Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Unik Subaru BRZ, äkta JDM!
4 besök senaste veckan (2009 totalt)
jonaslundin
Stockholm
Här sen Okt 2018
Inlägg: 155


Trådstartare
Jag krockade min 2013 Subaru BRZ på Mantorp i somras, och innan jag ger mig i kast med att laga den tänkte jag kolla om någon som är mer flink i garaget än jag vill ta över den.

Bilen är (i Sverige) unik, på det sätt att det är en äkta JDM-bil, inköpt av mig i Chiba norr om Tokyo för att ha att köra med på Fuji Speedway när jag bodde där.
- Mycket av arbetet på uppgraderingarna har gjorts av Okubo-san, "ichiban" (nr. 1) mekaniker på Autobacs Shinonome i Tokyo vilket garanterar toppkvalitet på arbetet
- Valve spring recall-arbetet som ställt till problem i olika delar av världen då det är ett svårt arbete, gjordes på Subarus huvudkontor i Ebisu i Tokyo av garanterat världens duktigaste Subaru-mekaniker.

Bilen är uppgraderad med toppkvalitetsgrejer motsvarande 250 000+ kr i bara materialkostnad!

Pro Composite front lip spoiler
Pro Composite rear wing Type 1
Yokohama Advan RZII 7,5x17 fälgar
HKS Hi-Power Spec-L II catback exhaust
HKS GT-spec grenrör
HKS GT-spec ECU package
HKS Max-IV SP coilovers
HKS kompressorkit
HKS oljekylar-kit 15004-AT011
HKS Fire Racing Plugs
HKS Air Intake Duct
HKS Super Air Filter
HKS oljefilter
Revolution Steering bussningar
Cusco Steering rack reinforcement
Cusco tow hook fram/ bak
Cusco - Neodymium Aluminum Drain Bolt
DBA 4000 T3 bromsskivor
Endless bromsbelägg, N39S fram/ ME20 bak
Endless RF-650 bromsvätska
... och säkert mer grejer jag inte kan minnas nu!

Av ovan prylar så tror jag inget är skadat utom oljekylaren samt till synes kosmetiska skador på fälgarna. Jag har dock inte gjort någon noggrann utvärdering - fick hem bilen idag.

Har även ett par oanvända ProTrack-fälgar (17x9 ET 38 speciellt TUV-godkända för Subaru BRZ) och en uppsättning omonterade, oanvända matchande Toyo R888R i 235/40 R17. Har även lite nya HKS-oljefilter, HKS kupéfilter osv på hyllan.

Utöver ovan uppgraderingar så bytte jag växellåda (arbetet gjordes hos Subaru i Ebisu!) 2021 till en sprillans ny för 50-60 kkr.

Förutom de uppenbara skadorna är bilen i riktigt fint skick och har gått knappt 4000 mil. Jag har haft den inne på en skadeverkstad för kostnadsuppskattning, och deras uppskattning för reservdelar var 73 725 kr, räknat på 0% rabatt och alla delar nya. Då saknas dock reservdel för oljekylare samt några smågrejer de inte hittade i sitt system.

Pris: 99 000 kr eller byte till någon skoj banbil. Priset kan diskuteras!









_________________
Jonas Lundin

Min biltråd här på Rejsa:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=126663
Citera
jonaslundin
Stockholm
Här sen Okt 2018
Inlägg: 155


Trådstartare
Handpenning betald. Markerar som såld när affären är avslutad.

_________________
Jonas Lundin

Min biltråd här på Rejsa:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=126663
Citera
cressell
Täby
Här sen Jan 2017
Inlägg: 188



Tråkigt på krashen, skönt att det gick bra för dig.

Till blivande ägare; Jag har en komplett HKS oljekylare i garaget som jag gärna blir av med

_________________
Jonathan Cressell
Midlana V6 2.7t - pågående bygge
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Unik Subaru BRZ, äkta JDM!
4 besök senaste veckan (2009 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande