Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: BMW 135I CSL | 25 besök senaste veckan (2178 totalt) |
Klurar på att eventuellt avyttra 135an för nytt bygge så kollar om det finns något intresse här på forumet.
Svensksåld, M-sport, ca 15400 mil, 6-växlad manuell, svart innetak mm. Bilen är i väldigt bra skick, väldigt omskött, alltid förvarad i varmgarage och aldrig vinterkörd i min ägo. Jag har ägt bilen sen 2018. Väldigt potent och driftsäker bil. Chassi: Öhlins Road and Track med annan shimsning, 100N/mm & 160N/mm. Millway topplager Millway subframebussningar i aluminium Dinan 32mm krängningshämmare för M3 fram (Poly bussningar) H&R 20mm krängningshämmare bak (Poly bussningar) M3 länkarmar fram med Millway kapslade uniball bussningar M3 länkarmar bak ombyggda med kapslade uniballs Förstärkta trailing-stag Polybussningar i diff och inre bussning mot subframe i bärarm. Modell hård. Subframe blästrad och pulverlackad - 2020 Hjullager bak bytta - 2020 Hjullager fram bytta - 2021 Camber 3,7° / 2,6° Bromsar: Stoptech ST60 med 380x35mm skivor PFC11 belägg. Börjar bli trötta, skulle behöva bytas för nästa trackday. Ombyggna org bakok med rostfria kolvar Pagid RSL29 belägg Motul 660 bromsvätska Allt kring handbroms bytt, wires, sköldar, backar, fjädrar mm - 2020 Stålomspunna slangar från Mtec Huvudbromscylinder från M3 Egentillverkade bromssköldar för bromskylning ABS & DSC omkodad, tillåter mer slip innan ABS kickar in. Drivlina: Diff ombyggd och renoverad av Drexler, ramplamell 60°/85° Koppling bytt till förstärkt LUK från 550I, - 2021 Spakställ från Coolerworx Motor: Steg 2 optimerad, runt 400hk. Egentillverkat "cold air intake" Aluminium tryckrör Uppgraderad dumpventil Uppgraderad intercooler Catch can till vevhusventilation 3" rostfria downpipes, original mittsektion med kattar, 3,5" rostfritt cat back system Oljetermostat utbytt till extern Dubbla 27 raders oljekylare med aluminiumkanaler från kofångare Turbos genomgångna med nya wastegates, i samband med detta byttes alla packningar för turbos, oljeledningar, vattenledningar mm - 2020 Spridare bytta, original index 12 - 2020 Kamöverfall på insugssida bytt, original - 2020 Vanossolenoider bytta, oem - 2022 Kamaxelsensorer bytta, oem - 2022 Ventilkåpspackning bytt, oem - 2020 Tråg bafflat, i samband med det byttes trågpackningar och bultar till tråg. oem - 2020 HPFP bytt av tidigare ägare ~2018 Vattenpump bytt av tidigare ägare ~2018 Interiör: Original ratt i mocka Svart innertak Baksäte är bortbantat, klätt med tyg. Halvbur från BR-Racing Reggad med bur och som två sits, enligt reggbevis "Skyddsbur" dvs möjlighet till montage av fullbur utan vidare reggning finns. Brandsläckare 6p bälte från Schroth på förarsida. Odyssey Extreme Racing 35 PC925 - 2023 Exteriör: GT4 splitter i kolfiber "Duck tail" på baklucka, svartlackad i glasfiber. Hjul: ATS GTR 18x9" / Nankang AR1 255/35R18 18x9,5" / Nankang AR1 265/35R18 Millway pinnbultar Jag har alltid skött servicen och det har gjorts regelbundet, snarare för ofta. Olja har bytts efter varannan bankörning (Motul 300V 5W40), efter varje körning har filter bytts (Mann-Filter). Bromsvätska byts årligen utöver luftning i samband med varje körning. Växellåda och diffolja byts årligen. Och inte ett läckage, på en BMW? Vilken grej. Att sätta ett pris är svårt då man inte riktigt kan jämföra den med en vanlig 135a. Jag har lagt ut närmare 280k på bilen, exklusive inköp av bil. Med tanke på vad man får, och skicket på bilen skulle jag nog vilja begära runt 320,000:-. Pris kan diskuteras. Mvh Alexander 0761153228 _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: BMW 135I CSL | 25 besök senaste veckan (2178 totalt) |