Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech ODE - dynamiksimulering | << 1, 2 2 besök senaste veckan (6475 totalt) |
Sysslar en del med spelprogrammering och där använder vi ODE just nu för att testa lite. Vad vi har kommit fram till så kan det bli lite skumma effekter i ODE ibland när man använder stora krafter eller när intergreringstiden varierar mycket vid hård belastning. Men det är mycket lättjobbat api iallafall.
_________________ Kör: Ja, MG TF160 Åker: Nej |
Jag har också kollat lite på ODE. Det finns ett open source 3d program som heter blender (www.blender.org) som man tydligen ska kunna rita modeller med "bones" som stelkroppsdynamik heter i spelvärlden. Blender använder ODE och går också lätt att scipta med Python om man inte vill hacka i källkoden.
Håller på att peta lite i det och se om man kan använda det till nått svängigt. |
Racetech ODE - dynamiksimulering | << 1, 2 2 besök senaste veckan (6475 totalt) |