Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46, DCT. | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34 >> 40 besök idag (118193 totalt) |
Du ska vara glad att dom höll så länge, känner igen märkningen på den där axeln. Hann knappt knappt komma av gården innan min första gick av i splinsen. Försök nummer två några meter till _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||||
Vilken tillverkare är det på drivaxeln? Så man vet att man ska hålla sig ifrån dom.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Kul att det lirar!!
De flesta standard eftermarknadsaxlar kommer från Kina nuförtiden. Köpte nya SKF-axlar till min förra året, "OEM-kvalitet" - även de kom från Kina... _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||
Tackar Jo, den växlar riktigt bra. Finns lite mer att justera när jag växlar ner, typ finjustera throttle blip. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Ja, ibland blir det felköp Är lika bra att byta den andra sidan nu, så man slipper bli bogserad igen. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Är mycket som kommer från Kina nu, men axlarna du köpte verkar bra? //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Peppar, peppar osv... Än så länge fungerar de klanderfritt trots att årets säsong har varit rätt intensiv med mycket hård-körning. Med tiden lär hållbarhet eller avsaknad av detsamma visa sig. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||
Tack! Bra att ha i bakhuvet. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Fick lite tid över på jobbet, slängde ihop en ställning så att det blir lite lättare att tvätta & sköta om hjulen.
285/30/18 får precis plats. Ser nu att fälgen kommer lite långt ner mellan rullarna, ska flytta ihop de så att fälgen kommer lite högre upp. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Snyggt lasse, sån där vill jag också ha 😀 _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||
Tips till dom som inte vill bygga själva. Tyvärr höjdes priset med nästan 500:- efter BF. https://carcareproducts.se/butik/var https://www.autodude.se/sv/produkt/h _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||||
Ja, blir så mycket enklare när man kan ha de på arbetsbänken o jobba med de utan att de rullar iväg. Tvätten blir med enklare när de inte välter omkring när man högtryckstvättar. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Ja, de där ser bra ut. Var på väg att beställa färdig, men kom på att det fanns några rullar & bitar på jobbet som jag kunde använda //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Har haft ett lite irriterande oljeläckage i bakkant av motorn. Trodde först det var ventilkåpspackningen, men det var givaren till avgaskam som läcker på insidan. Kontakten blir full med olja o sen droppar det ner på grenröret.
Ny givare är beställd. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Har en extramotor som ska byggas under hösten/vintern.
Blir bland annat nya kolvar med lägre komp, bättre stakar o eventuellt justerad topp. Passade på att lämna in delar på vatten blästring/polering, osäker vad det heter men delarna blir som nya. Bild före: Och bilder efter: _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Fick lite nya idéer när jag läste Benny Steens byggtråd o den handlade om active m differential. Så där vill jag med bygga.
Fick tag i en diff från en M4, testade E46ans medbringare o de går i splinsen fint & klickar i läge, så det verkar bra. Ska kolla lite mer så att packboxar osv stämmer, men så här långt ser det bra ut. Men det är ca 15 mm mindre avstånd på M4 diffen mellan ytan där drivaxeln skruvas fast, så man får troligtvis göra distans på ca 7,5 mm på vardera sida. Nästa steg blir att skaffa en E46 bakvagnsbrygga o modifiera så M4 diffen får nya infästningar. Har sen tidigare en M4 kolfiberkardan på bilen som är modifierad för E46 diffen, där får vi bygga tillbaka till delen som passar mot M4 diffen, tur jag sparade den delen. M3E46 vs M4 _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Samma dimension på tätningen enligt bmwfans iaf. Så det bör vara lugnt. klart spännande att följa! _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46, DCT. | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34 >> 40 besök idag (118193 totalt) |