Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4239 besök totalt |
Är det bara jag som tycker att EVo är den bästa tidningen?
De brukar dessutom ha modet att gå emot strömmen - de hade inte mycket till övers för Golf R32 o Ford Focus RS som alla andra hissat... De går dessutom i princip enbart på hur KUL bilen är att köra; på både bana OCH landsväg. Att de sedan inte bara tycker att dyra bilar är kul visar också på lite insikt (senast testade de C2VTR mot Suzuki Ignis sport- om jag kommer ihåg rätt) o att de hyllar lätta, okomplicerade (billiga) bilar är smakfult i en branch där alla tävlar i pröva det dyraste/värst. Seriöst! _________________ Jan Å |
||||
Visst är det så... tidningarna lever ju på A/annonser B/att kunna prova nya bilar.
Att skriva ned en bil får konsekvenser Se på Collin, han blev inte inbjuden att prova nya A-klass ![]() _________________ Jan Å |
||||
Nej, jag tro inte de skriver i biltillverkarnas intresse. Jag skulle vilja säga att de skriver i läsarnas intresse. Jag tror även att de skriver i sit EGET intresse. Kan man få sådan skrivarframgång som med "vältmersan" så har man både tagit personliga poäng för och sin tidning. I fallet "vältmersan" så var det positivt att det kom upp, men i andra fall kan det bli mycket tråkigt för en seriös sportbilstillverkare. En fyramiljonkronors bil kräver en seriös genomgång av bilens verkliga inbyggda potential, och inte bara att man sitter bakom ratten å hojtar. Vågar man inte köra för fullt för att bilen går så ända in i HTRDF, så får dom byta testförare. Hur vore det med biltest i stället för personlig hänförelse? Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Håller med till 100% eftersom det antagligen lätt blir så att man omedvetet råkar blanda in sina egna mål och önskningar i hur man agerar. Och det blir vanskligt när personliga bindningar kommer in i bilden. Men det är långt ifrån samma sak som att använda ordet lakej IMHo. om man har en journalistutbildning så antar jag att det är grundfrågor som man vet hur de ska hanteras rätt. Vet och gör är inte samma sak för alla kanske. _________________ ![]() |
||||
Jag tror också att de allra flesta journalister håller HÖGT på "trovärdighet mm" men nu är det ju inte alltid de som bestämmer på tidningarna. Vi har ju ägarintressen också, o där styr pengarna.
Ett visst tryck har nog tidningarnas medarbetare från dem... Ibland mer ibland mindre. Det där med eget intresse i jobbet stämmer in på oss alla flesta iof ![]() Heder åt de som vågar skriva som det är. ![]() o heder åt Aston som tar åt sig kritiken. Visar också att EVo har gott anseende ![]() _________________ Jan Å |
||||
Göran M skrev:
Så är det naturligtvis. Man skriver "i läsarnas intresse", d.v.s. man skriver det som läsarna VILL läsa, annars slutar läsarna köpa den tidningen och tidningen går omkull. Biltidningar läses av entasiuaster och dessa vill naturligtvis ha bekräftat att det "egna" märket är bäst. D.v.s. låt oss anta att 50% av läsarna av en biltidning har ett visst bilmärke, vilket som helst. Då skriver inte den tidningen att dessa bilar är skit, även om de skulle vara det, av ren överlevnad. Mitt exempel är extremt, men ni förstår nog vad jag menar. Ingen tidning behöver skriva något positivt om Toyota, för Toyotaägare läser inte biltidningar. Det räcker ju med att Corollan alltid fungerar ![]() _________________ Johan Rådlund |
||||
KUL, Vet ingen som kör toyota som är riktigt bilintresserad. Möjligen om de rattar celica o de andra lite sportiga modellerna. Vore kul att se statistik på vilka bilägare som läser flest biltidningar. Skulle tro att Porsche/BMW ägare kommer högt på en sådan lista. Alfa ägarna är antagligen för upptagna i garaget ![]() ![]() _________________ Jan Å |
||||
Titta på min Avatar. Men procentandelen är säkert mycket låg.
Slapp jag skriva det... _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4239 besök totalt |