Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Tesla Model 3 Performance 2021 - FLATOUT, 15 seconds of fame | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 6 besök senaste veckan (32817 totalt) |
Nu har sista bitarna kommit på plats kring hjulupphängningen.
Tydligen stod ena stötdämparen på 15 och övriga på 3. Det kanske inte bara var höjden som var fel på Gelleråsen... Nåväl, nu ska den sänkas. Finns det något bra knep för att göra en fattigmans-cornerweight? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Åk ut och tvärbromsa så du får reda på om något/vilket hjul som låser upp före de andra, justera ...repeat _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||
Jag har inte hunnit sänka bilen ännu, men igår fick jag tillfälle att prova bilen på GTR Motorpark. En bana som jag kört många varv på, både med den här och andra bilar.
Det var väldigt tydligt att den är på tok för hög bak. Jag har dock reviderat tankarna om sänkning fram. Kanske en centimeter, men inte så mycket mer. Bak blir det nog 4cm. Minst. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Men exakt vad som ska justeras i vilket läge sår du leka dig fram till, alla bilar jag ju inte vara exakt lika gällande respons på ändring (och det beror nog på hur långt från balans du börjar). Vad är målet? En garagesiffra, varvtid eller balans i smajlet (så inte ena mungigan går högre upp än den andra)? |
||||
Målet är att tangera varvtiderna jag körde med 458an. På Mantorp var det 1.29. 3e juni ska jag försöka slå det.
Jag skaffade precis bromsbeläggen från Teslas track package. Det står Brembo på kartongen... _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Är det dom som byttes ut på alla teslor i början för att dom var för hårda för svenskt klimat? Kastde en hel låda med typ 10 uppsättningar vid garagestädningen förra månan 😁 det var nån brembo hp 2k ish _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Nej, det var 2015. Till Model S. Dom här såg riktigt rejsiga ut. Måste dock köpa Teslas toolbox (verkstadsdator-grej) för att byta bak. Kostar 300-någonting för en timme. Rätt nice att möjligheten finns. Kvällen i garaget var dock givande. Dagens mål var att sänka bilen. Nu har jag koll på hur man byter bakfjädrar. Går på ca 15 minuter nu (när bilen väl hänger på lyften och däcket är av). Imorgon ska jag träna på fram... Spontana spaningen är att jag har för höga fjädrar bak. Kommer nog inte kunna få den så låg som jag vill ha den med nuvarande setup. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Det blev några varv på Mantorp igår. Riktigt smidigt med en supercharger nära banan.
Bromsbeläggen från Teslas track package är väldigt mycket bättre än original. Borde bytt till dom tidigare. Öhlinsdämparna gör den till en annan bil. Den "jobbade" sig genom kurvorna på ett helt annat sätt. 1.31 fick jag till. Det saknas två sekunder innan jag är nöjd. Det var riktigt svårt att hitta bromspunkter. Där saknar jag verkligen motorljudet som referens. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Superfreckt!! Oj så mkt frågor det finns nu Hur upplever du att bilen klarar av värmen i batterier/motor? Hur många varv kan du köra "in anger" innan den börjar protestera? Finns mjukvaruförbättringar man kan hitta för banbruk? Vad orkar du med för toppfart? _________________ Joakim Danielsson Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor |
||||
Cup2 Bra - hon hade en fantastisk och väldigt lärorik dag. Första gången på en annan bana än GTR Motorpark. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
På mantorp laddade jag bara på 2 hårda varv efter varandra, sen lät jag mig själv och däck vila. Batteri och motorer var aldrig ett problem. På GTR Motorpark kan jag nöta många varv utan att batteriet ens blir åt det gula hållet. Track mode från fabrik har allt man behöver för att köra på bana. Mountain Pass Performance säljer en Partybox. Jag är osäker om den ger något extra "umpf" på en Performance. Det är inte akutellt för mig att labba med - jag vill ha kvar garantierna. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Barnen och jag. Det hade varit kul att prova den på söndag på Gälleråsen. Hela morgondagen är planerad i garaget, men jag har inte ens material att bygga med ännu. :/ _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Våra race- och banåkarbilar Tesla Model 3 Performance 2021 - FLATOUT, 15 seconds of fame | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 6 besök senaste veckan (32817 totalt) |