Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÅLD! BMW E30 "M3" Racebil SÅLD!
7 besök senaste veckan (2666 totalt)
Andersson-Motorsport
Kumla
Här sen Aug 2021
Inlägg: 132


Trådstartare
Går i säljtankar (Slagit i huvudet!) på racebilen då jag börjar sukta mer efter en gatlegal trackday bil, så eventuellt kan byten vara intressant.

I grunden en BMW E30 320 -89 som påbörjades bygge till race bil omkring 2010, hade inte gått mycket när jag köpte denna för nu ca 2 år sedan snart och jag själv har kört bilen 3st trackdays.

Inte mycket är sig likt sedan inköp, finns såklart en del bilder och info på min bil tråd här på Rejsa och hur mycket info, bilder, dokumentation som helst finns att tillgå vid intresse.

Bilens inköp + min påbyggnad ligger långt över 500.000kr vilket den också är försäkrad till, men som vem som helst förstår att den inte är värd, tyvärr

Så lite info i text:

Motor:
Etanol
M50 icke vanos
2,8L vev
Borrad 84,5
Toppdeckad
Planad topp och mirafrästa säten
Cooper topp packning
Balanserad botten
Stödgördel
SPM stakar 135mm
Smidda Wiseco kolvar
Race kamkedjor
Dubbla insugskammar
VAG spolar
ARP både topp och botten
PPF rostfritt grenrör
3,5" rostfritt avgasrör, 4" Apple ljuddämpare längst bak
Precision 6266 turbo
Precision 46mm Wastegate
50mm PPF dump
Jspec insug
1300cc Bosch spridare
2st DW350 pumpar
60l Fuelcell
Aeromotive BTR
Bränslekylning
MAXX ECU Race
82mm DBW spjäll
3" intercooler
Jspec E36 alu kylare

Drivlina:
BMW M4 DCT växellåda
DGK Ecu V.4 styrning till låda ink svänghjul, hub osv.
MME Motorsport Paddlar på ratt
E39 ombyggd vxl spak
E36 328 Kortad och balanserad kardan
188 lamelldiff steg 4 från Racingdiffs, Millway bussning
E34 drivaxlar med smidda yttre medbringare.
4,10 utväxling
H/R krängare
E36 compact nav i bak
Fullt "DTM" justerbar bakvagn
MRT "DTM" framvagn
30% snabbare styrningskit, MRT
E36 framvagnsbalk
E36 styrväxel + e30 styrväxel, drivs av elservo från Corsa.
BC Racing stötdämpare
D2 bromsar 330mm skivor runt om
8 kolvs ok i fram
4 kolvs ok i bak
EBC RP-1 belägg runt om
Hydraulisk handbroms med skiljeventil
Stående pedalställ med broms våg.

Kaross:
Fullt M3 plastkit från ACM AB, ordentligt byggt, inga fula plastskarvar och popnit!!
Evo front med kolfiber splitter
Evo vinge i kolfiber
DTM speglar
Makrolon 4mm runt om, glasruta i fram
2x Mirco öronstolar
Apex 6p bälten för Hans
Finess bur
Flockad instrumentbräda
Snap-off ratt
Diverse kolfiber lite var stans

Hjul:
Motec MCR-3 17x9", 7,3kg styck.
Nankang AR-1 245/40-17.

Mycket av detta ovan är mer eller mindre nytt, eller endast gått några varv.
Väldigt välbyggd bil med bra finish, ej tummat på kvalitén nån stans!
Bilen står startklar för året med nya ram och vevlager, ny diff, nya oljor och vätskor med mera.

Har pratat med Testa samt SFRO och inte mycket som behövs för att kunna få den gatlegal igen, skyltar och papper finns såklart. Även vagnbok för Modsport 1 finns.

Pris då, ja får jag inte vad jag önskar/vill ha så behåller jag bilen och kör den som det är tänkt från början, så säg 350.000kr +/- beroende på utrustning.

Se även instagram sidan för lite mer bilder och videos: https://www.instagram.com/andersson_motorsport_m3/




_________________
Viktor Andersson
Citera
Andersson-Motorsport
Kumla
Här sen Aug 2021
Inlägg: 132


Trådstartare
Andersson-Motorsport skrev:
Går i säljtankar (Slagit i huvudet!) på racebilen då jag börjar sukta mer efter en gatlegal trackday bil, så eventuellt kan byten vara intressant.

I grunden en BMW E30 320 -89 som påbörjades bygge till race bil omkring 2010, hade inte gått mycket när jag köpte denna för nu ca 2 år sedan snart och jag själv har kört bilen 3st trackdays.

Inte mycket är sig likt sedan inköp, finns såklart en del bilder och info på min bil tråd här på Rejsa och hur mycket info, bilder, dokumentation som helst finns att tillgå vid intresse.

Bilens inköp + min påbyggnad ligger långt över 500.000kr vilket den också är försäkrad till, men som vem som helst förstår att den inte är värd, tyvärr

Så lite info i text:

Motor:
Etanol
M50 icke vanos
2,8L vev
Borrad 84,5
Toppdeckad
Planad topp och mirafrästa säten
Cooper topp packning
Balanserad botten
Stödgördel
SPM stakar 135mm
Smidda Wiseco kolvar
Race kamkedjor
Dubbla insugskammar
VAG spolar
ARP både topp och botten
PPF rostfritt grenrör
3,5" rostfritt avgasrör, 4" Apple ljuddämpare längst bak
Precision 6266 turbo
Precision 46mm Wastegate
50mm PPF dump
Jspec insug
1300cc Bosch spridare
2st DW350 pumpar
60l Fuelcell
Aeromotive BTR
Bränslekylning
MAXX ECU Race
82mm DBW spjäll
3" intercooler
Jspec E36 alu kylare

Drivlina:
BMW M4 DCT växellåda
DGK Ecu V.4 styrning till låda ink svänghjul, hub osv.
MME Motorsport Paddlar på ratt
E39 ombyggd vxl spak
E36 328 Kortad och balanserad kardan
188 lamelldiff steg 4 från Racingdiffs, Millway bussning
E34 drivaxlar med smidda yttre medbringare.
4,10 utväxling
H/R krängare
E36 compact nav i bak
Fullt "DTM" justerbar bakvagn
MRT "DTM" framvagn
30% snabbare styrningskit, MRT
E36 framvagnsbalk
E36 styrväxel + e30 styrväxel, drivs av elservo från Corsa.
BC Racing stötdämpare
D2 bromsar 330mm skivor runt om
8 kolvs ok i fram
4 kolvs ok i bak
EBC RP-1 belägg runt om
Hydraulisk handbroms med skiljeventil
Stående pedalställ med broms våg.

Kaross:
Fullt M3 plastkit från ACM AB, ordentligt byggt, inga fula plastskarvar och popnit!!
Evo front med kolfiber splitter
Evo vinge i kolfiber
DTM speglar
Makrolon 4mm runt om, glasruta i fram
2x Mirco öronstolar
Apex 6p bälten för Hans
Finess bur
Flockad instrumentbräda
Snap-off ratt
Diverse kolfiber lite var stans

Hjul:
Motec MCR-3 17x9", 7,3kg styck.
Nankang AR-1 245/40-17.

Mycket av detta ovan är mer eller mindre nytt, eller endast gått några varv.
Väldigt välbyggd bil med bra finish, ej tummat på kvalitén nån stans!
Bilen står startklar för året med nya ram och vevlager, ny diff, nya oljor och vätskor med mera.

Har pratat med Testa samt SFRO och inte mycket som behövs för att kunna få den gatlegal igen, skyltar och papper finns såklart. Även vagnbok för Modsport 1 finns.

Pris då, ja får jag inte vad jag önskar/vill ha så behåller jag bilen och kör den som det är tänkt från början, så säg 350.000kr +/- beroende på utrustning.

Se även instagram sidan för lite mer bilder och videos: https://www.instagram.com/andersson_motorsport_m3/

https://rejsa.nu/im/user/28884/2023-02-15-12-43-37_20220910_144617.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/user/28884/2023-02-15-12-43-37_20220910_144630.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/user/28884/2023-02-15-12-43-37_20220910_144636.jpg . . . .

_________________
Viktor Andersson
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÅLD! BMW E30 "M3" Racebil SÅLD!
7 besök senaste veckan (2666 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande