamer i framrutan.

Sen fick den en välbehövlig tvätt, lacken är som sig bör på en racerbil = sliten. Men kan nog touchas upp relativt enkelt.











_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
Vilken Tillettstol är mest lik en Sparco Evo i storlek?

Skulle hemskt gärna vilja ha en sån stol, för att dem ser så rejsiga ut

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



erikjakan skrev:
Vilken Tillettstol är mest lik en Sparco Evo i storlek?

Skulle hemskt gärna vilja ha en sån stol, för att dem ser så rejsiga ut


bomberseat skulle passa denna panzer mkt bra



_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
Verkligen, men vill ha tysktillverkad bomberseat isåfall.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
nico_bmw
stockholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 9



fan vad nice!! grattis till en fet bil, följer tråden

_________________
Nicolas Stefanidis
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704


Trådstartare
nico_bmw skrev:
fan vad nice!! grattis till en fet bil, följer tråden


Tackar tackar, längesen vi sågs nu Vi kanske ska sammanlänka nån ringenresa i sommar?

MVH

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
///Martin
Stockholm
Här sen Jul 2009
Inlägg: 69



Dra & bada...
Trodde det var ett skämt när jag fick höra att du skaffat vette

Vet vart du hör av dig när du ska ha jänkedelar

_________________
E36 GTR "S53b29" Turbo

Knutstorp: 1,02.87 -17
Kinnekulle: 52,6 -22
Mantorp: 1,17,9 -22
Gelleråsen: 1,06.1 -22

Martin Söderberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
12 besök senaste veckan (23933 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande