Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2023-08-02 Superstage Emmaboda
1 besök senaste veckan (384 totalt)
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2004


Trådstartare
Få deltagare men mycket körning. Några mindre skurar som torkade upp snabbt, förutom den sista strax innan 16:00, men då var alla trötta och orkade inte köra mer.

De snabba tiderna kom som väntat på eftermiddagen.

Tråkigt för Johnny som på första passet fick problem med generatorn.


_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Tack för en trevlig dag! :-)

Mycket körning blev det , var ganska mör i armar och händer efteråt (har inget styrservo), kul blandning på bilar.

Tyvärr glömdes flygfältsregel-1A bort, tänkte aldrig på solskyddskräm på morgonen.

Göttigaste ljudet stod GT3:an för.









_________________
Magnus Lidholm
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2004


Trådstartare
Solbränna och träningsvärk hör ju till. Blev det något personbästa för dig, Magnus?

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



mäcen skrev:
Solbränna och träningsvärk hör ju till. Blev det något personbästa för dig, Magnus?


Haha ja det är ju inte första gången jag glömmer att solen biter även om det är lite molnigt.

Har kört lite snabbare tidigare (1:30:6) men då var det nog med fräschare däck (samma dimension och modell, V70A). Nuvarande uppsättning är från 2016 & 2019, så dom två från 2016 har nog gjort sitt efter säsongen.

Kul att det var så jämna tider, trots olika bilmodeller. Blev det R-däcksrekord för dig då?

Skönt att Johnny kunde hanka sig fram till verkstaden på batteriet bara.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
RacerJo
Varberg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 63



Tänk att man skulle få uppleva räckvidsångest i en "fossilbil" med endast "batteridrift".
När man kom till wireräckena ökade ångesten något. Nu vet jag att man kommer ca 5 mil med fulladdat batteri.
Måste bygga om batteribrytaren, den nuvarande är för enkel och opålitlig. Speedsterägare kom med förslag hur man kan göra och montera en batteribrytare.

_________________
Johnny Karlsson
Opel Speedster N/A
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2004


Trådstartare
@Magnus, nej inget nytt rekord, det står kvar från 2017 på 1:25,05 med Toyo R888R.
Nankang jag kör på är från förra säsongen och har gått två träffar på Kinnekulle.

Jag får skylla på att asfalten börjar bli dålig, att det inte var särskilt välstädat efter dragracen och att de målat de tre dragracelinjerna som gjorde det svårare att hitta bromspunkter. Men kul att Emmaboda fått en "stadsbana" nu i och med linjerna

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Eftersnack
2023-08-02 Superstage Emmaboda
1 besök senaste veckan (384 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande