Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 135I CSL
24 besök senaste veckan (2177 totalt)
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Klurar på att eventuellt avyttra 135an för nytt bygge så kollar om det finns något intresse här på forumet.

Svensksåld, M-sport, ca 15400 mil, 6-växlad manuell, svart innetak mm.
Bilen är i väldigt bra skick, väldigt omskött, alltid förvarad i varmgarage och aldrig vinterkörd i min ägo. Jag har ägt bilen sen 2018. Väldigt potent och driftsäker bil.

Chassi:
Öhlins Road and Track med annan shimsning, 100N/mm & 160N/mm.
Millway topplager
Millway subframebussningar i aluminium
Dinan 32mm krängningshämmare för M3 fram (Poly bussningar)
H&R 20mm krängningshämmare bak (Poly bussningar)
M3 länkarmar fram med Millway kapslade uniball bussningar
M3 länkarmar bak ombyggda med kapslade uniballs
Förstärkta trailing-stag
Polybussningar i diff och inre bussning mot subframe i bärarm. Modell hård.
Subframe blästrad och pulverlackad - 2020
Hjullager bak bytta - 2020
Hjullager fram bytta - 2021
Camber 3,7° / 2,6°

Bromsar:
Stoptech ST60 med 380x35mm skivor
PFC11 belägg. Börjar bli trötta, skulle behöva bytas för nästa trackday.
Ombyggna org bakok med rostfria kolvar
Pagid RSL29 belägg
Motul 660 bromsvätska
Allt kring handbroms bytt, wires, sköldar, backar, fjädrar mm - 2020
Stålomspunna slangar från Mtec
Huvudbromscylinder från M3
Egentillverkade bromssköldar för bromskylning
ABS & DSC omkodad, tillåter mer slip innan ABS kickar in.

Drivlina:
Diff ombyggd och renoverad av Drexler, ramplamell 60°/85°
Koppling bytt till förstärkt LUK från 550I, - 2021
Spakställ från Coolerworx

Motor:
Steg 2 optimerad, runt 400hk.
Egentillverkat "cold air intake"
Aluminium tryckrör
Uppgraderad dumpventil
Uppgraderad intercooler
Catch can till vevhusventilation
3" rostfria downpipes, original mittsektion med kattar, 3,5" rostfritt cat back system
Oljetermostat utbytt till extern
Dubbla 27 raders oljekylare med aluminiumkanaler från kofångare
Turbos genomgångna med nya wastegates, i samband med detta byttes alla packningar för turbos, oljeledningar, vattenledningar mm - 2020
Spridare bytta, original index 12 - 2020
Kamöverfall på insugssida bytt, original - 2020
Vanossolenoider bytta, oem - 2022
Kamaxelsensorer bytta, oem - 2022
Ventilkåpspackning bytt, oem - 2020
Tråg bafflat, i samband med det byttes trågpackningar och bultar till tråg. oem - 2020
HPFP bytt av tidigare ägare ~2018
Vattenpump bytt av tidigare ägare ~2018

Interiör:
Original ratt i mocka
Svart innertak
Baksäte är bortbantat, klätt med tyg.
Halvbur från BR-Racing
Reggad med bur och som två sits, enligt reggbevis "Skyddsbur" dvs möjlighet till montage av fullbur utan vidare reggning finns.
Brandsläckare
6p bälte från Schroth på förarsida.
Odyssey Extreme Racing 35 PC925 - 2023

Exteriör:
GT4 splitter i kolfiber
"Duck tail" på baklucka, svartlackad i glasfiber.

Hjul:
ATS GTR
18x9" / Nankang AR1 255/35R18
18x9,5" / Nankang AR1 265/35R18
Millway pinnbultar

Jag har alltid skött servicen och det har gjorts regelbundet, snarare för ofta.
Olja har bytts efter varannan bankörning (Motul 300V 5W40), efter varje körning har filter bytts (Mann-Filter). Bromsvätska byts årligen utöver luftning i samband med varje körning.
Växellåda och diffolja byts årligen.
Och inte ett läckage, på en BMW? Vilken grej.

Att sätta ett pris är svårt då man inte riktigt kan jämföra den med en vanlig 135a.
Jag har lagt ut närmare 280k på bilen, exklusive inköp av bil.

Med tanke på vad man får, och skicket på bilen skulle jag nog vilja begära runt 320,000:-.
Pris kan diskuteras.







Mvh Alexander
0761153228
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 135I CSL
24 besök senaste veckan (2177 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande