Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Mini Cooper S R53 + nytt omonterat JCW-kit 300hk (?!)
5 besök senaste veckan (1075 totalt)
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
Mini Cooper S, R53, jag köpte den färdig-ombyggd och har njutit av den tillsammans med mina tre döttrar som den bästa kombon av att övningsköra för dem och busa på banan för pappa.
Original drivlina förutom sportfilter och optimerad programvara - stäng av ESP så blir det några hästar till.
Det bästa enligt min åsikt är att hela chassit har Powerflex bussningar, ställbara fjäderben samt den är riktigt fin under med i princip avsaknad från rost, tidigare ägare har pulverlackat alla bärarmar, mm, så allt är friskt och du är välkommen att lyfta upp den och titta.
Vinge i kolfiber. Shortshift växelspak med kopparbussningar(?!).
Skivor fram hålborrade och bak slitsade, dom är OK slitna och håller nåt eller några år till. Kylslang från front till bromsar. Nya std-belägg finns i kartong, Ban-anpassande belägg fram är nya hösten 2022, bromsvätska byttes då också.
Senaste året har jag låtit byta generator, multirem, vänster styrled, startmotor, höger bak-ok samt batteri.
Har dubbfria vinterdäck samt helt slut R-däck på originalfälgar, samt, bra sommardäck på de 8-ekrade fälgarna.
Finns ett helt nytt oanvänt kit från JCW som jag inte monterat, men hade tänkt såklart. består av topp komplett med ventiler, fjädrar, mm. Kam, kompressor, flertalet remskivor, mm, mm. Ska enligt uppgift ge 300 hk så en diff rekommenderas...
Pris 65 000kr för bil och kompressor-kit. Pris bil 55 000kr, kompressor-kit 15 000kr.
Extremt svårt att svara på telefon, skicka sms till 0702355783 så ringer jag upp.



_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Mini Cooper S R53 + nytt omonterat JCW-kit 300hk (?!)
5 besök senaste veckan (1075 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande