Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30, 330iK | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 23, 24, 25 >> 30 besök senaste veckan (57759 totalt) |
Om det ska vara M-dekor gillar jag den här varianten som Bigazzi använde 1990.
Cleant och stilfullt om det ska vara gata/bana! Går ju givetvis att komplettera med något på front/huv om man önskar det. (Personligen tycker jag att de senare M-dekorerna som BMW använt kan bli lite too much...) _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
+ 1 på den! För min personliga del så är det lite antingen eller. En replika av DTM-dekoren med antingen Warsteiner/Wintershall-reklamen eller lite mer ovanliga Original BMW Teile-dekoren är riktigt coolt - om man går hela vägen. Om man inte vill gå så långt känns det som att en solid färg rakt över är mer min melodi... Det är ju tur att alla tycker olika! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
+1 på den, är Frågan är hur man skall få till den? Går såklart att printa och helfoliera men känns komplext och dyrt ? _________________ Patrik Skoog |
||||
Ge lackeraren ett litet extrauppdrag innan klarlacken
_________________ Patrik Skoog |
||||
Finns mycket spännande här att välja på https://www.creative-vinyl.com/en/9-
Dålig koll på kvaliten på klibborna dock. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Tack för tips! -fler sådana är välkomna, letar själv på ebay osv... men svårt som du säger att veta kvaliten. _________________ Patrik Skoog |
||||
Ny växellåda kräver annan kardan, så jag var hos supertrevliga Leif Spalding och fick hjälp att byta främre rör + balansering. Kanon service, samt en historielektion från Leif på "hans tid" då det åktes bred E30 med äkta DTM kaross och M5V8 under huven
Han hade lite trevliga saker från Floßmann kvar på loftet som jag fick med mig hem... -får se om de åker på, sparas eller säljs på sikt! Om någon behöver så finns det en flighcase med 50 uppsättningar fjädrar tillsalu för en billig peng! Resterande på bilden + lite till hämtades upp hos Viktor på Schmiedmann "på vägen". Nu återstår tillpassning av vinge och bakre kofångare. Får bli till helgen det! _________________ Patrik Skoog |
||||
Jag köpte kitt därifrån, bra kvalitet och support. Tröttnade fort på designen dock så nu är bilen vit igen _________________ Viktor Andersson |
||||
Mina funderingar angående lack/dekaler:
Någonstans går det en gräns när bilen blir så iögonfallande att man väcker uppmärksamhet överallt och hela tiden, frågan är om man vill det? Folk ska ta kort och prata men du ville bara stanna och köpa en snabb matkasse när du hade vägarna förbi affären. I min värld är en diskretare sleeper lättare att leva med i långa loppet om man tänker använda bilen till vardags då och då. Christians röda 316E30/M3 är en bil jag gillar för den har ett nedtonat stuk som bara väcker uppmärksamhet hos dem som är lite mer bilintresserade än genomsnittet, samtidigt går den som ett skott på bana. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Den dagen du ska sälja nått från de godbitar du kom över önskar jag mer än gärna ett PM _________________ Viktor Andersson |
||||
Absolut! Om någon vecka när allt (förhoppningsvis) är på lack så skall jag börja sortera ut bland det jag inte skall använda själv. Troligen kolfiberskärmar, bakstötfångare, M3 ställbar vinge och kanske en splitter fram modell stor. _________________ Patrik Skoog |
||||
Är inne på samma spår. Skall börja med att få allt att lira innan det eventuellt blir tal om "pimp". Dock kul att börja fundera på slutresultatet parallellt _________________ Patrik Skoog |
||||
Låter spännande _________________ Viktor Andersson |
||||
Fördelen med dekaler/dekor är att du kan ta bort den om du tröttnar eller vill byta, med lack eller dekor under klarlack blir det inte lika lätt.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Vingen inpassad och klar, med ställbar flärp blir det massa downforce
Hålen efter Mtech2 vingen igensvetsade, likaså original lås och öppning av baklucka och ersatt med en sprint i 80-tals stuk under vingen. Min ursprungliga plan att få dit min nyinköpta bakdel gick åt h-elvete. Dålig passform och inte anpassad efter M3 fäste bak gjorde att jag helt enkelt fick kassera en ny bakre kofångare... Den andre jag hade på vinden var för dålig för att rädda så nu blir det tyvärr att såga och anpassa min Flossmann kolfiber bakdel för 4 pipor som jag egentligen ville spara... _________________ Patrik Skoog |
||||
Varför inte göra en form på kolfiber delen och göra en ny kofångare i polyester/glas... då kan du köttar friskt.. e ju varken speciellt svårt eller dyrt.. och du kan göra fler i reserv eller sälja...
_________________ Michael Thulesius |
||||
Skulle såklart vara möjligt men att hålla på med glasfiber är inget jag gillar och är speciellt duktig på, överlåter det till andra Har satt kapen i kolfibern, får se hur detta slutar _________________ Patrik Skoog |
||||
Avlastad hos lackeraren!
Längtar redan tills den är klar.. Bra tillfälle att storstäda verkstan efter allt karosseri jobb. Fick också lära mig att det finns många varianter av Alpinvit 3, valde den vitaste av den, vilket tydligen också var den vanligaste. _________________ Patrik Skoog |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30, 330iK | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 23, 24, 25 >> 30 besök senaste veckan (57759 totalt) |