Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 129, 130, 131 >> 916 besök senaste veckan (364812 totalt) |
Det där skulle ju förklara lite om en viss hemfärd från Sprint i Borås _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||||
Japp, en fartökning upp till lagstadgad hastighet ( 80 ) om jag inte minns fel... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Du har så rätt! och hela vägen genom alla växlar upp till.. 80 så höll du undan från en viss (visserligen trött och icke-utsorterad det minsta, men ändå) 928 som på pappret borde ha ett rätt hyfsat övertag. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||||
Man får väga in att de testar hos Westech och kör utan remkrets, utan luftburk med bättre grenrör än orginal och utan avgassystem. Men det kan vara ganska likt mot hur de flesta motorer är i entusiastfordon där man ofta har bytt yttre grejer på motorn för att de inte får plats eller som relativt billigt trim. Iaf med bra yttre grejer dvs luftfilter som inte suger grenrör och vettigt avgassystem. Men det betyder också att en standard motor i en orginalmustang ger troligen orginaleffekt. Även en standard ls från en pickup ger markant mer än orginaleffekt i den dynon pga sättet de kör motorerna på.
_________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||||
Race-belägg "is da shit"!
Gnissel, damm och skrik får man ta... Har hört mycket bra om Ferodo-beläggen, har själv bara kört med DS3000, men de fungerade väldigt bra. Aggressiva mot skivorna, dock. Skall bli spännande att få rapport om dina erfarenheter! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||||
Nästan.. Skivorna är från Mustang 70-73, för att få dem att passa så knackar man ur lagren som är för den större spindeln och ersätter dem med 65-66 lager. På så sätt får man en tjockare skiva som passar bra att kombinera med Porsche Boxster ok. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Måste vara kul att se lite sådana bilder, med krängning och hjulvinklar "in action" !
Sitter mätröret inte centrerat, eller ljuger vinkeln på bilden så mycket ? Verkar låg last området vara bättre fortfarande ? _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||||||
Mätröret är inte centrerat, utan kunskaper i flödeslära gissar jag att det kan bli ännu känsligare för ojämnt flöde från luftfiltret.
Tog mig friheten att beskära en bild från chikanen för att tydligare se hur bilen rör sig: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Håller med, många bilar har ju ett raster eller nät framför givaren. Detta är säkert för att minska turbulens, och jämna ut flödet över hela arean. Halv kvalificerade killgissningar härifrån också _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||||||
Andra deltävlingen av Sprintcupen på Vårgårda flygfält, jag var lite måttligt inspirerad tidigare på dagen men det brukar ju bli kul när man träffar alla goa biltokar.
Denna gången samlade jag vuxenpoäng genom att ta med vinterjackan, ett fantastiskt bra beslut visade det sig Körningen flöt på och tiderna gick stadigt nedåt, bästa notering 63,8 och det hänger helt och hållet på föraren att det inte går fortare ska det visa sig.. Nu är det säsong 4 som mussen är med och kämpar: Johan och Stian före i kön till starten: Skön blandning av bilar som vanligt, Johan kom direkt från ett banmöte på Kinnekulle Figgz har kört min bil många gånger och han har tillsammans med några andra ( Axly och Klingan ) varit de som har provat bilen under hela utvecklingen. Denna gång valde jag att åka med som passagerare trots att det är ett smärre helsike att försöka hålla sig fast i stolen ( byte till riktig skalstol på passagerarsidan kommer närmre och närmre.. ). Första repan gick på 61.xx någonting, alltså 2 sekunder snabbare än mig direkt, andra körningen gick på 60,00. En stund senare testade Figgz på nytt ( med en annan passagerare, många har åkt med i mussen ), då satte han en 59.8 tid!! På 3 rundor hade han blivit så bekväm i bilen att han körde 4 sekunder snabbare än mig, Figgz är en grym förare, hade jag kört den tiden hade det varit strid på 10-delarna om vem som hade kört dagens snabbaste tid i klass B. För mig är det en kvittens på att jag har byggt bilen rätt, nu handlar det "bara" om att jag ska utvecklas som förare. Grymt kul kväll med alla görtrevliga SVKG:are dessutom toppad med Figgz uppvisning! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Jättekul att träffas som alltid! Jag stod som konvakt vid Fredriks repor - jäklar vad fint bilen gick! Det syntes faktiskt lång väg att här kapades det sekunder! Fredrik som chaufför - Mussens kompetens - Så jäkla roligt att din utveckling av bilen levererar!! Sedan att man måste förstärka här och där, det är väl helt i Colin Chapmans anda (fast tvärtom)! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||||
Underbart Janne!!!
Stort grattis till ett både mycket fint och välfungerande bygge, måste kännas gött!! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||
Den typen av feedback när någon står bredvid banan och ser hur bilen rör sig är riktigt intressant, ibland kan bilen kännas på ett speciellt sätt och får man sedan lite beskrivning från någon som vet vad de talar om och kanske någon bild in action så brukar det ge bra grund för förbättringar. Bilderna jag fick från Knutstorp förra hösten tagna från posteringen strax efter idioten var klockrena, efter det byggde jag om länkarmarna och bilen blev ytterligare ett par snäpp bättre. ( behöver man inte förstärka så har man överdimensionerat från början.. )
Tackar Ja, nu börjar det kännas som att fokus ska ligga på driftsäkerhet istället för mastodontombyggnader Fick ett trist bröl i mitt nybyggda avgassystem, speciellt vid 2000 varv ( ett varvtal där man inte är speciellt ofta eller...? typ alltid känns det som.. ) Nu har jag gjort en modifiering som minskade oljudet oväntat mycket. Detta är hur ändröret såg ut från början: Jag fick känslan av att mycket av brölet skapades under bagageutrymmet så jag laborerade med olika ändrör och vinklar, till slut landade jag i detta: Väldigt fult och osexigt men det fungerar oväntat bra! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Gör du det bara för att jag inte är på plats för att se det? Återigen, sprint 2, vilken instyrning! Borta var känslan att man först behövde sätta bilen för att sen svänga, nu var det bara att svänga! Resultatet av det var tydligt på klockan, snabbare än Aston Martin om man inte räknar med tillägget för rdäck! Tänk så roligt jämnt olika bilar kan gå _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||
Ajaj, nu blir det fukt i elsystemet och den kommer inte starta igen förrän i augusti. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 129, 130, 131 >> 916 besök senaste veckan (364812 totalt) |