Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Kevin rullar i slowmotion, avsiktligt, "for science :-)" | 522 besök totalt |
Lite uppenbara tankar runt bältesspännande men framförallt lite modigt att riskera skrapa hjälmen
4:00-14:00 är det som hanterar rullandet. TLDR; spänn höftbältet tills det gör ont, riktigt ont, först efter det axelremmarna. |
||||
Det sägs i alla säkerhetsdiskussioner och förklaras ganska bra i dessa videos: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Har själv problem med att spänna höftbältena efter att jag knäppt dem i låset (så röven blir inte tryckt hårt bak i stolsryggen som den borde), det hjälper att bli ständigt påmind om att det och jaga förbättrade lösningar på spännen för varje bältesbyte och stolsbyte. |
||||
Där är ju förhoppningen att dörrens glas ska hålla armen inne (rutan uppe om inget nät, annars rutan nere och nätet uppe).
Men det förutsätter ju att dörren sitter kvar och inte är ett påhängt kolfiberskal som hänger i lättast möjliga sprintar. Det finns ju många saker som inte är "förbjudna", men som inte måste vara bästa valet för det. Tyvärr är jag inte riktigt säker på om du under FIAs paraply for utbilda om saker som är bättre än FIAs minimikrav, eller om det bara är att ingen är intresserad av att skydda sig lite bättre än minimum som krävs? |
||||
Bilder o videos Kevin rullar i slowmotion, avsiktligt, "for science :-)" | 522 besök totalt |