Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20   >>
22 besök senaste veckan (83494 totalt)
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



På vilket sätt fick Darton fodren moddas?

_________________
Magnus Falk
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



"Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (1019hk på naven och titthål i blocket)"

1019hk och hål i blocket, tänk vad många hästar den kommer leverera utan hål

Grymt jobbat

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
stilldouble skrev:
På vilket sätt fick Darton fodren moddas?


Ursäkta, det var jag som beskrev dåligt.
Jag valde bort att köpa Darton fodren som fanns här i Sverige för att slippa göra om de.
Beställde från USA som var sagt att skulle passa direkt i för att spara tid.

Tyvärr var toppflänsen tvungen att göras om på de samt längden kortas.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Speedster skrev:
"Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (1019hk på naven och titthål i blocket)"

1019hk och hål i blocket, tänk vad många hästar den kommer leverera utan hål

Grymt jobbat


Haha tack
Vi började närma oss vad turbon klarade av utan att ge massa mottryck, nu sitter det en Precision LS8284 med 1.06 avgashus och grundmotorn var nog lite för effektiv så med facit i hand skulle det ha varit kanske en typ 8884 eller liknande.

Men 1019 på naven vid 1.25 bars laddtryck ska nog duga att ragga och bränna däck med ändå

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Nyfodrat och klart ✅
Lämnade av blocket hos Nilsen i Bjursås nu ikväll och lät som han kunde linehona
det inom kort thumbs up


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Motorn linehonad, blir toppdeckat i början av veckan.
Vev, kolvar och stakar hade blivit klara hos leverantörerna och flygs hem under nästa vecka så nu går det framåt

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Fredagsuppdatering!
Ville ha en liknande klämma till luftfiltret som till tryckrören så Andreas på North Island Engineering i Avesta har designat och tillverkat en 6" klämma och bearbetat kompressorhuset

Nästa steg är att gjuta av den printade böjen i kolfiber och limma ihop med flänsen så är även luftfiltret alldeles för fin för min raggarbil thumbs up


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Hade ett litet heat runt länet igår och kolla på nya speedparts



Ny Quickseal klämma tillverkad till turbon, ska eloxeras svart och monteras med quickpins så det matchar övriga klämmor på tryckrören.




Dart Centercounter Weight vev med 4" slag












Diamond kolvar med 4.125 i borr så motorn blir en 427 nu, tidigare 434 men väljer att köra orgborr nu när det ändå blev alla nya foder så jag får lite mer cylindervägg.



Sportiga Oliver vevstakar thumbs up

Maskinarbeten påbörjas nästa vecka såsom toppdeckning, sluthoning och balansering av vevpartiet. Men nu ska alla delar finnas hemma menar jag

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Klämman trumlad och fin med nya aluminiumskruv och mutter.
En quickpin blir det vid delningen.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Balansering pågår, tyvärr behövdes lite tungmetall.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Har börjat snygga till i växellåd/ kardan tunneln efter att den var tvungen att höjas tidigare.
Fått på lite grundfärg idag och ska kitta imorgon så får det torka till under veckan thumbs up


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Kommer med en liten uppdatering.
Vevpartiet är balanserat och klart, blocket är toppdeckat och blev lovad att det skulle honas igår och sen tvättas så det ska vara klart för montage.

Beställde ett par extra bakfälgar av Dalhems igår från Summit, lika som sitter på 18x12 Weld S71. Det är några månaders levtid på de men före sommaren iaf.
Börjat bunkra upp breddäck så man kan slira lite i sommar

Breda 18" köpes


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Sådär, blocket är numer utrustat med nya foder.
Linehonat, toppdeckat och sluthonat i loppen.
Nere vid trågflänsen syns även lagningen efter vevstaken.



Tyvärr upptäcktes en skada på kammen som vi missat, ska prova att reparera den då det är en rätt fin customslipad kam. Hoppas att det går annars blir det väl en ny sån också.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Raptorliner och lite blått på under, tyvärr hade jag använt fel grundfärg upp på torpedväggen så det får jag göra om men det får bli nästa helg


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4098



Jag hoppas verkligen att maskinen håller nu och att du kan köra riktigt mycket den här sommaren

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Imponerande arbeten även i denna verkstad!

Fråga: dina "pallbockar", är dom gjorda i vanligt regelvirke, typ 45x70?
Funderar på att klona dom


_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Janne J skrev:
Jag hoppas verkligen att maskinen håller nu och att du kan köra riktigt mycket den här sommaren


Tack så mycket, jag också!
Att saker går sönder på den här nivån är inga konstigheter men vore ju kul om man hann använda det lite först iaf

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Tinsfci skrev:
Imponerande arbeten även i denna verkstad!

Fråga: dina "pallbockar", är dom gjorda i vanligt regelvirke, typ 45x70?
Funderar på att klona dom



Hej!
Tack så mycket, man petar på så gott man kan thumbs up
Ja precis, 45x70 använde jag och anpassade bara bredd och längder till respektive hjuldimensioner så att "fotavtrycket" skulle bli så stort och stabilt som det går utan att de är i vägen.
Väldigt skönt att ha fritt från vanliga pallbockar

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Fint o fräscht undertill! Snyggt!

Aj vad den kammen såg tråkig ut - håller tummarna att du kan rädda den!

Måste säga att hela ditt haveri har gjort ont i magen... knappt kört en meter ju...
Imponerande och glädjande att du håller en så positiv attityd mitt i allt. Kudos!!

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Fint o fräscht undertill! Snyggt!

Aj vad den kammen såg tråkig ut - håller tummarna att du kan rädda den!

Måste säga att hela ditt haveri har gjort ont i magen... knappt kört en meter ju...
Imponerande och glädjande att du håller en så positiv attityd mitt i allt. Kudos!!

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up


Det blev en ny beställd, borde dyka upp till veckan thumbs up
Tack, hela den här bilen har varit mycket motgångar så jag har nog helt enkelt blivit avtrubbad

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Inväntar en kam så är bottendelen klar, stakarna var tydligen betydligt grövre så det fick slipas frigång.



Kompisen printade ut en ny böj anpassad för kopplingen, tyvärr blev det en tankevurpa så höjden stack iväg. Han ska rita och sänka den 25mm och printa en ny. 39 timmars printtid tror jag det var
Sen ska den iväg för att gjutas av i kolfiber.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20   >>
22 besök senaste veckan (83494 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande