Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 M3 M50B28 Turbo M4 DCT | << 1, 2, 3, 4, 5 12 besök senaste veckan (12749 totalt) |
Nej precis, i Rallycross var den perfekt, annat nu när man kör på bana Jag vet ej vikt på bilen, men framtung är nog bara förnamnet, vill inte flytta torped och liknande, så bara gilla läget. En bättre vinge i bak skulle nog hjälpa, men inte snyggt. Återstår väl att kanske vikta lite i bak för att få jämnare fördelning, men ska såklart upp på vågar innan jag uttalar mig och gör nått på bilen. Jag har rätt kassa stötdämpare, 1 vägs justering, bilen blev bättre genom att sänka i bak samt mjuka upp, men blir rätt osäker bakvagn i högre farter, 240 på Kinnekulle innan bron var väl inte det mest trygga i denna bil med denna setup.. Jag har ej koll på fjäderhårdheten, stötdämpare och fjädrar står på tur här näst att hamna under luppen _________________ Viktor Andersson |
||||||
Låter klokt, dumt att skruva och byta grejer innan du har koll på totalbilden! _________________ Patrik Skoog |
||||||
Börja med att väga den, skulle tro att en stor orsak är viktfördelningen samt det faktum att bilen har nån effekt att tala om till skillnad från en ledsen s14,
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Ska bara leta på vågar i närheten Ja nån hp mer har jag nog _________________ Viktor Andersson |
||||||
Hör av dig om du är i behov av vågar, jag kan nog ordna det. Bör inte vara allt för långt bort om du bor i Kumla. _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||||
Du har pm _________________ Viktor Andersson |
||||||
Hej. Riktigt snyggt bygge.
Har en S54 & DCT låda liggande o får lite ideer om att skaffa en E30 o modifiera drivlina på när man läser om alla fina E30 byggen på Rejsa. Var du tvungen att bygga om kardantunneln för att få plats med DCT låda? //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Hej Lasse! Låter som du har en go plan framöver Svaret blir både ja och nej, jag behövde inte bygga om min tunnel, det är otroligt tight med ca 2mm på sina ställen, så motor och växellådskuddar i tightare form är att föredra. Lådan bygger inte ner mer än tråget på motorn på original placering, då på en M50 med e34 tråg. _________________ Viktor Andersson |
||||||
Tackar for info //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Ja då var premiären för i år tagen, och herre gud så kul att äntligen kunna köra allt vad materialet höll för, det mesta av vinterns uppdateringar lirar riktigt bra, så skönt att ha tillbaka vanligt servo så man slipper gummi armar efter nått varv
Körde 2 pass, 1 pass på AR-1 däcken sen 1 pass på S700 slicks som jag kom över. Första passet gick kanon, tog det lungt till en början för att se så allt lirar vilket det gjorde. Pass 2 blev bambi på hal is, däcken är 10 år gamla men "nya", sladdade mest runt kändes det som men blev en ok tid på 1,27 i vilket fall, som blev dagens snabbaste tid faktiskt. Pass 3 blev kort, oljekylaren till DCT lådan sprack av någon konstig anledning som måste undersökas, som tur var så hade jag med mig AN kopplingar så jag kunde koppla förbi mig kylaren men endå övervaka temp och tryck Detta resulterade i att resten av dagen fick bestå av korta pass på ca 3 varv för att inte överhetta växellådan, vilket gjorde att slicksen inte var ett alternativ då dem var svåra att få temperatur i på så kort tid. På med AR-1 sulorna igen och körde väl 3 pass á 3 varv med en 1,26,5 tid som bäst och en topphastighet på 255kmh på mantorp rakan. Vi i snabba banklassen gick ut efter drifting folket, lämnade otroligt mycket skit på banan, var väl inte den bästa planeringen, hade ju vart bättre om de långsamma var ut först Riktigt kul att så många kom fram och berömde bygget, prata med likasinnade ger en riktig boost, kul att folk uppskattar de man lägger så oändligt mycket tid på i skym undan Väl hemma så lastades bilen av och såg att ett haveri inte var långt borta, inre drivknuten hade släppt och de m10 12:9 bultarna som håller knuten hade inte många varv kvar innan allt hade släppt helt, så där ska man vara riktigt glad kan jag säga! I övrigt fungerade allt prima! Här kommer en länk från det sista passet jag körde, mycket rattfladder och för tung högerfot, men vad gör man inte för att ge en liten show https://youtu.be/CN1_bSPvjEo _________________ Viktor Andersson |
||||||
Jahaaa haha var det de Men du hade riktigt bra fart i övrigt faktiskt, låg bakom rätt länge i jämförelse med många andra _________________ Viktor Andersson |
||||||
Tackar så hjärtligt Micke!! Synd pratstunden blev så kort när farsgubben kom farandes med husbilen bara.. Men kul att ses och tack _________________ Viktor Andersson |
||||||
Tack så mycket! Ja hahah rakt fram gör den sig rätt bra, men såklart lite svårkontrollerat i kurvorna, men väldigt roligt För att jaga varvtider får man nog tänka om Kör trots allt inte på högsta effektläget på videon _________________ Viktor Andersson |
||||||
Ja tiden var kommen då jag ansåg att bilen var så gott som klar, jag tycker om att bygga bilar men också köra såklart.
Dock kände jag mig klar med denna bil, kanske gått för mycket all in? Vad vet jag.. Nu är den i alla fall såld, stannar kvar i vårt avlånga land. Nya ägaren har för avsikt att väg regga bilen. Själv ger jag mig ut i djungeln för att leta nytt projekt, fortsätter högst troligt med BMW men håller sinnet öppet Så för nu så kommer inga nya uppdateringar från mig på just denna tråd, tackar för era fina kommentarer och feedback, så ses vi kanske i en ny tråd framöver _________________ Viktor Andersson |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 M3 M50B28 Turbo M4 DCT | << 1, 2, 3, 4, 5 12 besök senaste veckan (12749 totalt) |