Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Attackvinkel på vinge
1 besök senaste veckan (435 totalt)
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Vad är det för max attackvinkel på en sån här vinge och vad förslås att åka med som grundinställning?

Ska sitta på bakluckan strax över taknivå på en Opel Kadett GSI 16v -89.


_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Bästa är väl att testa (speciellt om man ända ska köra en shakedown o se att bilen funkar), en trackday i en lång sweeper, typ ut på rakan på Gelleråsen eller så. Logga med Racechrono o en 10-20Hz GPS puck. Så får du svar både på hur mycket toppfarten ev. minskar, hur mycket du förlorar på det och hur mycket snabbare du ev. kan köra ut på rakan och vad det ger för plus i fart och tid. Är ju lätt att köra fyra fem varv. Skruva, köra en bunt varv.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



Off topic:
Undrar hur mycket de fick testa för att få fram denna brutala vinkeln...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 259



Nillet skrev:
Off topic:
Undrar hur mycket de fick testa för att få fram denna brutala vinkeln...



Den där blir väl som en Gurney flap fast de brukar inte vara så höga. Kanske funkar ändå

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
Racetech
Attackvinkel på vinge
1 besök senaste veckan (435 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande