Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Upgradering Turbo tips på företag
1 besök senaste veckan (725 totalt)
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324


Trådstartare
Lite dålig koll, men om man vill ha sin turbo uppdaterad med 360 lager, ev större hus. Vilka i Sverige rekommenderas för sådant?

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732



Vad är det för turbo?

Mvh Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1759



Är det inte vanlig t3 på dem?
Om det är det så skulle jag sikta på att sätta dit nåt modernare som passar med små moddar.
Typ nåt som är populärt på saabar och volvos från mitsubishi.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324


Trådstartare
Det är en Garett T3 med 0.36 hus och 42 kompressorhjul, om jag inte minns fel.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324


Trådstartare
Jo det är en T3 med. Har pratat om detta med en kompis. Bästa vore förstås något som inte krävde några moddar förstås.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Stefan borde kunna fixa sånt, du kan ju ringa å fråga så har han säkert några ideer.

http://slturbo.com/

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



https://www.turboservice.se/

Men som nämnt är det nog billigare att köpa en annan turbo direkt, framförallt med dom måtten!
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324


Trådstartare
Pratat med GIK, ca 13 000kr för en uppgradering av befintlig. Kanske blir lite billigare om dom får min gamla i retur. Dock är det via en leverantö4'r

Firma i England tar£520 ink frakt men då får jag skicka min egna dit.

Då uppdateras den med
360lager
-31 tryckklocka
.55 turbinhjul

Lite oklart mer moms och tull när det kommer arbete man utför i England. Och inte en fysisk produkt. Någon som vet?

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438




_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1759



Känns nästan som en std volvo b23 eller b230 oem turbo är grejen.
B23 turbo är ju Garret, men inget 360 lager, kan moddas till det.
De räcker väl mot 220-240hk eller nåt, A/R .48 på avgas, vet inte turbintrim iofs.
B230 är väl mitsubishiaggregat?
De har jag för mig har 360 lager på senare årsmodeller.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324


Trådstartare
Tack skall kolla med dom

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 268



RS 1800 skrev:
Pratat med GIK, ca 13 000kr för en uppgradering av befintlig. Kanske blir lite billigare om dom får min gamla i retur. Dock är det via en leverantö4'r

Firma i England tar£520 ink frakt men då får jag skicka min egna dit.

Då uppdateras den med
360lager
-31 tryckklocka
.55 turbinhjul

Lite oklart mer moms och tull när det kommer arbete man utför i England. Och inte en fysisk produkt. Någon som vet?


Jag skickade en kompressor på renovering i UK. Firman var inte VAT-registrerad så jag fick betala VAT där och moms när den kom hit... och tull så klart. Men är de VAT-registrerade så bör du slippa VAT där. Tull och moms baserades på vad jag gav för jobbet, dvs på de 770 gbp det kostade.
Slipper du VAT där så läggs det på 10% tull och 25% moms så du bör sluta på runt 9200 kr då. Får du pröjsa VAT där också som jag behövde så blir det väl 10800 kr då

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Hur mycket effekt har du tänkt.

Turbo, billigt, enkelt och bra, går aldrig att få ihop tre där, du får nöja dig med två, så vad är viktigast??

Plocka ihop något eget.(billigt)
Köp något som passar , (alternativt skicka för ombyggnad) (dyrt men "enkelt"

Eller Köp något bra till skapligt pris och bygg om så det passar. (Antagligen bäst resultat)


En precision 5858 eller 5558 (dem bygger ju på t3 i grunden) borde ju vara relativt lätt att få dit räcker nog "lätt" upp till 500 häst

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



knotan skrev:
Hur mycket effekt har du tänkt. En precision 5858 eller 5558 (dem bygger ju på t3 i grunden) borde ju vara relativt lätt att få dit räcker nog "lätt" upp till 500 häst


Tror bilen blir okörbar över 250hk.... och 170-200 skulle nog vara optimalt med brett register

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Skruva banåkabil
Upgradering Turbo tips på företag
1 besök senaste veckan (725 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande