Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skaffa Porsche för att få köra mera slalom?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (3513 totalt)
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Prova en 987 eller 981 Cayman/Boxster med manuell som referens. Mer känsla och ljud men visst, de "kommer" först på allvar efter 4000 varv de också. S-modellerna (har inte kört någon basmodell) har i alla fall en del bottenvrid (och ett härligt gurgel, åtminstone med lite öppnare avgassystem) innan 4000 tack vare Variocam, men inte som någon modern 4-cylindrig maskin med pytteturbo som laddar fullt från 1250 varv och vräker iväg bilen redan vid 2000 varv.

Angående hjälpsystem så stjälper PSM mer än det hjälper mig i min 987:a i slalom (i tighta partier hinner den inte med så den håller fortfarande på att reda ut vänstersvängen när man ska börja svänga höger), men i de nyare modellerna verkar det vara tvärt om. Dock har jag inte Sport Chrono i min så jag har inte åtkomst till sportläget på PSM som ska innebära "lite friare tyglar". Jag ska se om det blir lite fri körning på PCS Syds slalom söndagen efter midsommar och i så fall testa med PSM på igen (det var ett tag sedan sist) och se om det går att köra snabbare med justerad körteknik.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2246



Svårt att slå en motor men en liten snabbspoolande turbo med hur den driver på från lågvarv. Just turbokänslan tycker jag är väldigt underhållande på nöjeskörning.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505



Jag testade själv igår en 718 Boxster S i konbana igår, 350hk med PDK, Sportchrono och lite sådana bra saker.
Väldigt effektiv i konbana måste jag säga, går att köra väldigt snabbt med en sådan!
Bilen i fråga jag lånade hade Cup2or monterade och trots detta så blev tiderna såpass bra att jag hade kommit 2a totalt under gårdagen med den, endast slagen av en super seven.

På landsväg och kul-tur däremot så hade jag hellre haft en manuell sugmotor för mer känsla och glädje, där blir det effektiva inte roligt på samma sätt. Känns mer som en modern bruksbil än som en sportbil

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41599

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Figgz skrev:
Jag testade själv igår en 718 Boxster S i konbana igår, 350hk med PDK, Sportchrono och lite sådana bra saker.
Väldigt effektiv i konbana måste jag säga, går att köra väldigt snabbt med en sådan!
Bilen i fråga jag lånade hade Cup2or monterade och trots detta så blev tiderna såpass bra att jag hade kommit 2a totalt under gårdagen med den, endast slagen av en super seven.

På landsväg och kul-tur däremot så hade jag hellre haft en manuell sugmotor för mer känsla och glädje, där blir det effektiva inte roligt på samma sätt. Känns mer som en modern bruksbil än som en sportbil


Lite som jag tänkte, 718 är kanske inte helt mitt i prick för mig

Prio ett: kul att köra
Inte prio ett: skitsnabb bil i slalom

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Skaffa Porsche för att få köra mera slalom?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (3513 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande