Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Visa DITT spårval!
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (12345 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MS Paint har en rita-böjar-istället-för-raka-streck funktion som är hel ok när man fattar hur den funkar :-) (det spelar roll i vilken ände du börjar dra upp strecket från)

Banorna sitter jag o gör i Photoshop.... det tar en stund... jag har haft paus från det en dag nu, phewww...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



MaZ skrev:
Vad använder ni för prog. när ni ritar in spårval? Lite pinsamt, har svart bälte i massa 3D CADsystem men kan inte rita streck på en bild...


Kan du inte plocka in bilden i CAD:en och rita i spåret där? På min (ja, jobbets alltså) AutOCAD går detta att göra iallafall. Jag gjorde mina bilder i Paint. Med RAKA streck som jag så snyggt sammanfogade...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Nisse, är du säker på att du har turnin-punkten såååå seent på vänsterkanten innan start och målrakan?
Jag släpper klart tidigare!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Peeter skrev:
Nisse, är du säker på att du har turnin-punkten såååå seent på vänsterkanten innan start och målrakan?
Jag släpper klart tidigare!


Nisse & Peeter>

Jag släpper _precis_ där curbsen tar slut. Inte en millimeter innan om jag inte klantar mig (men de händer ju ).



(tyvärr kan jag inte se var cubsen är på flygfotot)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Magnus Thomé skrev:
Peeter skrev:
Nisse, är du säker på att du har turnin-punkten såååå seent på vänsterkanten innan start och målrakan?
Jag släpper klart tidigare!


Nisse & Peeter>

Jag släpper _precis_ där curbsen tar slut. Inte en millimeter innan om jag inte klantar mig (men de händer ju ).

(tyvärr kan jag inte se var cubsen är på flygfotot)

Vart tog Nisses karta med spårval vägen?
Jag svänger också in vid slutet av curbsen. Precis efter att dom slutat kommer det en asfalterad "plätt" på vänster sida. Är det inte den som är ljus och triangelformad på flygfotot?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Peeter skrev:
Vart tog Nisses karta med spårval vägen?
Sida ett!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Peeter skrev:
Jag svänger också in vid slutet av curbsen. Precis efter att dom slutat kommer det en asfalterad "plätt" på vänster sida. Är det inte den som är ljus och triangelformad på flygfotot?
Hmmm... jo visst kommer det nån "avfart" där men det ser ju skittidigt ut så här från ovan....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag släpper exakt där dom tar slut (inget tjuvsläppande innan heller) och sen så prickar jag apex precis där curbsen tar slut på innern. Inte alltid det verkligen BLIR så varje varv men det är vad jag siktar på alltså, hehe!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Magnus Thomé skrev:
Peeter skrev:
Jag svänger också in vid slutet av curbsen. Precis efter att dom slutat kommer det en asfalterad "plätt" på vänster sida. Är det inte den som är ljus och triangelformad på flygfotot?
Hmmm... jo visst kommer det nån "avfart" där men det ser ju skittidigt ut så här från ovan....

Jag reagerade också på att det verkar tidigt. Men jag tror faktiskt det stämmer! Jag siktar också in mig på att tangera innern i slutet av curbsen på höger sida, men Passaten understyrde så mycket där att jag nästan aldrig kom intill innern. Men eftersom kurvan sedan "öppnar sig", så brukar det aldrig bli problem med plats i utgången.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Peeter skrev:
Nisse, är du säker på att du har turnin-punkten såååå seent på vänsterkanten innan start och målrakan?
Jag släpper klart tidigare!


Jag inser nu i efterhand att jag inte gör det. Ritade upp lite hastigt och det blev nog inte riktigt rätt där. Det var väldigt sent.
Sedan har ni resonerat fram och tillbaka så jag vet inte var ni är längre...

Internet är avstängt på jobbet i några veckor , så jag hänger inte med i diskussionerna på dagtid. Måste nog springa hem på lunchen och koppla upp mig.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kolla den nya skissen jag gjort med ett BLÅTT spårval osså, hehe! (Kinnekulle-tråden...)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Nisse C skrev:
Peeter skrev:
Nisse, är du säker på att du har turnin-punkten såååå seent på vänsterkanten innan start och målrakan?
Jag släpper klart tidigare!


Jag inser nu i efterhand att jag inte gör det. Ritade upp lite hastigt och det blev nog inte riktigt rätt där. Det var väldigt sent.
Sedan har ni resonerat fram och tillbaka så jag vet inte var ni är längre...

Internet är avstängt på jobbet i några veckor , så jag hänger inte med i diskussionerna på dagtid. Måste nog springa hem på lunchen och koppla upp mig.

Det där med att jobba får man lägga av med om man skall ha tid att hänga med på det här forumet!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Visa DITT spårval!
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (12345 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande