Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES Bilar
köpes - STEYR PUCH 650 TR II
3 besök senaste veckan (1749 totalt)
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102


Trådstartare
KÖPES
STEYR PUCH 650 TR II - söker en 650 tr 2 att bygga om till racebil - behöver alltså inte vara sooo snygg - huvudsaken är TR originalmotorn - da den vanliga T motorn inte haller att trimmas. vem har nåt 4 sale - gärna i närheten av Tranås !!!!!! OBS INGEN FIAT - UTAN EN PUCH MED ( liggande - som en bmw motorcykel ) 2 ZYL. BOXERMOTOR


_________________
hartmut stammler
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 1623



Då har man lärt sig en sak till idag.. att det inte är en Fiat. Det har jag trott ända sen jag såg Zazada (?) studsa upp för Hallstabacken i Sollefteå med en sån på midnattsolsrallyt mitten av 60talet. Hoppas du hittar en. (Sorry för att jag babblar i din köpestråd, men jag blev så glad att se den)

_________________
Arne Lindgren
Citera
hartmut stammler
österrike
Här sen Dec 2006
Inlägg: 102


Trådstartare
vad jag kan minnas blev den snabbe polacken sen europamästare med denna bil - vi har såna vagnar här som dammar av vissa 2 liters-bilar till och med på bana. ( jag tror att dom är en aning fusktrimmad - sådär 850cc och minst 80 hk - hade jag i alla fall - det fuskades redan på 60 talt ordentligt - puch - bilarna satte dit zylinder från VW transporter - och i ford anglia satte vi F3 motorer - men no var det roliga tider)
det finns ett 15 tal såna österrikiska godbitar i sverige - synd att dom bara står och skräpar - eller samlar damm - vore en riktig höjdare i 1000 cc klassen.

_________________
hartmut stammler
Citera
Jocke.C
Stockholm
Här sen Sep 2023
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej!

Far min har en Puch 650tr, vi ska inte sälja den men har frågor om motordelar. Är du aktiv får du gärna ringa mig på 070 5151700

Med vänlig hälsning, Jocke

_________________
Joakim Carlsson
Citera
KÖPES Bilar
köpes - STEYR PUCH 650 TR II
3 besök senaste veckan (1749 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande