Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Miata 1.8 vvt 1998
11 besök senaste veckan (3997 totalt)
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Dags att sälja miatan för att jaga tag på en Mini Cooper (baksäte för familjen) istället..

Det är en 1998 1.8 guldig/saffrans-metallic.

Bilen har fått sjukt mycket uppgraderingar men säljer i allt från "ganska nära original-utförande" till "banpreppad med massa roliga trimalternativ turbo/kompressor/båda"..

Jag är öppen för att sälja olika mods separat, vissa saker är mer fast i priset, andra är diskuterbara om man har ett vettigt bud..

Bilen har fått en uppfräschning i form av en mohair-suflett, en 1.8 VVT-motor och ett ms3-pnp + uppgraderad bränslepump. Just nu mappad för e85 men kan mappas om för 95/98Okt om så önskas..

Pris för bilen, besiktad och körbar: 55.000kr och uppåt beroende på vad som skall ingå "i paketet"


Mods som ev. kan tänkas säljas separat är:

- Jackson Racing kompressor kit med en m45-kompressor, piggyback och intercooler + uppgraderade spännare och flera pulleys - 25.000kr
- Daemonworks insugs-filter-låda i rostfritt - 2000kr
- Trackdog-racing grenrörstäcke (börjar bli slitet, men funkar fortf. bra)
- Turbokit - Kraken low mount turbo-grenrör med 3" helsystem i rostfritt och Magnaflow-dämparen + Garrett GTX2860R Gen2, med avgashus, grenrör och downpipe keramiskt coatat
+ Intercooler och rör +retur-adapter så man slipper borra i tråget (leder returen till oljepåfyllnings-röret)+laddtrycks-styrning (x2 om man vill köra compound) 30.000kr
- Reserverad: OSGiken Lamell-diff i ett förstärkt rx-7hus och en 4.3utväxling+nya bussningar - 15.000kr
- Reserverad: Hög/böjd växelspak från Miata roadster - 2.000kr
- Extra 5vxl växellåda
- 4.1 utväxlad Torsen-diff (kan ej säljas separat om Giken-diffen blir såld som sitter i bilen just nu - 8000kr
- Finns en v8roadster subframe utan motorfästen för motorkonvertering
- Skunk2-insug + större gasspjäll
- Mishimoto oljekyl med termostat-sandwhich
- 15x8" extra fälgar med 225"-yokohama a052-däck som tyvärr inte fullt passar på bilen, och sedan en uppsättning halvvägs-slitna kumho v70a-däck (205or) lösa
- Corbeau-stolar med adaptrar för att passa på oem-skenorna - (10.000kr för båda stolarna)
- Personal mocka-ratt
- Extra flat-top-insug för vvt/1.8motorerna
- Flertalet gasspjäll (oem)
- Extra styr-rack ifall man vill köra depower men inte slakta sin vanliga
- Extra servo-pump
- Ev. Extra generator
- Reserverad: Fab9racing pen-cops (coil on plug tändspolar)
- 700cc denso-spridare
- Diverse analoga mätare för oljetryck och temp etc.
- LS2-innovate bredbandslambda med styrning och separat mätare
- Megasquirt3 -PNP + blåtands-adapter för trådlös anslutning till dator/padda/telefon
- Yellow Speed racing coilovers
- Båge för harness-bar
- Snubby mittkonsol i nånslags "kolfiber" (som börjar bli solblekt)
- Uppsättning speedingrods smidda stakar
- Uppsättning ram och vevlager + sotnings-sats (topp-packning etc.)
- Ev kan en rasad bp4-motor följa med (NB-generationen av 1.8 utan vvt)

Vill du komma och roffa åt dig alltihop så kan vi diskutera ett paketpris, men annars kom med bud om du är intresserad av något specifikt. Vissa saker kan jag behöva lite tid att skruva av bilen då det sitter på den nu, men det mesta går ganska snabbt att montera av.

Kör du en hyffsat städad och gärna oem Mini Cooper S / Works och vill byta till något bakhjulsdrivet projekt-aktigt så kan det också vara av intresse!

Bilder på delar och vad bilen har gått igenom för olika transformationer kan ni se i mina två projekttrådar kring bilen här:

Dock blev den aldrig Wankel-driven och wankel-grejjerna är sålda.. (förrutom subframen)

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=121100&start=0&postdays . . . .

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=117200&start=21&postday . . . .

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Om man vill komma och köpa alltihop (exkl. det som är reserverat) så är jag villig att sälja alltihop för 100' som det står.

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
- Kompressor-kit med tillbehör är reserverat

- Skunk-insug är reserverat
- Förstärkta kopplingen är reserverad (flying miata stage 2)




Jag glömde nämna också att bilen har större bromsar fram (original-ok med ok-adaptrar och 280mm skivor) + stålomspunna slangar

Sedan finns det en hel uppsättning med nbfl-sport-bromsskivor runtom, belägg (gata), och okhållare + nya ok för bak (fram saknas) som ligger i karton på bänken + en 1" huvdbromscylinder för att ge ordentligt med bromsverkan. (var tänkt för ombesiktningen)

Bilen är även utrustad med lättat svänghjul och en grövre krängningshämmare fram

Vill man bara köpa bilen så kommer den vara i bra sprint-utförande med båge, coilovers, större kylare, lättat svänghjul, extrahjul med r-däck, 5vxl låda samt en nygenomgången Torsendiff.

Det kan följa med en 6vxl låda som är lite ledsen..

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Sport-broms-kitet reserverat

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Bilen, stolarna och 15"-fälgarna med kumho reserverade

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Lindkvist skrev:
Bilen, stolarna och 15"-fälgarna med kumho reserverade


Efter en del velande spekulanter är bilen och turbokittet åter till salu..

Det finns även ett standalone WMI-kit (vatten/metanol injection) till salu om någon skulle vara intresserad.

Oanvänt, 5000kr el. bud (frakt ingår)


_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
- SÅLD - Oljekyl
- SÅLD - OSGiken-diffen
- SÅLD - Växelspaken
- SÅLD - Innovate motorfästena
Reserverat - FM Steg2-koppling med lättat svänghjul
Reserverat - Kompressor-kitet
Reserverat - Skunk2-insug med spjäll
Reserverat - Spridare
Reserverat - Ms3PNP ECU
Reserverat - DeamonWorks-filter-box
Reserverat - Bredbandslambdan

Fortf kvar:

- Bilen med större bromsar fram, bromsstopper, grövre krängare, lättat svänghjul/koppling, Båge, Coilovers, Corbeau-stolar, Mockaratt med snapoff-nav och R-däck på 15x8"-fälgar extra + original-däck med vanliga 195or/gatdäck

- Turbokitet med GTX2860R Gen2-turbo, Kraken low mount, downpipe (ev. helsystem 3"), intercooler-kit, laddstyrning, uppgraderad wastegate, oljeretur-adapter för att slippa borra i tråget, stålomspunnen oljeslang, avgasdelarna inkl. avgashuset på turbon har fått keramisk caoting för att minimera värmestrålningen, turbo-blöjja finns också

- Motorpaket baserat på en BP4-motor som behöver byggas med smidda stakar och nya lager/packningar (lager och smidda stakar följer med) + vattenpump och kamrems-kit med förborrat tråg för turbo

- Coil-on-plugs tändmoduler (plug'n play uppgradering för tändningen)

- AEM WMI-kit för metanol-insprutning

- Helt nytt DIY-kit för oljekylning med extra stor oljekyl och stålomspunna slangar som köptes in för Wankel-bygget men aldrig användes

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
ubbe66
LÖDDEKÖPINGE
Här sen Okt 2018
Inlägg: 9



Hejsan !

Är bilen kvar ?
Kopplingsbyte När ?
Medföljande däck ?
Kan stols skenorna medfölja ?

MVH

Urban
0705712194

_________________
Urban Vester
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
ubbe66 skrev:
Hejsan !

Är bilen kvar ?
Kopplingsbyte När ?
Medföljande däck ?
Kan stols skenorna medfölja ?

MVH

Urban
0705712194


Bilen är kvar, satte i en 1.6-koppling igår som är lättare och gör bilen snällare att köra utan överladdning. Det följer med 15x8" fälgar extra med kumho 205or V70A-däck (som är körda några pass på bana, så halvvägs genom livslängden ungefär)

Skenorna för Corbeau-stolarna följer med Corbeau-stolarna, original-skenorna följer med bilen (så oavsett vilka stolar man vill köpa bilen med så sitter oem-skenorna där)

Utrustning tänker jag hänger på pris..

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Nu är det insatt en handpenning för bilen.


Kvar i huvudsak är ett turbokit med grenrör, turbo, downpipe och diverse småpryttlar inkl. en oljereturs-adapter så man inte behöver borra i tråget.

Sedan finns ett motor-swap-kit som består av en rör-subframe utan motorfästen (för att man skall kunna anpassa efter fritt val av motor själv) + ett ppf-delete-kit från kmiata så att man även kan variera vilken växellåda man vill köra. - 4000kr vill jag ha för det (subframen är olackad (bra eftersom man ev. vill svetsa dit motorfästen) och ppf-delete-kittet är lackat i svart färg "från fabrik".

Utöver det här så finns det en ms3+ ecu som inte är PNP men med en PNP-loom till som jag vill ha 4000kr för. Loomen är gjord för nb1-härvan / bp4w-motorn.

Corbeau-stolarna finns kvar och har monterings-frames för att passa i miata: 8000kr

Sedan finns det en extra 5vxl låda som jag vill ha 1500kr för.

Grejjerna kan skickas mot förskottsbetalning.

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Turbokit + stolarna är sålda + extra ms3-boxen

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Bilen inkl. 15" fälgar och r-däck, sålda och levererade


Kvar finns 225x50x15 Yokohama A052-däck som är provkörda på gatan men aldrig körda på bana (praktiskt taget nya).

4000kr för alla fyra.. rimligt?

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Miata 1.8 vvt 1998
11 besök senaste veckan (3997 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande