Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2023-08-19 Falkenbergs Motorbana - MSCC KM3 + V8 ThunderCars
228 besök totalt
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029


Trådstartare
Bytte till nya däck innan denna deltävling men då jag aldrig kört på Falkenbergs Motorbana utnyttjade jag inte de nya däcken till fullo. Åkte upp direkt efter jobbet och hann gå ett varv på banan innan det blev mörkt, det blev nytt personbästa på ca 23 min...
Kvalificering 1: Körde tillsammans med Roadsport A och Modsport 3 och det skulle vi göra under resten av dagen. Det blev några trevande varv för att lära sig banan så snabbaste varvet kom på sista varvet, 53,805. Jag kände dock att jag kunde förbättra på några punkter, inte bromsa i högfartaren och hålla högre fart i Ginstkurvan. Hade 2,2 sekunder att ta in på Hans som hade 3:e bästa tid, tyvärr strulade bilen så han fick bryta. Var ca 6 sekunder efter 2:an, Magnus, så det kändes ju hopplöst att ta in.
Kvalificering 2: På 4:e varvet var det en bil som kom ut i gräset efter esset framför mig, han slog i barriären efter en stunds glid i gräset men det såg inte så farligt ut, heatet blev rödflaggat. Efteråt fick jag höra att det var värre än det såg ut och han fick åka en vända till sjukhuset. Efter återstarten tyckte jag det jag fick till varven bättre även om jag insåg att jag troligen skulle kunna hålla fullt i högfartaren. Bästa varvtid blev 52,982 som blev dagens personbästa och som var ca 5 sekunder efter 2:an.
Tävling 1 (14 min + 1 varv): Fick en OK start men bilarna framför gjorde urusla starter, jag tvekade och valde tyvärr att lägga mig bakom. In i första kurvan hade jag tappa 2 placeringar men körde om Rolf redan på samma varv. Efter 2 varv var jag ikapp Leif som var långsam ur sista kurvorna, varvet efter körde jag om på star-/målrakan. På varv 8 blev jag överraskad av att Jerker varvade mig, funktionärerna missade det också då jag inte såg någon blåflagg. Varvet efter varvade Magnus mig, så nu låg de i samma klass 1 varv före... Varvade Rolf och Emilia varvet efter det. Fanny hade hittat farten och jag släppte om henne på varv 11. På varv 15 blev jag varvad av ledaren Jerker igen men denna gång hade jag koll på honom, körde om Hugo strax därefter när han var på väg in i depån. På varv 17 varvade jag Rolf igen och samtidigt blev jag varvad av 2:an Magnus så nu var jag 2 varv efter. Tyvärr smet Leif om mig i samma veva och därefter var det målgång, 3:a i Roadsport A (7:a i heatet), bästa varvtid 53,516. Pratade med Leif om att han kunde hålla högre fart i de sista kurvorna innan tävling 2.
Tävling 2 (14 min + 1 varv): Fick en OK start men avvaktade in i kurva 1 för att ge Fanny plats, tyvärr hände något ut ur kurvan så jag fick släppa på gasen och Leif smet förbi (de två kör i samma klass). Fanny körde ifrån oss och jag tog det lugnt efter Leif, på varv 6 gjorde jag ett halvhjärtat försök att köra om men han hade bättre fart ut ur de sista kurvorna. Blev varvad av Jerker och Magnus när det var dags för mig att varva Rolf. Blev varvad av Jerker en gång till och jag varvade Rolf en gång till innan det var målgång. Blev 3:a i Roadsport A (8:a i heatet), bästa varvtid 53,045. Av någon okänd anledning fick jag upp varvtiderna på instrumentpanelen, det har inte funkat förut...
Tack till Ellens Agentur, en gåva på 1000 kr (50 kr/poäng) skänks till Gunnar Nilsson Cancerstiftelse.





_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Eftersnack
2023-08-19 Falkenbergs Motorbana - MSCC KM3 + V8 ThunderCars
228 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande