Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 46, 47, 48
72 besök senaste veckan (828095 totalt)
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Hatten av.

Snyggt byggt.

Nästan så man vill kopiera!

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
erki87 skrev:
Hatten av.

Snyggt byggt.

Nästan så man vill kopiera!



Tackar. Fantastiskt fint bygge du själv petat ihop måste jag säga!!

Har vart låg aktivitet i garaget denna vinter men lite har väl hänt. Kanske dags att peta in några bilder....

Mvh Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
sx-pojken
Hallstahammar
Här sen Mar 2014
Inlägg: 227



johanz skrev:
erki87 skrev:
Hatten av.

Snyggt byggt.

Nästan så man vill kopiera!



Tackar. Fantastiskt fint bygge du själv petat ihop måste jag säga!!

Har vart låg aktivitet i garaget denna vinter men lite har väl hänt. Kanske dags att peta in några bilder....

Mvh Johan


Har du löst oljetrycksproblemet?

mvh

_________________
Tobias Hedlund
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



Hej
Har du täck under motor och låda helt?
Tänkte på kyl till lådan, och hur varm blir den egentligen?
/ H

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
sx-pojken skrev:
Har du löst oljetrycksproblemet?

mvh



Hej.

Nej faktiskt inte. Har gjort en massa tester utan resultat. Skall prova att mäta med mekanisk oljetrycksmätare så jag vet om det jag ser är sant. Har ju åkt så som det är idag ca 1500mil med mycket bantid utan att något gått sönder så jag börjar fundera på om det är ett verkligt problem.....

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Håkan Haver skrev:
Hej
Har du täck under motor och låda helt?
Tänkte på kyl till lådan, och hur varm blir den egentligen?
/ H


Hej.

Ja det är helt täckt under motor och låda. På vanlig vägkörning var det inget problem men vid bankörning blev den fort 135 Deg C. Nu sitter det en pump och värmeväxlare som trycker ut värmen på motorkylkretsen så nu håller den sig bra i temp även vid långa banstintar. Bilder på pump och oljekyl syns på sidan innan.
Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Dta ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Supramannen skrev:
Dta ?


Yes DTA S100. Om du menar ang oljetrycket är det en 10 bars VDO sensor via DTA som via CAN skickar till AIM dash. Problemet är att trycket iaf visuellt faller med varvtalet. Är det ett känt problem via DTA?

Mvh Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Yes. Exakt samma fel hade spjuvern

Byte veclagwe och rev motorn 2-3 gånger på grund av dåligt olje tryck tills Vi kollade med en mek mätare. Lurade. Olje trycket perfekt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Supramannen skrev:
Yes. Exakt samma fel hade spjuvern

Byte veclagwe och rev motorn 2-3 gånger på grund av dåligt olje tryck tills Vi kollade med en mek mätare. Lurade. Olje trycket perfekt


Ahh. Var det just DTA som var boven då? Isf kanske jag skall prova att koppla givaren direct till AIM'en.

Tack för viktig och bra input!!

Mvh Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vet inte om det va dta eller AIM som va boven men nått i överföringen mellan ljög sen om det va kalibrering i AIM eller dta som strula till signalen minns ja ej. Ja tror det va dta som va boven men Lovar inte

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kollade upp.

Det va dta som va boven när vi kopplade direkt til AIM funkade det

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Supramannen skrev:
Vet inte om det va dta eller AIM som va boven men nått i överföringen mellan ljög sen om det va kalibrering i AIM eller dta som strula till signalen minns ja ej. Ja tror det va dta som va boven men Lovar inte


Ok. Tack iaf.
Får börja med mekanisk tryck kontroll. Kalibreringen ligger i DTA och jag vill minnas att jag ser samma tryckdip även där.

/Z

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kolla svaret ovan

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Supramannen skrev:
Kolla svaret ovan


japp, såg det när jag précis hade skickat

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



johanz skrev:
Supramannen skrev:
Kolla svaret ovan


japp, såg det när jag précis hade skickat


Tror vi köpte nån extra AIM sladd eller om vi köpte AIM
Olje trycks givaren då det är special kontakt på aimet

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Kalibrera givaren i DTA SWIN är mitt tips i så fall.. Jag byggde en liten testrigg med en tryckluftsregulator och kontrollerade resistansen på ett antal olika bar och la sen in det.

Har inte haft igång motorn jättemycket än, men har inte sett några tendenser till fallande tryck vid olika varv i alla fall.
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



Tycker den här bilen/tråden förtjänar en uppdatering.

Har du kvar bilen?
Har du utvecklat den vidare?

_________________
Oscar Zettervall
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Jodå den finns kvar men det händer i princip ingenting.
Körde ju Timeattack för några år sedan men pga att jag kör med Porsche bakvagn så klassar jag in i PRO istf PRO street. i PRO klassen har jag ca 400hk för lite och halva aeron jmf med konkurrenterna så det blir omöjligt att konkurrera.
Vi har spånat på att turbokonvertera och byta växellåda men vi har inte kommit till skott med detta tyvärr, men vi får väl se.

/Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



Tusen tack för svar, kul att den finns kvar och att det finns planer på utveckling

_________________
Oscar Zettervall
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



johanz skrev:
Jodå den finns kvar men det händer i princip ingenting.
Körde ju Timeattack för några år sedan men pga att jag kör med Porsche bakvagn så klassar jag in i PRO istf PRO street. i PRO klassen har jag ca 400hk för lite och halva aeron jmf med konkurrenterna så det blir omöjligt att konkurrera.
Vi har spånat på att turbokonvertera och byta växellåda men vi har inte kommit till skott med detta tyvärr, men vi får väl se.

/Johan
Den är lte för vacker för att våldföra sig på tycker jag. Det var nära att jag missade den när den stod parkerad bland alla shoppingbilar på Ale Torg för en massa år sen (med Timeattackbannern kvav).

Men om det inte räcker att köpa glass och Roadsport A inte passar så går det ju att klura, och att dra projekt i hamn har du gjort några gånger

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 46, 47, 48
72 besök senaste veckan (828095 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande