Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche917 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 40 besök senaste veckan (30139 totalt) |
Det bästa är att kolla med din tänkta SFRO kontakt om han/hon har några synpunkter. Tanken från min sida var att kanske du kunde designa din egna undre a-arm tillsammans med en led som är designad för denna lasten som tex Mazda MX-5, Mercedes har några olika, Lotus m.m.. Du borde kunna använda samma geometri som Porsche gjort. |
||||
Hej forumet Köpte en bränsletrycksregulator från kl racing för nån månad sedan. Typfpr11rd. Kartongen innehöll ingen instruktion. Kl kunde inte heller berätta om inkopplingen??!! Därför undrar jag Var skall pumpen in och var är utloppet till filter och fuel rail . Och manometer. Rätt svar belönas med ett tack Hälsning _________________ Torbjörn segerström |
||||
Hej
En BTR monterar du EFTER fuelrail och allt, alltså på returen till bränsletank eller catchtank. Så på sidorna är IN, och på en V6, V8 osv. då man har dubbla fuelrails så tar man en retur slang per fuelrail till denna BTR så då använder du bägge inloppen på sidorna. A & D Men har du bara 1st fuelrail med 1 retur slang så använder du bara ena sidans inlopp = D Retur till bränsletanken är den i mitten under märkt B. Den lilla insex pluggen är för tryckmätaren = C (detta förutsätter att den är gjord på det viset dom brukar vara konstruerade) MEN, en sådan här noname kina variant skulle jag aldrig våga använda.. just spridare och BTR är något man vill veta fungerar 100% och inte köpa något av okänd kvalité. Är det något fel på din original till motorn? eller har du ingen? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Det beror ju på vad för typ det är.... är den till förgasare sitter den mellan pump och förgasare. I detta fall vet vi ju inte... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Ja så klart, men i detta fall är det ju en modern Porsche insprutnings motor han visat i tråden som jag antar han syftar på nu?, samt ser man i KL webshopen så gissar jag det är den för 965 kr och utgick från den. https://shop.klracing.se/sv/artiklar Men om det sitter BTR på dina fuelrails på Porsche motorn så råder jag dig att låta dom vara och använda den/dom. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Instämmer i att om du kan ha kvar orginal så är det bäst. Dessa är inte alltid bästa kvaliteten eller funktion på,
Men generellt kopplad som så. Från pump till filter, efter det fuelrails. Efter fuelrails kommer BTR. Bränslet ska då in på A och/eller D. C är uttag för tryckmätare, och B ska vara retur till tanken. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Hej fredag em Bak fick jag problem med att fjäderbenen inte fick plats under karossen. Specialtillverkar nu kortare fjäderben bak. Bestämde ju för en tag sedan att använda Porsche delar till framvagnen Men samma problem där att Porsches fjäderben inte får plats under den Extremt låga karossen. Bestämde därför att ta bort fjäderbenen och sätta dit en övre bärarmar och ha coilover fram Gjorde en prototyp till hållare för att sätta kulbulten i som sedan skruvas fast i spindelhuset. En bild visar prototypen och en nytillverkad kulledshållare. Den andra bilden visar kulledshållaren nerstuckens i spindelhuset. Nu kommer övre a armen som blir med föste för kulbulten. Hälsning _________________ Torbjörn segerström |
||||
Hej
Angående bränsletrycksregulator så har jag fått ett par bra svar tack. Rent allmänt: jag förstår att jag varit dålig på attvisa uppskattning för de råd och synpunkter jag SÅ: tack för alla råd. De har varit till stor hjälp . Jag är ingen expertbyggare och jag är ingen forum människa. . Historien är denna .jag jobbade på Saab Linköping.och jag komi kontakt med Peter bailey som är replikabyggare Och flygare i Sydafrika. Vi kom att tala om JAS 39 gripen som Sydafrika köpte av oss. Jag har alltid varit intresserad av båtar flygplan extrema bilar. När Peter och jag pratade vidare så slutade det med att jag fick köpa ett karosskit bestående av 17 delar samt metallbeslag och frontruta. Det var det som var början till mitt 917 projekt. Har hållit på sedan sept 2020 och fick karosssatsen nyligen. Inser nu att det är mycket jobb . Tyckte det var kul med konceptet att bygga med boxter drivlina Och Porsche hjulupphängningar. Har haft konternuerlig kontakt med sfro (motsvarande) och alla grundkoncept är sanktionerade. För ett antal poster sedan så nämndes frågan Ferrari 330/P4. Jag har fått ett erbjudande om att köpa en nästan klar P4 från Sydafrika. Och då undrar jag helt stillsamt om nån är intresserad av mitt 917 projekt. Vad kostar det?byte..ja om det är en udda grej Om du känner dig manad så kan du skicka en personligt meddelande Så får du mitt telnr. Hälsning _________________ Torbjörn segerström |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche917 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 40 besök senaste veckan (30139 totalt) |