Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche917
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
40 besök senaste veckan (30139 totalt)
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1503

Namndispens
Namndispens

"Mina barn har sagt till mig att " om DU kan göra det så kan det inte vara så svårt""

Härligt bygge!

_________________
Johan B
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Porsche917 skrev:
Magnus

Jo vi har tänkt på detta , men dom experter jag talat med så är det inte ett
Problem .förstår att framvagnsdetaljerna är byggda för att ta upp kraften
På spindelshusets överdel. Har du nån mera information i detta ämne som du vill dela med dig?har sett att man gör på detta sätt i andra byggen.

Men jag förstår vad som händer om undre kulleden "släpper"

Hälsning


Det bästa är att kolla med din tänkta SFRO kontakt om han/hon har några synpunkter.
Tanken från min sida var att kanske du kunde designa din egna undre a-arm tillsammans med en led som är designad för denna lasten som tex Mazda MX-5, Mercedes har några olika, Lotus m.m.. Du borde kunna använda samma geometri som Porsche gjort.

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Porsche917
Sörmland
Här sen Okt 2020
Inlägg: 53


Trådstartare


Hej forumet

Köpte en bränsletrycksregulator från kl racing för nån månad sedan.

Typfpr11rd. Kartongen innehöll ingen instruktion. Kl kunde inte heller berätta om inkopplingen??!!

Därför undrar jag

Var skall pumpen in och var är utloppet till filter och fuel rail .
Och manometer.

Rätt svar belönas med ett tack

Hälsning

_________________
Torbjörn segerström
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8991



Hej
En BTR monterar du EFTER fuelrail och allt, alltså på returen till bränsletank eller catchtank.

Så på sidorna är IN, och på en V6, V8 osv. då man har dubbla fuelrails så tar man en retur slang per fuelrail till denna BTR så då använder du bägge inloppen på sidorna. A & D

Men har du bara 1st fuelrail med 1 retur slang så använder du bara ena sidans inlopp = D

Retur till bränsletanken är den i mitten under märkt B.

Den lilla insex pluggen är för tryckmätaren = C

(detta förutsätter att den är gjord på det viset dom brukar vara konstruerade)


MEN, en sådan här noname kina variant skulle jag aldrig våga använda.. just spridare och BTR är något man vill veta fungerar 100% och inte köpa något av okänd kvalité.

Är det något fel på din original till motorn? eller har du ingen?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



RallyQuattro skrev:
Hej
En BTR monterar du EFTER fuelrail och allt, alltså på returen till bränsletank eller catchtank.

Det beror ju på vad för typ det är.... är den till förgasare sitter den mellan pump och förgasare.
I detta fall vet vi ju inte...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8991



super7 skrev:
RallyQuattro skrev:
Hej
En BTR monterar du EFTER fuelrail och allt, alltså på returen till bränsletank eller catchtank.

Det beror ju på vad för typ det är.... är den till förgasare sitter den mellan pump och förgasare.
I detta fall vet vi ju inte...


Ja så klart, men i detta fall är det ju en modern Porsche insprutnings motor han visat i tråden som jag antar han syftar på nu?, samt ser man i KL webshopen så gissar jag det är den för 965 kr och utgick från den.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/btr-aero-style.html

Men om det sitter BTR på dina fuelrails på Porsche motorn så råder jag dig att låta dom vara och använda den/dom.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Instämmer i att om du kan ha kvar orginal så är det bäst. Dessa är inte alltid bästa kvaliteten eller funktion på,

Men generellt kopplad som så.

Från pump till filter, efter det fuelrails. Efter fuelrails kommer BTR.
Bränslet ska då in på A och/eller D.
C är uttag för tryckmätare, och B ska vara retur till tanken.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Porsche917
Sörmland
Här sen Okt 2020
Inlägg: 53


Trådstartare



Hej fredag em

Bak fick jag problem med att fjäderbenen inte fick plats under karossen.
Specialtillverkar nu kortare fjäderben bak.

Bestämde ju för en tag sedan att använda Porsche delar till framvagnen
Men samma problem där att Porsches fjäderben inte får plats under den
Extremt låga karossen. Bestämde därför att ta bort fjäderbenen och sätta dit en övre bärarmar och ha coilover fram

Gjorde en prototyp till hållare för att sätta kulbulten i som sedan skruvas fast i spindelhuset.

En bild visar prototypen och en nytillverkad kulledshållare.

Den andra bilden visar kulledshållaren nerstuckens i spindelhuset.

Nu kommer övre a armen som blir med föste för kulbulten.

Hälsning

_________________
Torbjörn segerström
Citera
Porsche917
Sörmland
Här sen Okt 2020
Inlägg: 53


Trådstartare
Hej

Angående bränsletrycksregulator så har jag fått ett par bra svar tack.


Rent allmänt: jag förstår att jag varit dålig på attvisa uppskattning för de råd och synpunkter jag
SÅ: tack för alla råd.

De har varit till stor hjälp . Jag är ingen expertbyggare och jag är ingen forum människa.
.
Historien är denna .jag jobbade på Saab Linköping.och jag komi kontakt med Peter bailey som är replikabyggare
Och flygare i Sydafrika. Vi kom att tala om JAS 39 gripen som Sydafrika köpte av oss.

Jag har alltid varit intresserad av båtar flygplan extrema bilar. När Peter och jag pratade vidare så slutade det med att jag fick köpa ett karosskit bestående av 17 delar samt metallbeslag och frontruta.

Det var det som var början till mitt 917 projekt.

Har hållit på sedan sept 2020 och fick karosssatsen nyligen.

Inser nu att det är mycket jobb . Tyckte det var kul med konceptet att bygga med boxter drivlina
Och Porsche hjulupphängningar.

Har haft konternuerlig kontakt med sfro (motsvarande) och alla grundkoncept är sanktionerade.

För ett antal poster sedan så nämndes frågan Ferrari 330/P4.

Jag har fått ett erbjudande om att köpa en nästan klar P4 från Sydafrika.

Och då undrar jag helt stillsamt om nån är intresserad av mitt 917 projekt.
Vad kostar det?byte..ja om det är en udda grej



Om du känner dig manad så kan du skicka en personligt meddelande
Så får du mitt telnr.

Hälsning

_________________
Torbjörn segerström
Citera
Porsche917
Sörmland
Här sen Okt 2020
Inlägg: 53


Trådstartare
Säljes




_________________
Torbjörn segerström
Citera
Porsche917
Sörmland
Här sen Okt 2020
Inlägg: 53


Trådstartare


_________________
Torbjörn segerström
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Jisses - det kan inte ha varit lätt att behöva välja mellan dessa två byggen!

Något för bröderna Ajdén att sätta tänderna i efter att RS200-bygget är klart!?

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Porsche917
Sörmland
Här sen Okt 2020
Inlägg: 53


Trådstartare
Säljes




_________________
Torbjörn segerström
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1369



Någon som vet om det finns en fortsättning på detta bygge?

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
9:59
Tumba del Sol
Här sen Jul 2012
Inlägg: 143



Herr Segerström bytte bort detta projekt, och de nya ägarna har inte för tillfället gjort något ytterligare.
Projektet är dock till salu.
Finns annons under Bailey 917.

_________________
Hazze Lindholm
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche917
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
40 besök senaste veckan (30139 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande