Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: Opel Astra GSI 16V SÅLD | 12 besök senaste veckan (3661 totalt) |
Astra GSI 16V -92
Efter 15 år tillsammans är det dags att någon annan får ta hand om min Astra GSI. Jag har använt bilen för att köra på bana och konbana vid olika märkesträffar. Vill man ha en bil som är kul att köra på bana och som är byggd för det så är den utmärkt. Eftersom den är så lätt hänger man med motorstarkare och tyngre bilar riktigt bra. Dessutom får man köra den på vanlig väg till banan, även om jag har trailat den för att åka lite bekvämare dit. Här är en beskrivning av hur den är utrustad idag. Kaross reggad med bur Kolfiberklätt tak Flyglar och motorhuv i kolfiber Front I glasfiber som sitter fast med fyra sprintar för lätt avtagning. Låsbara huvlås Polycarbonatrutor tonade, sidor bak och bakrutan Stolar GSI som sitter i nu sitter kvar sedan besiktningen Racestolar Sparco eller OMP Bälten original för besiktning Bälten Sparco 3" till båda sidor Motor c20xe originaleffekt 150 hk Power Cap från Friedrich Motorsport F20 vxl låda med Quaifediff och Quaife rakskuren slutväxel utv 4.2 Ombyggt vxl länkage för kortare slag och mindre glapp Fram Proflex ben med ställbara topplagringar och ställbara steg comp 19 o returen 24 steg (servade hos Sellholm) Rörbärarmar Harry Hockley motorsport Krängaren fram 2 mm grövre än original Kulleder i framvagnen inga gummibussningar Fjädrar 70 N Bak Motorsport bakaxel med mer camber Knivkrängare Stötdämpare Pro Tech ställbara comp 12 steg retur 12 steg Fjädrar 120 N Bromsar fram 284 mm med tillhörande Opel ok Belägg Carbotech XP8 Bromsar bak org. Belägg Mintex M1144 Övrigt Omex shiftlight Batteri Odyssey PC 680 Fälgar BBS 15" med R däck Ratt RAID Rattnav Snapp Off Bilen är använd under mina år och är inte i utställningsskick men bilderna visar bra hur den ser ut Det brukar vara många som kommer och tittar på bilen när man är ute och kör med den. Bilen väger ca 950 kg troligen lite mindre Bes juni 2023 ua och numera 2 årsintervall så nästa bes i juni 2025 Vid bes mäts numera bara co och det är 4,5 som gäller så bekymret med fungerande katt är borta Skattebefriad Jag har en hel del delar bl.a. 2 st Sparco 3" bälten, en Sparco Rev stol, 2 st OMP ECO stolar, underreden till racestolarna, extraktorgrenrör, fjäderbensstag, sygga 17" fälgar, 15" r däck, Quaife spakställ mm och en massa bildelar Jag kan tipsa den nya ägaren om mina inställningar på dämparna när jag kört så har man något att börja med. Den lägre utväxlingen i vxl lådan gör att det stora steget mellan 2an o 3an blir mindre och man kör mest på 3an 4an o 5an och dom ligger nära varandra i utvxl. Här finns fler foton https://www.blocket.se/annons/stockh Önskas andra foton säg till så skickar jag Pris 50000:- förhandlingsbart bl.a.beroende på vad som ska ingå i köpet. _________________ Mats Jonsson |
Länk till Blocketannons med fler bilder
https://www.blocket.se/annons/stockh _________________ Mats Jonsson |
Jag gör en prisjustering för att se om bilen varit felprissatt.
Nytt pris 40000:- Länk till bilder: https://www.blocket.se/annons/stockh _________________ Mats Jonsson |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: Opel Astra GSI 16V SÅLD | 12 besök senaste veckan (3661 totalt) |