Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil köpa/importera saxlyft | << 1, 2, 3, 4, 5 11 besök senaste veckan (117675 totalt) |
Har du fått monterat lyften ? / Toffe _________________ Kristoffer Edström Hunnebostrand Alfa 75 TURBO -87 |
||
Hade ju varit praktiskt att ha lyften i bruk när jag la på vinterdäcken idag _________________ Mats Forssén Mondial T |
||
Avståndet mellan pelarna är viktigt. för smalt så ryms inte bilar när man skall öppna dörrarna, för brett så räcker inte armarna till.
Det finns en guide i maxjax hemsida om olika avstånd, small,midsize enligt USA passar oss... Jag provmätte med olika bilar, monterade till slut pelarna med 252cm avstånd mellan pelarna. mätt kant -kant. har fungerat mycket bra,mängder med olika bilmodeller har passat in. volvo v70, porsche 996, bmw 5,3 serie, alfa 75, 155, 164, subaru impreza, fiat cupé , pegga 205 och säkert några till jag glömt... _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Mycket bra punkt! Har man för tight mellan stolparna kan man dessutom få problem med för långa armar på vissa bilmodeller...
Brasklapp, kolla maxmåttet i instruktionen, det brukar vara det som bestämmer hur bra stolparna måste sitta i golvet. Bredare = större hävarm. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Jag ser också att Mats garagegolv lutar mot govlbrunnen i mitten. Man kan shimsa med brickor, men punktbelastningen blir ju stor förutom att man får utmärkt smuts och gömställe för smågrejor man tappar...
Jag flytspackade upp två "plattformar" på ca 5mm EFTER jag borrat hålen i betongen och slagit in expanderbultarna. Man bör också jämföra höger och vänster flytspackel nivå så dom är någolunda samma höjd, använd långpass eller laserpass. någon halvcentimer är ok. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
hallå hut går det med monteringen ? _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Har kommit en förbättrad kopia med väldigt bra pris
http://www.tech-trading.com/plc-lift NOK 11 200 + moms 15 000 SEK. Frakt 785 svar från den norska levertören av PLC-lyften. De har olika längd på armarna på lyften, därför är installationsmåttet annorlunda än på Maxjax. Den nuvarande säljer de ut för 13990 NOK (inkl moms och frakt). Nästa version kommer att kosta 15990 NOK. ------------------------- De korte armene er 650-980mm de lange er 900˙˙1350mm (min-max lengde) Vi kommer kun til og bruke de korte armene på det neste partiet. Og den vil få samme innstallasjonsavstand som Maxjax har. Du vet at lyften er montert med anker og ikke bolter i betongen. Slik at det er ingenting som stikker opp av gulvet når lyften er demontert. (se vedlagt bilde) lyften demonteres på 3 minutter. og settes opp på 3 minutter. Jeg skal til Frankfurt i midten av September og snakke med fabrikk ang. siste finish på designet for vi bestiller neste parti. fra bestilling til leveranse er det ca. 60 dager. Maxjax er ikke tilgjengelig for Europa pga manglende CE godkjenning. Vi saksoker de som selger denne i USA pga dette. Så om du får lov å kjope denne fra leverandor onsker jeg kopi av din kvittering om du skulle få det til." --------------- _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Hej!
Jag är intresserad av en flyttbar 2-pelarlyft, OBS detta är för hobbybruk. Jag har 3,5 m takhöjd så jag kan visserligen gå på en vanlig men det vore bra att kunna stuva undan den när den inte används. Maxjax och PLC-lyften har bara 1300 mm lyfthöjd, Verktygsbodens 1500 mm. Jag tycker det verkar lite, jag hade gärna haft mer. Vad tror ni om att göra några stadiga förhöjningar på tassarna? ( OBS stadiga, inget vingel) Dvs lyfta bilen kanske 70 cm, palla under tex hjulen, sänka lyften och sätta dit förhöjningarna, och lyfta i topp. Eftersom detta är endast för hobbybruk kan jag ta böket med ompallningen, när jag behöver full lyfthöjd. Fördelen med att kunna stuva undan lyften överväger. Vad tror ni? Någon som är bra på att räkna, blir det större moment så man äventyrar något? _________________ SO Johansson |
||
Grannen bygger ut garaget. Han ville ha en likadan lyft som mig och köpte en maxjax för 28' från svensk leverantör. Dom ser ungefär likadana ut som min från 2010. Min funkar fint fortfarande efter 14 års användning.
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
https://maxjax-europe.com/sv/ Men jag ser att priset är 2.650 euro + VAT. Men man betalar ju momsen för avsändarlandet. vilket är nederländerna. Han köpte sin i höstas tror jag. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Första lyftet med grannes nya maxjax,. Han har högre i tak än mig. Men just nu var porten öppnad. så den står på lägsta lyftpunkten..
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Skruva banåkabil köpa/importera saxlyft | << 1, 2, 3, 4, 5 11 besök senaste veckan (117675 totalt) |