Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
ODE - dynamiksimulering
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6475 totalt)
Martin Blomberg
Kalmar
Här sen Aug 2003
Inlägg: 20



Sysslar en del med spelprogrammering och där använder vi ODE just nu för att testa lite. Vad vi har kommit fram till så kan det bli lite skumma effekter i ODE ibland när man använder stora krafter eller när intergreringstiden varierar mycket vid hård belastning. Men det är mycket lättjobbat api iallafall.

_________________
Kör: Ja, MG TF160
Åker: Nej
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag har också kollat lite på ODE. Det finns ett open source 3d program som heter blender (www.blender.org) som man tydligen ska kunna rita modeller med "bones" som stelkroppsdynamik heter i spelvärlden. Blender använder ODE och går också lätt att scipta med Python om man inte vill hacka i källkoden.

Håller på att peta lite i det och se om man kan använda det till nått svängigt.
Citera
Racetech
ODE - dynamiksimulering
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6475 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande