Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Cup 2004
<<   1, 2
15 besök senaste veckan (4425 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



JohnC skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Kul att det lirar
Lycka till på Assen thumbs up thumbs up


Tackar Eddie! Kan bli så att det blir 996 CUP till Assen i stället för 944:a kom lite ny info idag. Får se vad jag får för svar från tävlingsledning om att byta klass till 90's istället för 80's.



Fingers crossed!

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Hur gick det med Assen?

Helt missat din Cup - riktigt skoj val! Dessutom hanterbar mekaniskt, ganska lik gatbilen ju. 997 och sedan 991 blir ju en helt annan liga underhållsmässigt.

Har en polare som kör 996 Cup och hans enda invändning är att det börjar bli lite knepigt att få tag på delar, nåt du märkt? Många delar verkar ju iofs vara uppgraderade t 997, kanske bättre tillgänglighet på dem.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789


Trådstartare
i96danma skrev:
Hur gick det med Assen?

Helt missat din Cup - riktigt skoj val! Dessutom hanterbar mekaniskt, ganska lik gatbilen ju. 997 och sedan 991 blir ju en helt annan liga underhållsmässigt.

Har en polare som kör 996 Cup och hans enda invändning är att det börjar bli lite knepigt att få tag på delar, nåt du märkt? Många delar verkar ju iofs vara uppgraderade t 997, kanske bättre tillgänglighet på dem.


Floppade lite med Assen på det sättet att 90's utgick och jag fick köra min 944S2 istället. Var dock rasande kul bana även om vädret kunde varit roligare så blev behållningen stor. Tyvärr så verkar min 996 Cup och tankarna på 90's i Europa stanna vid en dröm då tävlingsorginasationen har dragit i handbromsen när det gäller en 90-klass. Finns säkert andra sammanahang man kan köra bilen utomlands men har inte grävt så mycket i det ännu. Gillar dessutom inramningen i det gänget jag kör med. Summan av det hela är att jag kör 996 Cup med PCSR framöver vid låt säga 3-4 helger och sedan kör jag 944:an ute i Europa precis som tidigare.

Blev avrådd från att köpa 996 Cup i början just beroende på brist på delar. Akilleshälen är tydligen växellådan men tipset jag fått nu är att vara lite försiktigare i växlingar och låta det ta lite längre tid samt låta någon expert gå igenom den mellan säsonger. Motorn är och skall vara tämligen skottsäker och finns många bilar som gått över 100h mellan renoveringar utan något större effekttapp. Har ju bara kört en gång så här långt men nog tusan var det kul med närmare 400 bhp jämfört med min 944:a som har runt 260 bhp dessutom gillar jag knuffen med motorn där bak. Skall bli kul att lära sig!

Blir kul att du kommer till PCSR och kör lite. Kommer vara utvecklande!

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



JohnC skrev:
i96danma skrev:
Hur gick det med Assen?

Helt missat din Cup - riktigt skoj val! Dessutom hanterbar mekaniskt, ganska lik gatbilen ju. 997 och sedan 991 blir ju en helt annan liga underhållsmässigt.

Har en polare som kör 996 Cup och hans enda invändning är att det börjar bli lite knepigt att få tag på delar, nåt du märkt? Många delar verkar ju iofs vara uppgraderade t 997, kanske bättre tillgänglighet på dem.


Floppade lite med Assen på det sättet att 90's utgick och jag fick köra min 944S2 istället. Var dock rasande kul bana även om vädret kunde varit roligare så blev behållningen stor. Tyvärr så verkar min 996 Cup och tankarna på 90's i Europa stanna vid en dröm då tävlingsorginasationen har dragit i handbromsen när det gäller en 90-klass. Finns säkert andra sammanahang man kan köra bilen utomlands men har inte grävt så mycket i det ännu. Gillar dessutom inramningen i det gänget jag kör med. Summan av det hela är att jag kör 996 Cup med PCSR framöver vid låt säga 3-4 helger och sedan kör jag 944:an ute i Europa precis som tidigare.

Blev avrådd från att köpa 996 Cup i början just beroende på brist på delar. Akilleshälen är tydligen växellådan men tipset jag fått nu är att vara lite försiktigare i växlingar och låta det ta lite längre tid samt låta någon expert gå igenom den mellan säsonger. Motorn är och skall vara tämligen skottsäker och finns många bilar som gått över 100h mellan renoveringar utan något större effekttapp. Har ju bara kört en gång så här långt men nog tusan var det kul med närmare 400 bhp jämfört med min 944:a som har runt 260 bhp dessutom gillar jag knuffen med motorn där bak. Skall bli kul att lära sig!

Blir kul att du kommer till PCSR och kör lite. Kommer vara utvecklande!


Var inne och kikade lite på YTCC och såg att jag inte skulle kunna köra med min 968:a då den är för ny, kikade då på 90's men såg då att klassen tyvärr utgår 2023

Hade varit kul att komma ut och testa i Europa nångång.

996 cup är en dröm, saknar min gamle 996GT3CS -01.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Wärhner skrev:

Var inne och kikade lite på YTCC och såg att jag inte skulle kunna köra med min 968:a då den är för ny, kikade då på 90's men såg då att klassen tyvärr utgår 2023

Hade varit kul att komma ut och testa i Europa nångång.


Ja jäklar så synd att det inte blev något, jag var ganska bestämd att köra Spa -23.
Hur fränt hade det inte varit att vi förflyttade körningen från Mantorp i höstas till Spa!? thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Blev det nåt Cup-åka 2023?

Har en hejdlös cup-itch att klia efter att i september på Gotland kört slicksbilar för första gången. 996 Cup och GT4 Clubsport - som du skrev i första inlägget om cupbilar och drpger så går det inte riktigt att släppa... Jag brukar ju försöka köra med PCSR så ofta jag kan ändå och där passar ju de bilarna bra.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Cup 2004
<<   1, 2
15 besök senaste veckan (4425 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande