Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32 >> 45 besök senaste veckan (126820 totalt) |
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Ohhh ❤️, tyvärr är det precis 14999:- mer än vad jag har på kontot.. Calle _________________ Calle Olsson |
||||
Är du intresserad av 17" Alpina Classic fälgar? Tyckte mig se innan att 16" var det största du kunde tänka dig.... Finns annars och inga 15' för dessa _________________ Kent Ohlsson |
||||
Alltså.. alla hattar av, alla tummar upp, 11 av 10 möjliga.
Detta är bara så vackert att se. Nivån på inredningen är ju... kanske inte helt oväntad, det är ändå du som är där och grejar, men jag liksom stannade upp och mumlade "jääääklar..." för mig själv. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||
Hela bygget är så otroligt på alla sätt! Att rädda en kaross i det skicket, att göra det både snabbt och kvalitativt. Men sedan inredningen, det är verkligen imponerande! Inredningen är oftast en av de detaljer som bilbyggen saknar, men du har verkligen fått till det i en klockren kombination som får mig att tänka på Singer - och det är enbart positivt! Fortsätt så! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Tack! Det brukar bli 3-4 timmar per kväll varje dag utom Fredag och Lördag så 2500 timmar kan jag nog ha lagt på den.. 😳 Calle _________________ Calle Olsson |
||||
Otroligt snygg och välgjord restaurering! 12 av 10 poäng Man blir mållös helt enkelt. Vore såå kul att se i verkligheten.
Det finns några detaljer som jag tycker i princip är ett måste vid restaureringar av denna klass och typ. Man måste sätta liiite egen touch för att visa sitt konstnärliga skapande. Hjul, ride hight och ratt. Originalfälgar från tidsepoken blir inte bra enligt mig. Det lyfter inte byggen till sin yttersta nivå. Man vill hitta något som har rätt tidsanda men sticker ut lite från original. En snygg eftermarknadsfälg från tidsepoken eller en nytillverkad med rätt tidsanda. Inte originalhjul som tillhör en bilmodell från ett annat årtionde. Gillar dock stuket på dina Ridehight. Inga bilar från 70-talet hade snygg ridehight helt enkelt Ratt. Har redan diskuterats. Tycker det blir pricken över i med rätt eftermarknadsratt. Helt klart en träratt till detta bygge, Nardi Classic eller Momo California. 360-370mm. Gå på en modell där skruvcirkeln är synlig. Modellerna med dolda skruvar med "puck" ger vibbar av en tidigare era och passar inte på en 70-talare om du frågar mig Den vanliga Prototipo är för liten och kanske något tjock. Men finns den nu i 370mm kan det vara en contender. Alpinaratten du la bild på tycker jag andas för mycket 80-tal, men kan förstå att många gillar den. Som sagt, är imponerad. Hoppas du kan utsila något ur mitt dravel _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
Imponerande, ändå ganska effektiva timmar gissar jag. Själv får jag nog ihop kanske 2 timmar varann dag och jobbar hälften så effektivt så det gäller att välja projekt därefter _________________ Karl Vestgöte |
||||
Jag fortsätter tacka för alla kommentarer, jag blir jätteglad! Ni får ursäkta de korta och ibland missade kommentarerna, jag sitter med en iPhone och kollar 99% av tiden jag är på rejsa..
Liten uppdatering, fick låna en en AC-panel till mittkonsolen som jag saknade och kunde "kopiera" . Annars mest småpyssel. _________________ Calle Olsson |
||||
Varde ljus !
Minst 30 år sedan det var ström i denna kärran senast men idag var det dags. Inga bränder och det mesta verkar funka, fick kopplat in min nya retroradio också så till och med musik fick jag idag. _________________ Calle Olsson |
||||
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32 >> 45 besök senaste veckan (126820 totalt) |