Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Testa gärna nya förstasidan!
1, 2   >>
1192 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Om den inte funkar alls på någon mobil eller så så rapportera gärna in här så jag kan thumbs up


www.rejsa.nu

_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12837



Kul!


Och gött att man kommer till senaste inlägget också! thumbs up thumbs up
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751



Mycket trevlig uppdatering

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Var ska redaktionella nyheter visas? Ovanför forumlistan?

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6100



Ser bra ut.

Tack för din insats.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Victor. skrev:
Var ska redaktionella nyheter visas? Ovanför forumlistan?


Jag har inte uppdaterat speciellt med nyheter på senare tid så svaret är just nu ingen stans. Men jag kommer bygga vidare så att jag kan klistra fast meddelanden längst upp på sidan på något sätt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11188



Magnus Thomé skrev:
Victor. skrev:
Var ska redaktionella nyheter visas? Ovanför forumlistan?


Jag har inte uppdaterat speciellt med nyheter på senare tid så svaret är just nu ingen stans. Men jag kommer bygga vidare så att jag kan klistra fast meddelanden längst upp på sidan på något sätt.


För att vara någon som aldrig tittar på förstasidan så tror jag ändå det behövs.
Om inte så för att ge nytilkomma/nyfikna en väg in i beroendet som är lite snällare än senaste inläggen. ;-)

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Marcus Gustafsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Victor. skrev:
Var ska redaktionella nyheter visas? Ovanför forumlistan?


Jag har inte uppdaterat speciellt med nyheter på senare tid så svaret är just nu ingen stans. Men jag kommer bygga vidare så att jag kan klistra fast meddelanden längst upp på sidan på något sätt.


För att vara någon som aldrig tittar på förstasidan så tror jag ändå det behövs.
Om inte så för att ge nytilkomma/nyfikna en väg in i beroendet som är lite snällare än senaste inläggen. ;-)


När det var tre nyheter mellan god jul och god jul igen så gav jag upp det....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11188



Magnus Thomé skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Victor. skrev:
Var ska redaktionella nyheter visas? Ovanför forumlistan?


Jag har inte uppdaterat speciellt med nyheter på senare tid så svaret är just nu ingen stans. Men jag kommer bygga vidare så att jag kan klistra fast meddelanden längst upp på sidan på något sätt.


För att vara någon som aldrig tittar på förstasidan så tror jag ändå det behövs.
Om inte så för att ge nytilkomma/nyfikna en väg in i beroendet som är lite snällare än senaste inläggen. ;-)


När det var tre nyheter mellan god jul och god jul igen så gav jag upp det....


Jag förstår att det suger musten ur en, kanske några fler kan ge lite input och text.
Kanske iofs blir enklare framåt våren/sommaren när det går att lägga ut lite "enklare" saker: "Måndagskörningen på mantorp park verkar ha varit riktigt trevlig, titta i eftersnackstråden för att se vad folk tycker och se alla härliga bilder!" "Ba(r)ndagen verkar ha haft både bra väder roligt samtidigt som de har gjort något för en väldigt bra sak. Titta i eftersnackstråden för att se hur roligt kämpande barn och familjer kan ha. ". "E30 verkar vara det nya svarta! På kort tid poppar det upp E30-trådar för folk som vill modifiera sin E30's för banåka, hoppas de kan lära av varande genom dessa trådar..."

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5112



Marcus Gustafsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Victor. skrev:
Var ska redaktionella nyheter visas? Ovanför forumlistan?


Jag har inte uppdaterat speciellt med nyheter på senare tid så svaret är just nu ingen stans. Men jag kommer bygga vidare så att jag kan klistra fast meddelanden längst upp på sidan på något sätt.


För att vara någon som aldrig tittar på förstasidan så tror jag ändå det behövs.
Om inte så för att ge nytilkomma/nyfikna en väg in i beroendet som är lite snällare än senaste inläggen. ;-)


När det var tre nyheter mellan god jul och god jul igen så gav jag upp det....


Jag förstår att det suger musten ur en, kanske några fler kan ge lite input och text.
Kanske iofs blir enklare framåt våren/sommaren när det går att lägga ut lite "enklare" saker: "Måndagskörningen på mantorp park verkar ha varit riktigt trevlig, titta i eftersnackstråden för att se vad folk tycker och se alla härliga bilder!" "Ba(r)ndagen verkar ha haft både bra väder roligt samtidigt som de har gjort något för en väldigt bra sak. Titta i eftersnackstråden för att se hur roligt kämpande barn och familjer kan ha. ". "E30 verkar vara det nya svarta! På kort tid poppar det upp E30-trådar för folk som vill modifiera sin E30's för banåka, hoppas de kan lära av varande genom dessa trådar..."


Håller med Marcus.

Såg betydligt bättre ut med någon eller några nyheter.

Kunde inte upp till 3 nyheter i bredd överst vara bra. Att det inte sprutar nyheter denna tid av året har nog många förståelse för.

Nu ser det ut ungefär som en html sida från 1996 ungefär

Nyheter kan ju vara highligtningar till olika projekttrådar där det helt plötsligt händer någonting intressant? Förutom mässor, bankörningar, förändring av banor etc

_________________
Roland Johansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Att det ser ut som skräp designmässigt håller jag med till 100%

Jag klurar på att få upp några "nyheter" på något sätt också.

Om någon har någon ide på hur textlistan med inlägg kan göras lite snyggare / trevligare så thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13201



jag gillart, men designen är inte optimal som ni är inne på.

med ganska bred skärm så är det oändligt mycket oanvänd yta...




Inte ens topplisten fyller bredden

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Magnus Thomé skrev:
Att det ser ut som skräp designmässigt håller jag med till 100%

Jag klurar på att få upp några "nyheter" på något sätt också.

Om någon har någon ide på hur textlistan med inlägg kan göras lite snyggare / trevligare så thumbs up

Första raden med datum och forumdel kan minskas lite i storlek jämfört med övrig text tänker jag. Det är snyggt att rubrikraden är i fet stil och raden under är kursiverad.

Reklambannersarna kanske kan göras en aning bredare (eller så blir det för trångt på vissa mobiler, jag har plats över på min) för att adressera det Tord skriver om outnyttjad yta i sidled. Även med "normal" upplösning på dator är det mycket yta mellan inläggslistan och annonserna.

En annan sak som kanske hade varit kul att ha på startsidan är en ruta som visar "nästa trackday/bankörningstillfälle" och klickar man kommer man till kalendern.

Angående nyheter så förstår jag att det är mycket jobb att skriva ihop något, men det borde finnas flera här som kan tänka sig att hjälpa till med att göra nyheter/notiser till sidan. Just det som nämnts ovan, att bara lyfta fram en aktuell forumtråd med några ord gör väldigt mycket. Forumet är ju kärnan så jag tycker att senaste forumtrådarna kan få ta mycket plats på startsidan, men ett fält ovanför med några "nyheter" gör ändå att det inte bara känns som "allt nytt"-sidan på forumet.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tord skrev:
jag gillart, men designen är inte optimal som ni är inne på.

med ganska bred skärm så är det oändligt mycket oanvänd yta...




Inte ens topplisten fyller bredden


Det är telefonoptimerat just nu

Är en del pill att få det bra på båda men nåt ska jag försöka få ihop. På en bred skärm passar ju att ha nyheter också. Men på mobilen blir det svårare med hur det ska se ut om det ska med också

_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12837



Jag hade faktiskt ett par tankar kring förstasidan innan jul som jag tänkte PMa dig om, men vi kan ju lika gärna ta det här istället.


I lite korta drag, tänk typ kolumner med följande;
- Länkar till senaste inläggen i forumet, likt det du redan gjort.

-Kommande 5-10 kalenderevents, gärna att man hade kunnat sortera dem på del av Sverige så att jag slipper se events för norrland och stockholmsregionen samt att den sorteringen hade kommits ihåg varje gång man är på förstasidan.

-instagramflöde från bilddatabasen - en av rejsas edge är ju att det finns en väläanvänd bildserver. Plocka ut en random bild ur varje batch som laddas upp och lägg på förstasidan (typ 20 senaste bilder eller nåt kanske?). Många trådar är jätteintressanta, men man läser inte dem för att man inte hittar till dem. Lite bilder med direktlänk till inlägget där den ligger gör att man hittar nya trådar som man inte annars läst.
Man får väl tänka till lite kring utformningen för att "vissa" inte ska försöka ta över flödet totalt och alltid ha 18 av de 20 bider som representeras där, men du är skarp så du hittar säkert något.


Lite nyheter hade ju varit kul, men har verkligen full förståelse för att det är svårt. RSS från andra sidor är väl en idé, men då driver man ju trafiken till andra sidor än sin egen - vilket inte är så bra kanske.


I dagsläget använder jag inte förstasidan just pga att värdet med rejsa är forumet. Men fler kanaler in i forumet hade ju kanske kunnat vara en väg att gå för att få folk att hitta nya trådar tex.



Hade man inte kunnat använda tex en wordpress-framsida och länka ihop den med bilddatabas/forum? Frågar jag som inte kan nåt öht om sånt där...
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



And ersJepp sson skrev:

I lite korta drag..........


+ 1

Jag gillar grundidén med att ha senaste inläggen på startsidan. thumbs up
Utöver det så tycker jag Jeppsons idéer var bra för att ytterligare förbättra! thumbs up

Jag använder inte heller Rejsa som "allmän" nyhetsförmedlare idag, så jag har inte saknat att
det varit lite torrt på nyhets-fronten året som gått - men här finns det säkert olika
önskningar.

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kolla nu :-) !


Men pillar vidare.... För nu funkar den inte på mobil ÖHT....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Christian Jansson skrev:
And ersJepp sson skrev:

I lite korta drag..........


+ 1

Jag gillar grundidén med att ha senaste inläggen på startsidan. thumbs up
Utöver det så tycker jag Jeppsons idéer var bra för att ytterligare förbättra! thumbs up

Jag använder inte heller Rejsa som "allmän" nyhetsförmedlare idag, så jag har inte saknat att
det varit lite torrt på nyhets-fronten året som gått - men här finns det säkert olika
önskningar.


+1 Han är smart den där pallbocksmannen

Supersnyggt gjort Magnus! thumbs up

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5112



Magnus Thomé skrev:
Kolla nu :-) !


Men pillar vidare.... För nu funkar den inte på mobil ÖHT....


Nu ser det bättre ut. Lite puts på teckenstorlekar, mellanrum mellan rader etc kvar

_________________
Roland Johansson
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13201



Snyggt!

Topplistan verkar dock inte fylla bredden på mobilen, iPhone med chrome



_________________
Tord Ringenha11
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Ifån safari


_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Foruminfo/frågor
Testa gärna nya förstasidan!
1, 2   >>
1192 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande